بازار فروش مبلمان در شبکه های اجتماعی

هنگامی که پروژه‌ی احداث شبکات اجتماعی از جمله فیس بوک آغاز شد، تمامی ایده‌ی بنیانگذاران مجموعه به ایجاد ارتباط بین کاربران محدود می‌شد، امّا خیلی زود این شبکه‌ها فرمی جدید به خود گرفت و بیشتر کمپانی‌ها اقدام به نمایش و فروش محصولات خود در این پلتفرم کردند.

اگر جزء کسانی هستید که برای درآمدزایی به فکر فروش مبل یا سایر محصولات چوبی در شبکات اجتماعی نظیر اینستاگرام شده‌اید، خواندن مطلب زیر را از دست ندهید…

بازار فروش مبلمان در شبکه های اجتماعی

آیا امکان فروش مبل در شبکات اجتماعی وجود دارد؟

هنگامی که سخن از فروشگاه‌های آنلاین و یا استارت‌آپ‌ها به میان می‌آید عده‌ی زیادی بر این باورند که برای شروع و ادامه نیاز به هزینه‌ی زیادی نیست! باید به شما بگوییم که امروزه این تصور با افزایش نرخ تبلیغات به شکل سرسام‌آوری دیگر امکان‌پذیر نیست.

این هزینه‌ها و افزایش قیمت در فروش آنلاین مبل بسیار ملموس‌تر است چراکه فروش اینترنتی مبل هنوز در بین مردم نهادینه نشده و شما نیازمند داشتن فروشگاه حضوری هستید تا افرادی که از طریق شبکه‌های اجتماعی با شما آشنا شدند را به فروشگاه‌تان دعوت کنید؛ که این خود شامل هزینه‌های بسیار بالا می‌شود.

بازار فروش مبلمان در شبکه های اجتماعی

چه مبلی در اینستاگرام بیشتر بازار فروش دارد؟

هنگامی که شما می‌خواهید هر محصولی را در اینستاگرام به فروش برسانید ابتدا باید جای خودتان را با مشتری عوض کنید. از خود شما می‌پرسم، آیا حاضرید مبل استیل با قیمت 100 میلیون تومان را از اینستاگرام خریداری کنید؟ طبیعتاً پاسخ 99 درصد جامعه خیر است چراکه افراد جامعه حاضر به خرید محصولات ارزان قیمت در شبکات اجتماعی هستند تا اگر فروشگاه آنلاینی اقدام به سوءاستفاده از این اعتماد نمود ضرر قابل‌توجهی نکنند.

پیشنهاد ما به شما فروش و خرید مبل راحتی در اینستاگرام بوده زیرا قیمت مبل راحتی از سایر مبلمان‌ها پایین‌تر بوده و امکان فروش این محصول کمی راحت‌تر است.

بازار فروش مبلمان در شبکه های اجتماعی

چالش فروش محصولات چوبی

چالش‌های خرید آنلاین مبلمان و لوزام دکوراسیون داخلی بیشتر از هر محصول دیگری است؛ اصلی‌ترین چالش فروش این محصولات، آماده نبودن مبل، سرویس‌خواب و … است. شما باید تصویری را به مشتری از قبل نشان بدهید و بعد از انتخاب آن، رنگ بدنه و پارچه محصول را مطابق با سلیقه مشتری ثبت سفارش کنید. در این قسمت ممکن است بعد از ساخت محصول، کاربر با رنگ پارچه یا بدنه مبل ارتباط خوبی برقرار نکند و کالا را عودت بدهد!!

خرید آنلاین سرویس خواب

خرید اینترنتی سرویس‌ خواب برای خانم‌ها کمی راحت‌تر از خرید مبل است. شما می‌توانید کل سرویس خواب که شامل تخت‌خواب، میزآرایش، پاتختی، تشک، ملحفه، بالشت، پتو و محافظ تشک را به صورت یکجا یا تکه‌ای را بر روی اینستاگرام به فروش برسانید.

خرید آنلاین جاکفشی و میز تی وی

جاکفشی هم از سری محصولاتی بوده که درکنار میز تلویزیون، فروش راحت‌تری نسبت به مبل راحتی دارد. شایان ذکر است که تولید این دو محصول در ایران بسیار زیاد بوده و اگر شما قصد فروش این محصولات را دارید می‌بایست از لحاظ تعیین قیمت بسیار هوشمندانه و رقابتی عمل کنید.

به عکس محصول بسنده نکنید!

اگر قصد فروش محصولات چوبی در اینترنت را دارید باید توجه داشته باشید که گذاشتن چند عکس در اینستاگرام خودبه تنهایی کافی نبوده و نمی‌تواند مشتری را راضی برای انجام خرید کند. اگر بتوانید با ایجاد محیطی زیبا برای فیلم‌‌برداری محصول و گفتن تمامی مزایا و معایب محصولی که قصد فروش آن را دارید، می‌توانید کاربر خود را به خرید نزدیک‌تر کنید.

محصولات با کیفیت را در درون پیج خود قرار دهید

متأسفانه تفکری اشتباه در میان بیشتر فروشندگان محصولات ایجاد شده است که اگر محصولی با کیفیت پایین و حاشیه سود بالا در پیج خود قرار بدهند، سود بیشتری در فروش اندوخته‌اند! باید به شما بگوییم که این تفکر برای افرادی صدق می‌کند که نمی‌خواهند به صورت طولانی مدت در این صنف حضور پیدا کنند. شما اگر محصولی باکیفیت بالا را در پیج خود قرار دهید، مشتری شما هنگام نیاز به محصول دیگری در خانه به شما سرزده و خرید خود را انجام می‌دهد.

بازار فروش مبلمان در شبکه های اجتماعی

حاشیه سود پایین، مزیت چشم گیر فروشگاه‌های اینترنتی

اگر مصمم به راه‌اندازی پلتفرم خرید مبل اینترنتی یا هر محصول دیگری هستید، باید توجه داشته باشید که تنها راه رقابت با فروشندگانی که پایگاه فروش حضوری دارند، قیمت شماست. سعی کنید با کمترین حاشیه سود، بیشترین فروش را در این پلتفرم جذاب به دست بیاورید.

با آرزوی موفقیت برای شما

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟