بهترین صندلی برای دیسک کمر کدام است؟

بهترین صندلی برای دیسک کمر کدام است؟

طبق تحقیقات انجام‌شده، اکثر افراد حدود 9 ساعت از روز را پشت میز و صندلی‌های اداری و غیراداری می‌گذرانند. اگر در طول این مدت روی صندلی‌های غیراستاندارد بنشینید، به مرور زمان دچار دیسک کمر و خطرات جبران‌ناپذیری می‌شوید. این در حالی است که در صورت استفاده از صندلی‌های استاندارد و ارگونومیک، حتی افراد مبتلا به دیسک کمر نیز می‌توانند با رعایت نکات پزشکی کار کنند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در ادامه، ویژگی‌های بهترین صندلی برای دیسک کمر را با هم بررسی کنیم. 

امکان تنظیم پشتی صندلی طبی برای رفع دیسک کمر

شاید فکر کنید اگر کاملاً صاف و در زاویه 90 درجه بنشینید، هیچ آسیبی به ستون فقرات وارد نخواهد شد؛ اما کاملاً اشتباه می‌کنید. بهترین صندلی برای دیسک کمر باید به‌طورکامل انحنای ستون فقرات و گودی کمر را پوشش دهد و زاویه 130 درجه داشته باشد؛ بنابراین هنگام خرید صندلی اداری، صندلی‌هایی را انتخاب کنید که به‌راحتی قابل تنظیم باشند. در ضمن به یاد داشته باشید که عرض صندلی کمی پهن باشد تا بتوانید شانه‌هایتان را به پشتی صندلی تکیه دهید. با این توضیحات، می‌توان گفت که صندلی‌های 14 تا 21 سانتی که قابل تنظیم باشند، بهترین گزینه برای افراد مبتلا به دیسک کمر به شمار می‌روند.

ارتفاع مناسب؛ مهم‌ترین ویژگی صندلی طبی مخصوص دیسک کمر

ارتفاع صندلی نباید آن‌قدر کم باشد که زانوها خم شود و نه آن‌قدر زیاد که پاها به زمین نرسد و آویزان بماند. به‌طور‌کلی، مناسب‌ترین ارتفاع صندلی بین 41 تا 52 سانتی‌متر است و کف پاها باید به‌راحتی روی زمین قرار بگیرد. بنابراین، صندلی‌های استانداردی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند. علاوه‌بر این، دقت کنید که میز کامپیوتر ارتفاع بالایی نداشته باشد تا با افزایش ارتفاع صندلی، پاها در زمان نشستن آویزان نماند.

بهترین صندلی برای دیسک کمر کدام است؟

نشیمنگاه پهن؛ نکته‌ای مهم در خرید صندلی مدیریتی دیسک کمر

علاوه‌بر پشتی صندلی، نشیمنگاه نیز اهمیت فراوانی دارد. لازم است که گردن، شانه و لگن در یک راستا قرار بگیرد. عرض نشیمنگاه صندلی باید حدود 2 تا 3 سانتی‌متر، پهن‌تر از ران‌‌ها باشد؛ بنابراین عرض صندلی مناسب دیسک کمر چیزی بین 42 تا 50 سانتی‌متر است. البته طول نشیمنگاه هم مهم است تا زانوها در حالت درستی قرار بگیرند. پیشنهاد ما انتخاب صندلی‌هایی با عرض 37 تا 43 سانت است. نکته مهم دیگر در انتخاب صندلی کامپیوتر، لیز نبودن نشیمنگاه است. برای حل این مشکل، باید فرورفتگی گردی در لبه صندلی قرار گرفته و نشیمنگاه 10 تا 15 درجه شیب رو به جلو و 5 درجه شیب رو به عقب داشته باشد.

امکان خواباندن پشتی صندلی؛ مسئله‌ای مهم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

نشستن به مدت طولانی، با فشار به کمر باعث قوز کردن و در نهایت آسیب‌های جدی به ستون فقرات می‌شود. در این مواقع لازم است کمی استراحت کنید. صندلی‌هایی که قابلیت خواباندن دارند، باعث آرامش عضلات ستون مهره‌ها می‌شوند. این موضوع در ادارات اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

دسته‌‌های استاندارد؛ نکته‌ای ریز در خرید صندلی طبی دیسک کمر

صندلی‌های دیسک کمر باید دو دسته در اطراف خود داشته باشند تا به‌راحتی با تکیه بر آن‌ها و بدون فشار به ماهیچه‌های گردن و شانه بلند شوید. علاوه‌بر این، دسته‌های نرم و استاندارد، برای استراحت مچ دست بهترین گزینه ممکن‌اند. دسته‌های صندلی باید با میز اداره تناسب داشته باشند؛ زیرا پایین بودن ارتفاع دسته به مچ‌ها آسیب وارد می‌کند.

بهترین صندلی برای دیسک کمر کدام است؟

نرمی و سفتی؛ مبل طبی دیسک کمر یا صندلی طبی؟

بر خلاف تصور عموم، کفی‌های بیش از حد نرم، به ستون فقرات و کمر آسیب وارد می‌کند. اگر کفی صندلی بیش از حد نرم باشد، به‌سختی می‌توانید جابه‌جا شوید و به کمر فشار وارد می‌شود. بهتر است جنس پشتی و نشیمنگاه صندلی از پارچه یا چرمی باشد که تکنولوژی گردش هوا در آن به کار رفته باشد.

 پایه باکیفیت؛ عاملی مهم در قیمت صندلی طبی دیسک کمر

صندلی‌های چرخ‌دار به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند و لازم نیست برای هر بار حرکت و جابه‌جایی، نیم‌خیز شوید. معمولاً 4 تا 5 چرخ برای حرکت آسان کافی است. اگر چرخ‌ها آسیب ببینند، فشار بسیاری به کمرتان وارد می‌شود. بنابراین جنس‌هایی را انتخاب کنید که تا سالیان سال عمر می‌کنند و مقاومت بالایی دارند.

قابلیت استفاده از پشتی طبی؛ بهترین صندلی ماشین برای دیسک کمر

افراد مبتلا به دیسک کمر، باید روی صندلی‌هایی بنشینند که گودی کمرشان را پر کند. برخی از صندلی‌های استاندارد این گودی را پر می‌کنند و قابلیت تنظیم دارند. در زمان استفاده از صندلی ماشین یا صندلی‌های دیگر برای پر کردن گودی کمر، حتما یک بالشتک طبی همراه داشته باشید. این پشتی‌ها گودی کمر را پر می‌کنند و فشار کمتری به ستون فقرات وارد می‌شود.

بهترین صندلی برای دیسک کمر کدام است؟

خرید صندلی طبی با بهترین قیمت از تولیدی بلج

در این مقاله با ویژگی‌های بهترین صندلی برای دیسک کمر آشنا شدیم. البته حتی اگر دیسک کمر ندارید، حتماً همه این قابلیت‌ها را چک کنید تا فشاری به کمرتان وارد نشود. حتماً هر چند ساعت یک بار از جای خود بلند شوید، راه بروید و در صورت امکان چند حرکت ورزشی انجام دهید. در یک کلام؛ با خرید صندلی استاندارد، برای سلامت خود ارزش قائل شوید.

اگر به دنبال خرید صندلی‌های راحت و ارگونومیک با بهترین قیمت بازار هستید، پیشنهاد می‌کنیم از تولیدی‌های معتبر خرید کنید. گروه تولیدی بلج، صندلی‌های اداری، کارمندی و مدیریتی گوناگونی را تولید می‌کند که همه ساختار ارگونومی دارند. در ضمن، امکان خرید قسطی اجناس نیز وجود دارد. کافی است با شماره ۰۲۱۵۳۱۳۸ تماس بگیرید یا سری به وب سایت bolej.ir بزنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟