اصول طراحی دکوراسیون نشیمن و آشپزخانه شیک و کاربردی

موضوع اصلی دکوراسیون منزل، قوانین اساسی دکوراسیون داخلی است که باید رعایت شود تا به شما در ایجاد نمای داخلی شیک برای خانه کمک کند. از مهم ترین بخش های دکور داخلی منزل، دکوراسیون نشیمن و آشپزخانه است که در ادامه به آنها می پپردازیم.

اصول طراحی دکوراسیون نشیمن و آشپزخانه شیک و کاربردی

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه منطقه ای است که باید در اولویت قرار گیرد. با در نظر گرفتن ایمنی و گردش در طول پخت و پز . دکوراسیون آشپزخانه با کابینت های سفارشی و راه حل های منحصر به فرد کفپوش و دیوار می تواند تا حد امکان ساده باشد. همچنین می توان در دکور آشپزخانه از وسایلی که جزئیات تزئینی را مطابق با طرح کلی ارائه می دهند، مانند ظروف ادویه استفاده کرد. داشتن یک آشپزخانه اوپن مزایای بسیاری دارد. واضح ترین آن این است که می توانید در حین آشپزی راحت تر با خانواده و دوستان معاشرت کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که در حین آشپزی مراقب بچه ها باشید. آشپزخانه اوپن فضاهای غذاخوری، نشیمن و سرگرمی را گرد هم می آورد.

دکوراسیون نشیمن

ورودی اتاق نشیمن اولین برداشتی است که هنگام ورود به خانه خواهید داشت. اتاق نشیمن، به عنوان عملکرد نماینده خانه شناخته می شود که نه تنها به اعضای خانواده، بلکه به مهمانان خوش آمد می گوید. دکوراسیون نشین می تواند با مناظر زیبا از ورودی و مکان های استراحت زیبا، مبل ها و صندلی های راحتی مورد استقبال قرار می گیرد.

سبک اصلی را تعریف کنید

هنگامی که شروع به دکور اتاق نشیمن و دکوراسیون آشپزخانه خود می کنید، اولین چیزی که باید با آن شروع کنید این است که سبک اصلی دکوراسیون را تعریف کنید. می توان سبک های مختلف را با هم ترکیب کرد، اما باید سبک اصلی به عنوان پایه ای باشد که می تواند با سایر عناصر سبک ترکیب شود.

کاربرد رنگ ها

پس از تعریف سبک اصلی، مرحله بعدی آسان خواهد بود. زیرا برخی از سبک ها دارای شخصیت رنگ هستند. هرکسی ترجیحات متفاوتی برای رنگ دارد و اگر یک طرح شیک از هماهنگی رنگ پیروی نکند، به راحتی می توان آن را خراب کرد. کنار هم قرار دادن برخی رنگ ها نشان دهنده خلق و خوی ماست. رنگ ها به سه دسته اولیه، ثانویه و ثالث دسته بندی می شوند و باید با هم ترکیب شوند تا هماهنگی دلپذیری برای دکوراسیون نشیمن و دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کنند.

اصول طراحی دکوراسیون نشیمن و آشپزخانه شیک و کاربردی

بافت ها

ترکیب بافت ها یکی دیگر از قوانین دکوراسیون نشیمن و دکوراسیون آشپزخانه برای ایجاد ابعاد در فضا است. اضافه شدن امکان ایجاد یک فضای داخلی جالب، که عمق میدان را در اتاق می دهد، بافت را فراهم می کند که نه تنها بصری، بلکه احساسی نیز است. حتی یک رنگ ممکن است بسته به بافت ماده انتخابی متفاوت به نظر برسد.

تنظیم نورپردازی

دو نوع نور وجود دارد؛ طبیعی و مصنوعی. اگر در طراحی داخلی و معماری ابتدا نور طبیعی مورد توجه قرار گیرد، نور مصنوعی نوری است که در دکوراسیون نشیمن و دکوراسیون آشپزخانه خودنمایی می کند. سه نوع نور مصنوعی در دکوراسیون داخلی استفاده می شود که از ترکیب آنها با نور طبیعی فضا گرم تر شده و هایلایت ها و سایه ها ایجاد می گردند.

استفاده از اکسسوری

لوازم دکور خانه شامل کوسن، گلدان، سینی، شمع و پایه شمع، آثار هنری، آینه، فرش، پرده و چیدمان میز، قاب عکس، چراغ، ساعت و گیاهانی است که به خانه شما شخصیت می بخشند. لوازم دکوراسیون منزل نشیمن و دکوراسیون آشپزخانه منحصر به فرد می تواند داستانی در مورد شخصیت شما ایجاد کند و موضوع گفت و گو با مهمانانی باشد که از خانه شما بازدید می کنند.

سبک زندگی

یکی دیگر از اصول اساسی دکوراسیون نشیمن و دکوراسیون آشپزخانه که اغلب نادیده گرفته می شود، فکر کردن به سبک زندگی است. یک طراح داخلی متخصص این جنبه را با یک طراحی خاص تعریف کرده و می تواند آن را با وسایل دکور منزل اعمال کند. هنگام انتخاب لوازم دکوری نیز باید عملکرد را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید خانه خود را تزئین کنید، وقت بگذارید و کل ظاهر را تکمیل کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟