[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

طراحی سقف پارکینگ، به خصوص برای ساکنین مجتمع‌های مسکونی بزرگ، می تواند یکی از بخش‌های اساسی ساختمان سازی و طراحی داخلی باشد. طراحی سقف پارکینگ یکی از راه‌هایی است که می توانید جذابیت را به آن اضافه کنید. به این ترتیب هر گاه که می‌خواهید ماشین خود را در آن پارک کنید، احساس خوبی به شما دست خواهد داد.

راه کارهایی برای طراحی سقف پارکینگ

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

طراحی سقف پارکینگ؛ چرا؟

طراحی سقف پارکینگ، به خصوص برای ساکنین مجتمع‌های مسکونی بزرگ، می تواند یکی از بخش‌های اساسی ساختمان سازی و طراحی داخلی باشد. پارکینگ‌ها به عنوان بخشی از سیستم حمل و نقل، یکی از مسائل مهم زمان ما هستند. با افزایش تعداد خودروها در سراسر جهان، نیاز به اسکان آن‌ها در مجاورت مقصدهای مختلف، یک مشکل چالش برانگیز را برای طراحی آن‌ها ایجاد می کند. برای ساخت پارکینگ قبل از هر چیز، باید به شیوه‌ی عملکردی/عملیاتی برخورد کرد. این امر برای عبور و مرور ایمن و کارآمد اتومبیل و راننده ضروری است. بنابراین طراحی تأسیسات پارکینگ نیاز به یک رویکرد طراحی یکپارچه توسط بسیاری از متخصصان دارد. ساخت پارکینگ‌ها اغلب به صورت یک سازه‌ی مستقل و بدون ملاحظات انسانی و بدون هیچ زیبایی شناسی انجام می‌شود. این امر، یک درک ضعیف از پارکینگ‌ها به مردم داده است که اغلب باعث شکستن بافت شهری موجود شده است. با این حال، بسیاری از معماران، مهندسان و برنامه ریزان، ساختارهای بسیار پیچیده‌تر، زیبایی شناختی و یکپارچه را پیش بینی کرده و ساخته‌اند که طراحی سقف پارکینگ یکی از این روش‌هاست. بنابراین باید هدف از طراحی، ساخت یک پارکینگ خوب و زیبا باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید پارکینگ محل کار یا زندگیتان، یک محیط ساده و بی روح باشد، بهتر است با ما در ادامه همراه باشید تا با طراحی سقف پارکینگ به شما کمک کنیم.

خرید 41 مدل گیرنده دیجیتال حرفه ای ( ستاپ باکس ) با قیمت ارزان

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

نکات مثبت طراحی سقف پارکینگ

همانطور که گفته شد، بسیاری از افراد پارکینگ‌های ساختمان‌ها را قسمتی بی اهمیت به شمار می آورند که تنها جنبه‌ی کاربردی دارند، بنابراین لزومی به طراحی و دکوراسیون خاص نیز در آن نمی بینند. بسیاری از پارکینگ‌ها شامل محیط‌های تاریک، زمخت و بی هیچ زیبایی هستند که فقط و فقط جنبه‌ی عملکردی دارند. پارکینگ‌ها نیز می توانند مانند هر بخش دیگری از ساختمان زیبایی و جذابیت خاص خود را داشته باشند. طراحی سقف پارکینگ یکی از راه‌هایی است که می توانید این جذابیت را به آن اضافه کنید. به این ترتیب هر گاه که می‌خواهید ماشین خود را در آن پارک کنید، احساس خوبی به شما دست خواهد داد. همچنین اگر روزی قصد فروش ساختمان خود را داشتید، مطمئن باشید که با یک طراحی سقف پارکینگ تا سطح زیادی بر قیمت ساختمان‌تان افزوده می شود.

نور پردازی در طراحی سقف پارکینگ

در طراحی سقف پارکینگ اولین و راحت‌ترین روشی که می توانید از آن کمک بگیرید، نور پردازی مناسب برای یک پارکینگ است. حتما شما نیز پارکینگ‌هایی را دیده اید که با چراغ هایی کم سو، روشن شده‌اند و همین روش باعث ایجاد مشکل دید در رانندگان برای استفاده از پارکینگ می شود. از چراغ‌های بزرگ و لوستر مانند، یا از تعداد بسیاری از چراغ‌های نور LED استفاده کنید. می توانید این چراغ‌ها را در یک دکوراسیون خاص درون سقف تعبیه کنید.

سقف پارکینگ فضایی است که می تواند برا عایق کردن پارکینگ در گرما و صدا به شما کمک زیادی کند. بنابراین می توانید با استفاده از پوشش‌های عایقی به طراحی سقف پارکینگ خود بپردازید. یکی از موادی که به صورت زیادی به کار می روند، کاشی‌ها هستند. از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع استفاده کنید. رنگ‌های روشن به کمک چراغ‌های زیبا، به افزایش نور فضای پارکینگ شما کمک می کند. انواع کاشی‌های PVC در برابر آتش مقاوم بوده و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ساخته می شوند. این مدل از کاشی‌ها به دلیل تنوع بالایی که دارند، یکی از محبوب‌ترین ایده‌های طراحی سقف پارکینگ زیرزمینی به حساب می آیند.

خرید 39 مدل گوشت کوب برقی حرفه ای [ مدلهای پر فروش ] ارسال سریع

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

مواد و متریال‌های کاربردی در طراحی سقف پارکینگ

برای طراحی سقف پارکینگ، پوشش‌های آلومینیومی یکی دیگر از روش‌هایی هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند. از این مواد اغلب برای سقف‌های بر آمده استفاده می شود و از جذابیت و دوام بسیاری بالایی برخودار هستند. طراحی سقف پارکینگ ساخته شده از این مواد، بازتاب خوبی از نور را تولید می کند. این مواد تا حد بسیار بالایی با سبک‌های طراحی داخلی مدرن تطبیق و هماهنگی دارند. آیینه‌ها نیز یکی دیگر از مواد موجود است که به فضای شما حس بسیار خاصی را القا می کنند. آیینه‌های به کار برده شده در طراحی سقف پارکینگ همواره حالتی از رمز و راز و هیجان را به وجود می آورند.

یکی دیگر از روش‌های طراحی سقف پارکینگ نیز، کاربرد تخته‌های چوب با استفاده از تخته سه لایی می باشد. تخته‌های سه لایی، ارزان و موثر هستند و به همین دلیل به یکی از مواد بسیار مناسب برای طراحی سقف پارکینگ تبدیل شده‌اند. می توانید این چوب‌ها را به صورت ساده به کار ببرید یا روی آن‌ها را رنگ آمیزی کنید و یا از روکش‌های تزئینی بهره ببرید.

خرید 41 مدل گلدان خاتم کاری [ طرحهای بی نظیر ] قیمت ارزان

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

تصاویر بیشتر:

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

[4 راه کار ] برای طراحی سقف پارکینگ

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
30 مدل تزیین سقف اتاق کودک در ایده های بسیار خلاقانه و زیبا ، آشنایی با انواع چراغ های سقفی و انتخاب مدلهای مدرن آن ، آشنایی با انواع سقف کاذب پی وی سی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)