وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون دفتر کار کوچک

وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون دفتر کار کوچک

راه‌اندازی یک کسب و کار جدید می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و در عین حال پر از استرس و اضطراب باشد. اگر بتوانید زمان و هزینه‌های خود را به درستی مدیریت کنید قطعا کار برایتان ساده‌تر خواهد شد. یکی از بخش‌هایی که در برنامه‌ریزی هزینه‌های خود باید در نظر بگیرید، دکوراسیون دفتر کار و مبلمان و وسایل مورد نیاز آن است. تمام‌ افراد برای بهره‌وری بالا به محل کاری که با وسایل مناسب تجهیز شده است نیاز دارند. این موضوع به ویژه در دکوراسیون دفتر کار کوچک اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. در مطلب امروز به بررسی انواع مبلمان و وسایل مورد نیاز و مناسب برای دفاتر کار کوچک می‌پردازیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب هوشمندانه مبلمان

اولین موردی که در طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک خود باید در نظر بگیرید، انتخاب درست وسایل و مبلمان است. شما باید وسایل را با توجه به ابعاد فضا خریداری نمایید. به کار بردن مبلمان بسیار بزرگ یا بسیار کوچک مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. لوازم بزرگ احتمالا باعث خواهند شد که نتوانید به راحتی در فضا حرکت کنید. وسایل کوچک نیز باعث خالی به نظر رسیدن فضا خواهند شد. بنابراین همواره به متناسب بودن اندازه‌های وسایل دقت داشته باشید.

انواع مبلمان مورد نیاز در دکوراسیون دفتر کار کوچک

وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون دفتر کار کوچک

میز

پس از مشخص شدن ابعاد فضا، زمان خرید وسایل اصلی یعنی میز و صندلی می‌رسد. برای خرید میز کار علاوه بر متناسب بودن ابعاد، باید چند مورد دیگر را نیز مد نظر قرار دهید. مهم‌ترین مورد نوع میز است که بر اساس نوع استفاده شما تعیین می‌گردد. به عنوان مثال اگر بیشتر کارهای خود را با لپ‌تاپ انجام می‌دهید خرید یک میز لپ‌تاپ دیواری یا تاشو می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر علاوه بر لپ‌تاپ یا کامپیوتر به محلی برای قرار دادن کاغذها و لوازم دیگر نیز نیاز دارید، یک میز تحریر یا میز کامپیوتر با سطح کار بیشتر انتخاب بهتری خواهد بود.

صندلی

حتما می‌دانید که نشستن طولانی‌مدت بر روی یک صندلی نامناسب فشار زیادی بر بدن شما وارد خواهد کرد و می‌تواند منجر به آسیب دیدن‌ ستون فقرات و گردن شما شود. به همین علت در طراحی دکوراسیون دفتر کار باید خرید یک صندلی ارگونومیک و استاندارد را نیز در نظر بگیرید. این صندلی‌ها امکان تنظیم ارتفاع و پشتی را به شما می‌دهند و ساعات کار را برای شما راحت‌تر خواهند کرد.

کتابخانه و شلف

از وسایل دیگری که در دفاتر کار مورد نیاز هستند، می‌توان به مبلمان مخصوص ذخیره‌سازی مدارک و پوشه‌ها اشاره کرد. کتابخانه‌ها یکی از این وسایل هستند که در انواع و اندازه‌های گوناگون عرضه می‌شوند. همچنین شلف‌های دیواری نیز گزینه مناسبی برای دکوراسیون دفتر کار کوچک هستند که امکان منظم نگه‌داشتن لوازم کار را به شما می‌دهند. اگر میز کار شما کشو یا قفسه نداشته باشد، وجود مبلمان مناسب برای ذخیره‌سازی اهمیتی دو چندان خواهد یافت.

باکس زیر مانیتور

یکی دیگر از وسایل کاربردی در دفاتر کار، استندها یا باکس‌های زیر مانیتور هستند. این باکس‌ها، مانیتور را در ارتفاع مناسب چشم‌ها قرار می‌دهند. برخی از استندهای زیر مانیتور فضایی برای قرار دادن برخی وسایل از جمله فلش‌مموری یا شارژر نیز دارند که به مرتب ماندن میز کار شما کمک می‌کنند.

لوازم دکوراتیو و تزئینی

پس از خرید مبلمان اصلی دکوراسیون دفتر کار که شامل میز، صندلی و وسایل ذخیره‌سازی هستند، می‌توانید تعدادی لوازم دکوراتیو نیز به دفتر کار خود بیفزایید. مزیت به کار بردن وسایل تزئینی، ایجاد تنوع در دکوراسیون و جلوگیری از یکنواخت شدن محل کار است. برخی از وسایل دکوراتیو می‌توانند کاربردی هم باشند. به عنوان مثال یک چراغ مطالعه مدرن یا یک ساعت با طراحی منحصر به فرد نمونه‌هایی از لوازم دکوراتیو قابل استفاده در فضای کار هستند. همچنین می‌توانید تعدادی تابلوی نقاشی را بر روی دیوارهای محل کار خود نصب کنید. جملات انگیزشی نیز می‌توانند اشتیاق شما را افزایش دهند و به تمرکز بیشتر شما بر پروژه‌هایتان کمک کنند.

چیدمان صحیح در دکوراسیون دفتر کار کوچک

پس از انتخاب و خرید لوازم و مبلمان با توجه به ابعاد اتاق، نوبت به چیدمان آن‌ها می‌رسد. در زمان چیدمان وسایل فاصله مناسب برای رفت و آمد را در نظر بگیرید. همچنین به جهت تابش نور در محل قرار گرفتن میزها و صندلی‌ها توجه داشته باشید. بهتر است که نور از سمت چپ یا راست به میز کار بتابد. به این ترتیب از تابش مستقیم به چشم‌ها یا صفحه لپ‌تاپ جلوگیری خواهد شد.

وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون دفتر کار کوچک

تفاوتی ندارد که به صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت کار می‌کنید، حتی فرقی نمی‌کند که از خانه کار می‌کنید یا هر روز به محل کار خود می‌روید، در هر صورت به یک محیط کار مناسب با وسایل کاربردی نیاز خواهید داشت. دکوراسیون محل کار باید انگیزه و اشتیاق شما را تقویت کند و بهره‌وری شما را بالاتر ببرد. برای رسیدن به این هدف، خرید مبلمان مناسب و کارآمد یکی از بایدها است. با یک خرید آگاهانه حتی در دکوراسیون دفتر کار کوچک نیز می‌توانید تمام نیازهای شغلی خود و سایر کارکنان را در نظر بگیرید. لازمه این کار آشنایی با انواع مبلمان و چیدمان صحیح آن‌ها است که در این مطلب به آن پرداختیم. شما هم با استفاده از موارد گفته شده، می‌توانید دکوراسیون دفتر کار خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟