آشنایی با پرده مغناطیسی و فاکتورهای خرید بهترین پرده مغناطیسی پلاستیکی

یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از تبادل هوای بیرون و هوای محیط داخل، استفاده از پرده‌های مغناطیسی پلاستیکی است. سهولت نصب، زیبایی و باز و بسته شدن خودکار آن بعد از ورود و خروج افراد از مهم‌ترین مزیت‌هایی هستند که بیشتر افراد را برای خرید قانع می‌کند.

پرده مغناطیسی پلاستیکی چیست؟

آشنایی با پرده مغناطیسی و فاکتورهای خرید بهترین پرده مغناطیسی پلاستیکی

پرده‌های مغناطیسی پلاستیکی که با نام‌های پرده‌های نایلونی، طلقی، سلفونی و… هم بین مردم شناخته شده‌اند، برای استفاده روزهای گرم و سرد نمی‌شناسند. به این دلیل که تنها هدف نصب آن‌ها جلوگیری از اتلاف انرژی خواهدبود.

بیشتر بخوانید» به منظور مشاهده لیست قیمت و همچنین خرید پرده مغناطیسی پلاستیکی روی لینک داده شده کلیک کنید.

در روزهای گرم تابستان مانع از ورود هوای گرم بیرون و خارج شدن هوای خنک کولر گازی شده و در سرمای زمستان از تبادل هوای گرم و سرد جلوگیری می‌کند. در نهایت نیازی به افزایش درجه حرارت یا کاهش درجه در کولر نخواهید داشت و جزئی از مشترکین کم مصرف می‌شوید.

آشنایی با انواع پرده‌های مغناطیسی

پرده‌های مگنتی را در دو مدل تهیه و به فروش می‌رسانند. توجه داشته‌باشید که هدف شما از استفاده این مدل پرده، نوع و مدل را مشخص خواهدکرد. بطورکلی دو نوع از پرده آهنربایی را در بازار می‌بینید:

پرده توری فایبرگلاس:

 از این مدل پرده بیشتر در روزهای گرم تابستان برای جلوگیری از ورود حشرات استفاده می‌شود. برای اینکه از هوای خنک بهاری استفاده کرده در حالی که هیچ حشره‌ای وارد نشود تا آرامش‌تان را برهم بزند، پرده توری فایبرگلاس را در ورودی تراس اتاق خواب نصب کنید.

البته توجه داشته‌باشید این مدل نور را به خوبی از خود عبور می‌دهد، به‌همین دلیل برای اینکه بعد از مدتی لحاف شما تغییر رنگ ندهد، حتما خرید روتختی را در نظر داشته‌باشید.

پرده نایلونی مغناطیسی:

همانطورکه از اسم این مدل مشخص است به دلیل عایق بودن نایلون، بیشتر در روزهای سرد زمستان نصب می‌شوند. اما بازهم محدودیتی برای استفاده نخواهید داشت و می‌توانید به واسطه آن از خروج هوای خنک داخل نیز جلوگیری کنید.

سایز مناسب برای پرده های مغناطیسی

برای اینکه بتوانید بهترین سایز در پرده نایلونی مگنتی را برای فروشگاه‌ها، اتاق ها، تراس و … خریداری کنید لازم است با روش اندازه‌گیری آن‌ها آشنایی داشته‌باشید. اندازه‌گیری برای ورودی‌ها با تفاوت هایی همراه هستند که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • درب هایی با چهار چوب مشخص:

از پشت چهارچوب سمت چپ تا چهارچوب طرف مقابل را با متر دقیق اندازه بگیرید. قسمت بالا و پایینی مبل را هم به‌همین شکل. توجه داشته‌باشید که پرده‌های نایلونی نباید روی زمین کشیده‌شوند؛ بنابراین اندازه را با احتساب 1 – 2 سانتی‌متر کمتر یادداشت کنید.

  • درب های بدون چهار چوب:

روش اندازه‌گیری در این مدل شاید مقداری سخت‌تر باشد. برای ثبت اندازه و خریدی مناسب باید از هر طرف 10 -5 سانتی‌متر بیشتر در نظر بگیرید که پوشش مناسبی را برای ورود و خروج هوا داشته‌باشد.

نکته مهم اینکه ممکن است ابعاد ورودی شما با هیچکدام از پرده‌های مغناطیسی موجود در بازار تناسب نداشته باشد. در این مواقع می‌توانید ابعاد را یادداشت کرده تا در همان اندازه‌ها تولید شود.

پرده مغناطیسی را چگونه نصب کنیم؟

نصب این مدل از پرده کار ساده‌ای است در صورتی که به تمام جزئیات توجه شود. پیشنهاد می‌کنیم مرحله به مرحله پیش بروید تا در میان راه با مشکلی مواجه نشوید:

  1. سطحی را که قرار است این پرده‌ها را روی آن بچسبانید بخوبی تمیز کرده تا عاری از گرد و خاک شود.
  2. لنگه‌های پرده را از هم جدا کرده و برچسب یک طرف را باز کنید.
  3. پرده مغناطیسی را در چهاچوب بالایی درب بچسبانید.
  4. قبل از اینکه طرف دوم پرده مغناطیسی را متصل کنید، حواستان باشد تمام آهن‌رباها باید دقیقا مماس یکدیگر قرار بگیرند.
  5. طرف دوم را هم به گونه‌ای نصب کنید که 2 – 3 سانت از نوار بالایی آن برروی لنگه دیگری قرار بگیرد تا عایق‌بندی به‌خوبی انجام شود.

از پرده های مغناطیسی برای چه  مکان هایی می توان استفاده کرد؟

تنوع تولید و استفاده از متریال‌های مختلف باعث شده تا این دست از پرده‌ها را در ورودی‌های مختلفی مانند درب فروشگاهی، درب‌های کشویی، درب ورودی منزل، درب تراس، راه پله ها، آلاچیق و … مورد استفاده قرار بگیرند.

کلام پایانی

نصب پرده‌های مغناطیسی برای ورودی‌ها می تواند تا حد زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری کند. برای مکان‌هایی که با اتلاف انرژی وسایل گرمایشی و سرمایشی مواجه هستند، نصب این گونه پرده انتخاب بسیار مناسبی خواهدبود.

منبع محتوا » فروشگاه نوین پلاست

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟