بهترین و زیباترین جایگزین کاغذ دیواری

کاغذ دیواری را می‌توان به عنوان یکی از رایج‌ترین عناصر پوشش تزئینی دیوارهای داخلی ساختمان در طراحی دکوراسیون معرفی کرد. اما این عنصر به دلیل ظرافت و نوع بافت نازکی که دارد بسیار مورد آسیب واقع می‌گردد. به همین دلیل کارشناسان و متخصصان معماری و طراحی دکوراسیون همواره به دنبال جایگزین‌های مناسبی برای این عنصر می‌باشند. پنل‌های دیوارپوش‌ آکوستیک چوبی 3 لایه را می‌توان به سبب ویژگی‌های بسیار مثبتی که دارند به عنوان بهترین جایگزین کاغذ دیواری در سبک‌های طراحی دکوراسیون‌ امروزی معرفی کرد.

بهترین و زیباترین جایگزین کاغذ دیواری

کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری یک نوع پوشش تزیینی است که برای پوشاندن سطوح دیوارهای داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع پوشش بیشتر به صورت رولی یا به صورت متری فروخته می‌شود و با چسباندن روی دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاغذ دیواری‌ها می‌توانند ساده یا به صورت بافته‌شده با الگوهای مختلف گرافیکی ساخته شده باشند.

بهترین و زیباترین جایگزین کاغذ دیواری

تاریخچه کاغذ دیواری

اولین استفاده از کاغذ به عنوان پوشش تزئینی دیوارها و نمای داخلی ساختمان به قرون 8 و 9 میلادی در چین باستان برمی‌گردد. استفاده از این عنصر زیبا و پرکاربرد در طراحی دکوراسیون، از اواسط قرن 17 میلادی در کشورهای اروپایی رواج یافت و در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار به منظور تزئین دیوارهای کاخ گلستان در زمان بازسازی، به ایران رسید و به سرعت جایگاه خود را در میان معماران و طراحان دکوراسیون ایرانی پیدا کرد.

جایگزین‌های کاغذ دیواری

با گسترش مدرنیته و ظهور سبک‌های جدید دکوراسیون داخلی، استفاده از سایر عناصر پوشش دیوار مانند چوب، نقاشی، پتینه، دیوارپوش، ماربل‌شیت و… به عنوان روش‌های نوین تزئین دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، مورد توجه معماران و طراحان دکوراسیون قرار گرفت.

در این بین دیوارپوش‌های آکوستیک چوبی را می‌توان به دلایلی همچون زیبایی، تنوع بالا در طرح و رنگ، القای حس و حال طبیعت، مقاومت در برابر ضربه و رطوبت، عایق صدا و حرارت بودن و بسیاری موارد دیگر که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت، به عنوان بهترین جایگزین برای کاغذ دیواری معرفی کرد.

دیوارپوش آکوستیک چیست؟

اگر بخواهیم به طور ساده این دیوارپوش‌ها را به شما معرفی کنیم، باید بدانید که دیوارپوش آکوستیک نوعی از مصالح ساختمانی برای پوشش دیوار در طراحی دکوراسیون است که می‌تواند ضمن زیبایی بخشیدن به محیط، صداهای اضافی را از بین ببرد، عایق دما و حرارت باشد و موجب استحکام سازه‌های ساختمانی شود. بگذارید با ذکر یک مثال این مطلب را توضیح دهیم. تصور کنید در اتاق خواب خود مشغول استراحت هستید. هنگام استراحت به چه چیزی نیاز دارید؟ آرامش و سکوت. قطعا با وجود سر و صداهای اضافی و ورودی از خارج از اتاق، نمی‌توانید استراحت خوبی داشته باشید. دیوارپوش آکوستیک با قرارگیری بر روی دیوار، می‌تواند تا حد نسبتا زیادی از ورود صداهای اضافی به محیط جلوگیری کند. علاوه بر این، می‌تواند از خروج صداهایی که شما در محیط تولید می‌کنید به سمت بیرون نیز جلوگیری کند. علاوه بر مواردی که گفتیم، این دیوارپوش‌ها زیبایی خاصی را نیز به محیط داخلی اضافه می‌کنند.

دیوارپوش آکوستیک چوبی

همه ما می‌دانیم که چوب یکی از محبوب ترین عناصر در دکوراسیون داخلی و حتی دکوراسیون خارجی است. عناصر زیادی با استفاده از چوب ساخته شده و در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. عناصری مانند دیوارپوش اکوستیک، ترمووال و غیره. باید بدانید که دیوارپوش آکوستیک به تنهایی خاصیت عایق صدا بودن را ندارد و در واقع با استفاده از موادی که به صورت توکار در پشت آن قرار می‌گیرند این خاصیت را پیدا می‌کند. این نوع از دیوارپوش‌ها مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و برخی از آن‌ها در مقابل رطوبت هم مقاوم‌اند. بنابرین اگر شما هم از طرفداران چوب در دکوراسیون هستید، به هیچ وجه این محصول اوحددکو را از دست ندهید.

مزایای استفاده از پنل آکوستیک

  • بهبود زیبایی دکوراسیون داخلی به دلیل داشتن طرح‌ها و رنگ‌ها زیبا و متنوع.
  • حذف صداهای اضافی ورودی از بیرون به داخل و تزریق آرامش و آسایش به محیط.
  • بهبود کیفیت صدای درون محیط با جلوگیری از انعکاس نامناسب صدا در محیط.
  • جلوگیری از ورود رطوبت به درون منزل و نمایش زرد شدن دیوارها.
  • قابلیت ست شدن با سایر اجزای دکوراسیون با دلیل تنوع طرح و رنگ.

دیوارپوش آکوستیک چند لایه

متخصصان طراحی دکوراسیون، با گذر زمان، به ساخت عناصر جدید روی می‌آورند. این مورد در صنعت دکوراسیون داخلی بیشتر دیده می‌شود. گفتیم که دیوارپوش آکوستیک جهت کنترل صدا در محیط و حذف سر و صداهای اضافی استفاده می‌شود. اما باید بدانید که در سال‌های گذشته، دیوارپوش آکوستیک چند لایه نیز به تولید رسیده است. حال شاید بپرسید که دیوارپوش آکوستیک چند لایه چیست؟ دیوارپوش آکوستیک چند لایه نوعی دیوارپوش آکوستیک است که از چند لایه مختلف ساخته می‌شود. هر یک از این لایه‌ها دارای خاصیت جذب یا پراکنده کردن امواج صوتی هستند. به همین دلیل، دیوارپوش‌های آکوستیک چند لایه نسبت به دیوارپوش‌های آکوستیک معمولی، عملکرد بهتری در کاهش آلودگی صوتی دارند. ورقه‌های این دیوارپوش، می‌تواند چوب، PVC و غیره باشد. این دیوارپوش‌ها می‌توانند به صورت دستی یا مشینی و با استفاده از چسب و دستگاه پرس ساخته شوند.

بهترین و زیباترین جایگزین کاغذ دیواری

مزیت دیوارپوش آکوستیک چند لایه نسبت به دیوارپوش آکوستیک معمولی

عملکرد بهتر در کاهش آلودگی صوتی

به دلیل وجود چند لایه مختلف با خواص آکوستیکی متفاوت، دیوارپوش‌های آکوستیک چند لایه می‌توانند صدای محیط را به طور موثرتری کاهش دهند. پس طبیعی است که افرادی که به دنبال محیطی با سکوت و آرامش بیشتر هستند، استفاده از این سبک دیوارپوش را ترجیح بدهند.

تنوع بیشتر در طرح و رنگ

گفتیم که از لایه‌ها و ورقه‌های مختلف جهت ساختن دیوارپوش آکوستیک چند لایه استفاده می‌شود. در نتیجه می‌توان نتیجه گرفت که فرصت این که از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برخوردار باشیم بیشتر است. پس به دلیل استفاده از لایه‌های مختلف با مواد و رنگ‌های متفاوت، دیوارپوش‌های آکوستیک چند لایه تنوع بیشتری در طرح و رنگ دارند.

دوام و ماندگاری بیشتر

دیوارپوش‌های آکوستیک معمولی، از یک لایه با ضخامت‌های متفاوت تشکیل می‌شوند. اما در دیوارپوش آکوستیم چند لایه اینگونه نیست. باید بدانید که به دلیل وجود چند لایه مختلف، دیوارپوش‌های آکوستیک چند لایه دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به دیوارپوش‌های آکوستیک معمولی دارند.

بهترین و زیباترین جایگزین کاغذ دیواری

از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید متشکریم. دیدید که در این مقاله به بررسی انواع دیوارپوش آکوستیک پرداختیم. این دیوارپوش‌ها را می‌توان بهترین و زیباترین جایگزین کاغذ دیواری دانست. مجموعه اوحددکو با تخصص در زمینه طراحی انواع دیوارپوش آکوستیک اماده است تا با شما عزیزان در این زمینه همکاری کند. شما می‌توانید جهت خرید دیوارپوش‌های آکوستیک اوحددکو با ما تماس بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟