بهترین سبک دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت خواب و استراحت و بازدهی در زمان مطالعه و کار دارد. در اغلب منازل اتاق خواب و اتاق مطالعه با هم تلفیق میشود و باید نظم، افزایش تمرکز را در کنار آرامش پیاده سازی کرد. برای اجرای این محیط چند سبک پرطرفدار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

بهترین سبک دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه

سبک بوهو در دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه

یکی از انتخاب های عالی که می توانید برای اتاق خواب و مطالعه ای که با هم تلفیق شده اند داشته باشید، بوهو است. اتاق خواب سبک بوهو در رنگ های روشن از قبیل سفید و کرم فضا را روشن می کند و آرامش خاصی در آن نهفته است. البته دقت داشته باشید که بوهو در حالت کلاسیک شلوغ است و نمادهایی از فرهنگ های مختلف در آن قرار میگیرد. به همین دلیل بهتر است اکسسوری ها را کمتر و رنگ بندی های روشن آن را انتخاب کنید. شلوغی زیاد روی دیوار و کف اتاق باعث از بین رفتن قدرت تمرکز شده و حواستان در زمان مطالعه، کار و درش خواندن ممکن است پرت شود.

اگر از علاقه مندان به بوهو هستید، اما شلوغی آن شما را اذیت می کند، سبک بوهو مدرن را برای اتاق خواب و اتاق مطالعه انتخاب کنید. در این سبک فضا مدرن است و تعداد اندکی از اکسسوری های متعلق به فرهنگ های مختلف در آن استفاده میشود. در مدل های مدرن این سبک گرایش زیادی به رنگ های سفید وجود دارد و برای اتاق های کوچک گزینه ای بسیار عالی خواهد بود.

بهترین سبک دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه

سبک مینیمال دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه

انتخاب بسیار پرطرفدار بعدی برای سبک دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه، مینیمال است. مینیمال به معنای حذف تمام المان های اضافه با حفظ زیبایی است. در اتاق خواب و مطالعه این سبک می توان از تخت خواب های ساده بدون تاج های بزرگ و منبت کاری استفاده کرد. سرویس خواب های ساده و تا حد امکان بدون طرح، اکسسوری های اندک و البته معنادار، میز مطالعه با طراحی ساده اما کاربردی در رنگ های روشن همگی می توانند فضایی فوق العاده را برای اتاق خواب ایجاد کنند.

دقت داشته باشید که منظور از سادگی حذف تمام المان ها بدون هدف نیست، بلکه باید زیبایی را در این فرآیند به خوبی حفظ کرد. انتخاب رنگ های خنثی و روشن، استفاده از میز و تخت با طراحی ساده و الگوهای صاف از ویژگی های این سبک به شمار می روند.

بهترین سبک دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه

اتاق خواب و مطالعه اسکاندیناوی

از دیگر انتخاب های مناسب برای سبک دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه می توان به اسکاندیناوی اشاره کرد. اسکاندیناوی یکی از بهترین سبک های دکوراسیون داخلی است که شباهت زیادی به مینیمال دارد. در این سبک خبری از شلوغی نیست و رنگ های روشن و وسایل مدرن جلوه منحصر به فردی را به محیط میبخشند.

این سبک از کشور اسکاندیناوی الهام گرفته شده  و به همین دلیل رنگ های سرد در آن کاربرد داشته و شما را به یاد خانه های اروپایی مدرن می اندازد. خاکستری، کرم، آبی روشن در کنار مشکی و قهوه ای از رنگ های پرکاربرد در این سبک محسوب میشوند. در نتیجه می توان ترکیبی از این رنگ ها را برای وسایل خواب و میز مطالعه و اکسسوری ها انتخاب کرد تا آرامش و زیبایی و نظم را در کنار هم داشته باشد.

بهترین سبک دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه

سبک روستیک

اگر به طبیعت علاقه زیادی دارید و ترجیح می دهید در محیطی بسیار آرام استراحت کنید و به مطالعه و کار بپردازید، سبک روستیک را فراموش نکنید. در اجرای سبک روستیک اتاق خواب و مطالعه در مرحله اول باید تا حد امکان اکسسوری های دست ساز را کنار بگذارید. در مقابل، از متریال های کاملا طبیعی مانند تکه های چوب و سنگ برای تزئین اتاق استفاده کنید.

برای کفپوش و دیوارها می توانید از سنگ های طبیعی و آجر استفاده کنید که فضا را بسیار زیبا و آرام می کنند. برای میز مطالعه از میزهایی باید استفاده کنید که چوب طبیعی هستند و تا حد امکان رنگ آمیزی نشده باشند. در حالت کلی هر اندازه متریال ها طبیعی تر باشد، فضا بهتر دیزاین خواهد شد. با توجه به اینکه نور در اتاق مطالعه اهمیت زیادی دارد، برای این قبیل محیط ها می توانید از لوسترهای قدیمی و یا مدل های تولید شده با چوب طبیعی بدون تراش و شکل دهی استفاده کنید.

در اجرای روستیک برای اتاق خواب و مطالعه باید خلاقیت داشته باشید و ایده پردازی را در جهت مناسب به کار ببرید تا بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید.

بهترین سبک دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه

سبک صنعتی

به عنوان یکی دیگر از گزینه های بسیار جذاب در انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه می توان به سبک صنعتی اشاره کرد. این سبک برای اتاق هایی مناسب است که لوله های پلاستیکی از سقف یا روی دیوارهای آنها عبور می کند. برای رهایی از جلوه نامناسب این لوله ها می توانید سبک دکوراسیون را به نوع صنعتی تغییر دهید.

دیوارهای آجری، لوله های رنگ آمیزی شده با رنگ های نقره ای و قهوه ای در کنار اکسسوری های فلزی همگی فضا را شبیه به محیط های صنعتی می کنند. تابلوهای استفاده شده در این محیط ها نیز بهتر است حال و هوای صنعت را داشته باشند. سبک صنعتی گزینه ای کاربردی برای پسران نوجوان و جوان است که علاقه خاصی به صنعت دارند و در زمان استراحت خودشان را در چنین محیط هایی تصور می کنند.

سخن آخر

علاوه بر موارد فوق، از سبک های نئوکلاسیک، وینتیج، آرت دکو، مدرن، کلاسیک، شرقی و فرانسوی نیز می توانید برای دکوراسیون اتاق خواب و مطالعه استفاده کنید. مهم این است که رنگ های بیش از حد زننده، اکسسوری های شلوغ که تمرکز را از بین میبرند در این محیط ها استفاده نشود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟