بررسی تفاوت برندهای ایرانی و خارجی قهوه و شکلات

بدون شک ، یکی از خوشمزه ترین تنقلات در ایران و جهان قهوه و شکلات است. همانطور که در جهان شرکت های مختلف و شناخته شده در تولید شکلات و قهوه وجود دارند ؛ در ایران نیز شرکت های مطرحی در عرصه تولید شکلات وجود دارد که در ادامه به بررسی تفاوت بهترین برندهای شکلات و قهوه می پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی تفاوت برندهای ایرانی و خارجی قهوه و شکلات

معروف ترین برندهای شکلات در جهان

برندهای مطرح زیادی در جهان به تولید شکلات می پردازند که ذکر نام همه ی آنها در حوصله این مطلب نیست ؛ اما در ادامه برخی از آنها را نام می بریم.

یکی از بهترین شکلات های جهان متعلق به شرکت ایتالیایی فررو روچر است. محصولات این برند شبیه یک دایره بوده که درون آن را یک مغز فندق تشکیل داده است. رویه آن هم از ویفر کاکائویی یا شیری ساخته شده است.

لیندت اند یکی دیگر از برندهای مطرح تولید شکلات در جهان است که شرکت آن در کشور سوئیس قرار دارد. محصولات این برند به صورت توپ های شکلاتی با روکش کاکائو بوده و در ساخت این شکلات تنها از کاکائو و شیر استفاده می شود.

به طور یقین ، کیت کت یکی از محبوب ترین شکلات ها در میان بچه هاست. این شرکت در انگلستان قرار دارد و سالانه شکلات های خوشمزه بسیاری را به سراسر جهان ارائه می کند. ویژگی این محصول ویفر داخل شکلات است.

یکی دیگر از شرکت های مطرح شکلات سازی گیراردلی بوده که در آمریکا قرار دارد. محصولات این برند با پوشش کاکائو و به صورت میله ای و یا تخته ای تولید و عرضه می شوند.

توبلرون یک شرکت سوئیسی است که ظاهر محصولات آن به صورت مثلثی و برگرفته از کوهی معروف در سوئیس ساخته می شوند. گاهی نیز به تبعیت از اهرام مصر از چند مثلث به هم پیوسته تشکیل می گردند.

وقتی صحبت از بهترین شکلات های جهان می شود کدبری را نمی توان نادیده گرفت. محصولات این برند انگلیسی به صورت شیری ، کاکائویی ، مایع و … در بسته بندی های مختلف در بازار وجود دارند.

پتچی محصول کشور لبنان بوده و آن را از شکلات های سوئیسی و بلژیکی تهیه می کنند. طعم آن میوه ای بوده و ترکیبات اصلی آن شیر و کاکائو است.

یکی دیگر از شکلات های مطرح ، گایلیان است. این محصول که ساخت کشور بلژیک بوده به صورت صدفی و تخته ای در بازار عرضه می شود.

بررسی تفاوت برندهای ایرانی و خارجی قهوه و شکلات

معروف ترین برندهای شکلات در ایران

در میان بهترین شرکت های تولید شکلات در ایران می توان به برندهای زیر اشاره کرد.

آیدین – یکی از قدیمی ترین شرکت های تولیدکننده شکلات در ایران بوده که محصولات آن به شکل تلخ و شیرین در بازار وجود دارد.

باراکا- محصولات این شرکت شناخته شده ایرانی بیشتر طعم شیرین دارند تا تلخ ؛ به طوری که حتی محصولات تلخ آن هم شیرینی خود را دارند.

شیرین عسل – محصولات این برند قدیمی متنوع بوده و در بسته بندی های مختلف به فروش می رسد.

تافی مگا استار – محصولات این برند پرطرفدار به شکل کاراملی ، قهوه ، کره ای ، کاکائویی ، نعناعی و … در دسترس طرفداران اش قرار دارد.

فرمند- این شرکت در تولید شکلات تلخ تخصص دارد و محصولاتی با درصدهای مختلفی از طعم تلخ به بازار عرضه کرده است.

شونیز- این برند محصولات خود را به صورت تلخ و شیرین در بسته بندی های قلبی و مربعی به بازار عرضه می کند.

معروف ترین برندهای قهوه

برندهای شناخته شده زیادی در سطح جهان در تولید قهوه حرفی برای گفتن دارند. برخی از آنها در ایران نیز موجود هستند ؛ اما بعضی به دلیل تحریم ها در ایران یافت نمی شوند. از بهترین برندهای قهوه در جهان می توان به Gevalia ، Eight O’Clock ، community Coffee ، Dunkin’ Donuts ، Lavassa ، Folgers ، illy ، Caribou Coffee Company Inc ، Seattle Best Coffee ، Peets Coffee و … اشاره کرد.

همچنین برندهای Jacobs و Nescafe محبوب ترین برندها در زمینه تولید قهوه فوری در جهان به شمار می روند. محصولات قهوه فوری این دو برند در سراسر جهان از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند.

برندهای قهوه های بسته بندی شده در ایران نیز شامل قهوه ی ست ، قهوه ی آلبا ، قهوه ی شاران ، قهوه بن مانو ، قهوه لم ، قهوه موآ و … می شود.

بررسی تفاوت برندهای ایرانی و خارجی قهوه و شکلات

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟