بهترین طراحی داخلی و بازسازی ساختمان و خانه + نمونه

بازسازی ساختمان یا نوسازی از قدیم الایام در بین ایرانیان مرسوم بوده است و نمونه ی ضعیف تر آن همان خانه تکانی هر سالی است که هنگام عید نوروز خانواده ها انجام می دهند. ولی به طور کلی اهداف مختلفی از بازسازی خانه ها دنبال می شود که یا برای زیبایی بخشیدن و تازه کردن فضا اقدام به بازسازی خانه های قدیمی و منازل و اماکن مختلف می شود و یا برای تعمیر و نگهداری بیشتر از آن بازسازی صورت می گیرد ولی در هر صورت بهتر است که این بازسازی ساختمان به صورت حرفه‌ای و توسط افراد مجرب انجام شود.

بهترین طراحی داخلی و بازسازی ساختمان و خانه + نمونه

اما بالا رفتن تنوع باعث کاهش کیفیت برخی از کارها شده است. پس پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه بازسازی منزل خود را به گروه متخصص و حرفه‌ای بازسازی ساختمان بدهید، حتما نمونه کارهای آنها را مشاهده نمایید تا باکیفیت ‌ترین گروه را برای بازسازی خانه خود انتخاب کنید.

البته تنها مسئله مهم انتخاب گروه طراحان و معماران نیست و شما باید شرایط اقتصادی و وضعیت بودجه خود را هم در نظر بگیرید و با آگاهی از قیمت ها و شرایط مختلف و همچنین قیمت مصالح یک برآورد نسبی از قیمت‌ها داشته باشید تا با تخمین درست از هزینه ها هم کار شما سریع تر پیش برود و هم دچار مشکلات مختلف و پیش بینی نشده در طول کار نشوید و در نهایت یک خانه بازسازی شده زیبا را تحویل بگیرید.

شاید از خودتان بپرسید که چه دلیلی برای بازسازی ساختمان وجود دارد وقتی می توان اقدام به تغییر یا تعویض خانه کرد؟ اما باید بدانید که هزینه بازسازی ساختمان خیلی کمتر از ساختن یک خانه یا آپارتمان جدید است. شما می توانید با سلیقه خود و مشورت با طراحان و معماران، بهترین دکوراسیون داخلی را با توجه به سلیقه خود در منزل داشته باشید.

با اینکه طراحی داخلی و بازسازی منازل کار حرفه‌ای هاست، ولی شما هم می توانید ایده های خود را به افرادی که این کار را برایتان انجام می‌دهند منتقل کنید و با دیدن نمونه های مختلف در این زمینه خلاقیت به خرج دهید.

بهترین طراحی داخلی و بازسازی ساختمان و خانه + نمونه

مراحل بازسازی ساختمان

برای اینکه یک ساختمان تجاری و مسکونی بازسازی شود باید مراحل مختلفی طی شود که در ادامه به مهمترین این مراحل به صورت مختصر اشاره می کنیم، زیرا با آگاهی از این مراحل تخمین بهتری از هزینه ها و زمان تقریبی پروژه خواهید داشت.

شما باید در مرحله اول اطلاعات کاملی از ساختمان و شرایط فعلی آن جمع‌آوری کرده تا در صورت لزوم به مشاوران و طراحان ارائه دهید.

به طور مثال اولین گام این است که تخمین بزنید آیا نوسازی و بازسازی منزل شما با توجه به قیمتی که ملکتان دارد کار مقرون به صرفه و درستی است یا خانه شما به صورت کلی فرسوده شده و بازسازی آن هزینه هنگفتی برمی دارد و ارزش آن را ندارد، زیرا خیلی از خانه های قدیمی که در قسمت سقف یا اسکلت دچار مشکل شده‌اند و کاملاً فرسوده هستند، بازسازی می تواند خطرات جانی به دنبال داشته باشند.

بعضی از ساختمان ها هم با توجه به فوندانسیونی که دارند مقاومت بسیار کمی در برابر زلزله از خود نشان می دهند و برای اینکه بازسازی ساختمان شما انجام شود بهتر است اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشید و با افرادی که متخصص این کار هستند مشورت کنید.

بهترین طراحی داخلی و بازسازی ساختمان و خانه + نمونه

تخریب ساختمان

در مرحله بعدی باید مراحل تخریب صورت گیرد که خیلی از افراد این مرحله را ساده تلقی می کنند اما یکی از خطرناک ترین مراحل همین مرحله تخریب است، زیرا بدون آگاهی از میزان استحکام قسمت های مختلف، برخی از افراد برای کاهش هزینه‌ها خودشان دست به تخریب می زنند اما حتماً باید این کار به صورت مهندسی شده و حرفه ای تر انجام شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری به عمل بیاید.

برخی از افراد که این کار را با بی تجربگی تمام انجام می دهند ممکن است حتی هزینه های درمانی دیه هم به گردن آنها بیفتد، پس بهتر است که قبل از انجام تخریب ساختمان از افرادی که در این زمینه متخصص هستند کمک بگیرید و با آگاهی از شکل و ساختار ساختمان مرحله تخریب را با هوشمندی انجام دهید.

ساخت ساختمان

مرحله سوم ساختن است که هدف اصلی صاحبخانه می باشد و باید کاملاً مشخص کنید که چه نیازها و اهدافی از بازسازی ساختمان دارید.

به طور مثال برخی از افراد از بازسازی ساختمان خود تنها انتظار دارند که مدل آشپزخانه تغییر کند و بعضی از قسمت های ساختمان بدون تغییر بماند و یا برخی دیگر تمایل به تغییر کلی ساختمان دارند.

پس باید اهداف مشخص باشد تا در صورت نیاز برخی از دیوارها حذف و یا اضافه شوند و قسمت‌های مختلف با آگاهی قبلی مورد بازسازی و تعمیر و نوسازی قرار بگیرند تا دوباره کاری نشود و از نظر اقتصادی برای شما مقرون به صرفه باشد.

بهترین طراحی داخلی و بازسازی ساختمان و خانه + نمونه

گچ کاری

مرحله چهارم مرحله ای است که باید گچ کاری انجام شود و در صورت نیاز از سقف کاذب استفاده کنید. البته همیشه بعد از ساختن نیاز به گچ کاری نیست. ولی اگر باشد بهتر است که با بهترین کیفیت گچی که در بازار وجود دارد این کار را انجام دهید، زیرا وقتی که قسمتی به خانه شما اضافه می شود یا بازسازی می شود خیلی به چشم مخاطبان و مهمانان می‌آید و بهتر است از مواد باکیفیت استفاده کنید تا در نمای خانه و دکوراسیون داخلی شما تاثیر گذار باشد. در صورتیکه نیاز شد می توانید از سقف های کاذب یا کناف در بازسازی سقف خانه و پذیرایی و اتاق خواب استفاده کنید.

ولی انتخاب نوع سقف و شکل آن و همچنین ابعاد و نورپردازی به سلیقه‌ی صاحب ملک و متخصصان و طراحان وابسته است، زیرا همیشه چیزی که مد نظر صاحب خانه است، مناسب ترین گزینه نیست و باید علاوه بر سلیقه و هدف صاحب کار، پتانسیل فضای خانه و سبک و سایر مشخصات را در نظر بگیرید.

نورپردازی

در مرحله پنجم معمولاً نورپردازی صورت می‌گیرد که یکی از مراحل حساس در بازسازی می باشد زیرا اگر این مرحله به خوبی و آگاهانه انجام شود، قسمت های زیبای ساختمان خیلی بیشتر به چشم می آید و شما میتوانید با اراده خود برخی از قسمت های ساختمان را بیش تر جلوه دهید و برخی از نقص ها را از دید پنهان کنید یا در سقف خانه و سقف آشپزخانه از نورمخفی و هالوژن ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که نوع سیم کشی ساختمان هم تاثیر زیادی در نورپردازی دارد زیرا اگر این کار به صورت غیر اصولی و اشتباه انجام شود باعث خرابی و هدر رفتن هزینه ها و سوختن وسایل برقی شما می شوند. پس بهتر است این مرحله را هم به دست متخصص و کاردان بسپارید.

بهترین طراحی داخلی و بازسازی ساختمان و خانه + نمونه

در آخر نوبت کفسازی برای قسمت‌های مختلف خانه می رسد که با توجه به نیاز مشتری و سلیقه آنها تنوع زیادی برای کفپوش های ساختمان وجود دارد. بعد از انتخاب کفپوش نوبت رنگ آمیزی دیوارها و سقف خانه می باشد و باید نوع پوشش دیوارها را تعیین کنید.

طراحی دکوراسیون و بازسازی ساختمان در مجله دکوراسیون آف دکور

پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل، اینک نوبت خرید وسایل مناسب و چیدمان صحیح آن هاست تا بهترین دکوراسیون داخلی را در خانه خود داشته باشید. شما به راحتی میتوانید طراحی داخلی و بازسازی ساختمان خود را به واحد دکوراسیون آف دکور offdecor.com/decormag (دکور پلاس ) بسپارید تا نتیجه ی بی نظیر آن شما را شگفت زده کند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟