تغییر سبک زندگی با خودشناسی، آگاهی، آرامش و افزایش سطح انرژی

تغییر سبک زندگی یا لایف استایل جدید یکی از مسائل مهم در زندگی امروزی است که یادگیری و رعایت اصول آن می‌تواند به بهتر شدن زندگی و بالا بردن سطح آن کمک بسیار زیادی کند.

اگر بخواهیم زندگی جدیدی داشته باشیم و نتایج جدیدی را به زندگی خود بیاوریم باید تغییرات اصلی را از درون خودمان به عنوان انسانی جدید شروع کنیم؛ یعنی زندگی جدید من، با انجام تغییراتی همیشگی در من آغاز خواهد شد و مجموعه همه این تغییرات سبک زندگی جدید ما را تشکیل می‌دهد.

تغییرات جدیدی مثل؛ ایجاد عادات کلیدی جدید، ترک افکار و باورهای سطح پایین و محدود کننده، شناخت روحیات و افکار و واکنش‌های خودمان، اصلاح ساختار گفتار و کلام، تبدیل خود تخریبی‌ها و سرزنش‌ها به کلام سازنده و موثر از توانایی‌ها و استعدادهایمان، تغییر سبک غذا خوردن و خوابیدن و ورزش کردن، مطالعه و کسب آگاهی‌های جدید، پیدا کردن آرامش درون، اصلاح معاشرت‌ها و انتخاب دوستان و ….

با تفکرات و باورهای گذشته زندگی همان نتیجه قبلی را به ما تقدیم خواهد کرد و برای داشتن نتایج جدید، باید چیزهایی را در زندگی خود تغییر دهیم که این تغییرات کوچک اما مداوم و مستمر، سبک جدید زندگی ما را تشکیل خواهد داد.

تغییر سبک زندگی با خودشناسی، آگاهی، آرامش و افزایش سطح انرژی

خودشناسی برای تغییر سبک زندگی

خودشناسی و آگاهی از رفتارها و واکنش‌های خود، یکی از راه‌های مهم برای تغییر سبک زندگی است. آیا همین کافیست؟

خودشناسی اولین گام در راه تغییر دادن زندگی است، چرا که تا خودمان را به خوبی نشناسیم و از استعدادها و توانایی‌ها و نیرو و قدرت درونمان که خداوند به عنوان گوهر و نور درون در ما نهاده خبر نداشته باشیم، نمی‌توانیم مسیر رشد و تعالی و رسیدن به اهداف زیبا و داشتن زندگی رویایی را به راحتی طی کنیم.

آگاهی موثر برای تغییر زندگی

برای ارتقا دادن سطح زندگی و همچنین رشد کردن و ارتقای سطح خودمان نیاز به آگاهی‌های سطح بالا داریم تا ما را هدایت و راهنمایی کند. این آگاهی‌ها غالبا از افرادی سطح بالا و معلمین معنوی و انسان‌های وارسته به دست ما می‌رسد، اما خود ما نیز منبعی درونی برای دریافت آگاهی‌ها داریم که با رشد شخصیت و افکار و پرورش نور درون این آگاهی‌ها به سطوح بالاتری می‌رسند و ما را در هدایت کامل‌تری در جهت رسالت فردی قرار می‌دهند.

آرامش درون در سبک جدید زندگی

در سبک جدید زندگی یکی از ابعاد مهم، پیدا کردن آرامش درون و رسیدن به حالتی همیشگی از آرامش است. اگر می‌خواهیم زندگی آرام و شاد و زیبایی را پایه‌گذاری کنیم و برای همیشه از این آرامش و شادی پایدار لذت ببریم، باید مهارت یافتن آرامش درون را یاد بگیریم و آن را در درون خود نهادینه کنیم.

مدت‌هاست که آرامش را گم کرده‌ایم و آن را به یافتن آسایش ربط می‌دهیم؛ در حالی که آرامش حالتی درونی است و آسایش به امکانات بیرونی ما مربوط است. به قول اکهارت تول «ما آرامش را فدای آسایش کردیم» و از همین‌جا به بعد زندگی را برای خودمان تبدیل به جهنم کردیم؛ حال برای ساخت بهشت باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

تغییر سبک زندگی با خودشناسی، آگاهی، آرامش و افزایش سطح انرژی

افزایش سطح انرژی

یکی از مسائل مهم دیگر در سبک زندگی هر شخص، حفظ انرژی و نور درونی است که همانند اکسیژن برای ما مهم و حیاتی است. گوهری که خداوند در وجود همه ما نهاده و با آن ما را هدایت کرده و به هدف نهایی که همان رسالت زندگی شخصی است می‌رساند.

نور و انرژی‌های درونی برای رسیدن به اهداف و خلق زندگی رویایی به ما عطا شد ولی متاسفانه حواسمان به حفظ این انرژی حیاتی در زندگی نیست و به روش‌های متفاوتی آن را به سادگی از دست می‌دهیم. مثلا در اثر همنشینی و مصاحبت با افراد سطح پایین که به انرژی خوارها معروف هستند، ما تمام نور و انرژی درونی خودمان را تقدیم آنان می‌کنیم و از رسیدن به اهداف و رسالت زندگی‌مان باز می‌مانیم.

انرژی خواری

برای اینکه انرژی و نور درونی خودمان را از دست ندهیم، باید یاد بگیریم از این نور و توان درونی محافظت کنیم و اجازه ندهیم این نیرو و انرژی به هدر برود. یکی از راه‌های حفظ انرژی درونی مواظبت از هم‌نشینی‌ها و معاشرت‌ها و انتخاب دوستان و معاشران مناسب و سطح بالاست؛ همان‌طور که حضرت حافظ می‌فرماید: «بیاموزمت کیمیای سعادت، ز هم‌صحبت بد جدایی جدایی»

این کیمیای سعادت حافظ نشان می‌دهد که چقدر دوستی با افراد نادان و سطح پایین و انرژی خوار می‌تواند ما را به سطوح پایین زندگی سوق دهد و دوری از ناجنس هم می‌تواند ما را در زندگی رشد دهد

سبک زندگی متعادل

داشتن سبک جدید زندگی در تعادل و نور و انرژی بالا، بهبود کیفیت زندگی شما را تضمین کرده و به شما امکان می‌دهد تا بهترین نسخه خودتان را به جهان ارائه دهید. بهتر است که به سبک زندگی سالم و متعادل خود توجه کرده و از روش‌های مختلف برای بالا بردن سطح انرژی و نور درون و آرامش درون بهره ببرید و از خودآگاهی و شناخت خویشتن و شناخت انرژی خوارها در زندگیتان برای یک زندگی بهتر استفاده کنید. کیفیت زندگی خود را بالا برده و از هر لحظه زندگی در انجام هر کاری که هستید لذت ببرید.

در نتیجه

به عنوان یک نتیجه نهایی، می‌توان گفت که برای تیک خوردن اهدافمان و بهبود کیفیت زندگی و تغییر آن، نیازمند یک رویکرد چند بعدی هستیم. که در این رویکرد شناخت خویش، خودآگاهی، ایجاد عادات جدید، یافتن آرامش درونی و بالا بردن سطح انرژی و دوری از انرژی خوارهای دنیا از ابعاد مهم هستند. این رویکرد شما را به سبکی جدید از زندگی سوق می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند تا از شیوه‌های نامناسب زندگی خود دوری کرده و سبک زندگی شگفت‌انگیزی را با شیوه و روش جدید طرح نور پایه‌گذاری کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟