آشنایی با دنیای ارز دیجیتال و چگونگی کسب در آمد در آن

در یک دهه گذشته، مفهوم جدیدی در اقتصاد جهان معرفی شد که با عکس‌العمل‌های مختلفی از سوی افراد و دولت‌ها روبرو بود. در زمانی که ارزهای دیجیتال به جهان معرفی شدند، شاید کسی باور نداشت که در یک دهه به این اندازه پیشرفت کنند. افزایش قیمت رمز ارزهای مختلف در سال‌های اخیر، سرمایه‌داران زیادی را به این بازار جذب کرد تا ارزش آن روز به روز افزایش یابد. در این مطلب سعی داریم شما را با روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال و اهمیت اخبار آن آشنا کنیم.

آشنایی با دنیای ارز دیجیتال و چگونگی کسب در آمد در آن

ارز دیجیتال چیست؟

در اولین گام بهتر است تعریف شفافی از این ارز داشته باشیم. منظور از ارز دیجیتال، پولی است که با رمزنگاری پایه‌ریزی شده است. اکثر این ارزها برای شفاف بودن، غیرمتمرکز بودن و تغییر ناپذیری از بلاک چین بهره می‌برند. با نگاهی به بازار رمزارزها مشاهده خواهید کرد که تنوع آن‌ها بسیار زیاد است و روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود. منظور از غیرمتمرکز بودن این است که هیچ ارگانی رمز ارزها را کنترل نمی‌کند و رد وبدل شدن آن‌ها تنها به شخص فرستنده و گیرنده مربوط است. مشهورترین ارز در این زمینه بیت کوین است که ارزش بسیار بالایی دارد و در کل جهان شناخته شده است.

بهترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

وجود تحریم‌ها و مسائل دیگر سبب شده است تا ارزش پول کشور روز به روز کاهش یابد و این مسئله برای بسیاری از سرمایه‌داران موجب ناراحتی شده است. به دلیل اینکه رمزارزها را نمی‌توان تحریم کرد و سرمایه‌گذاری در آن‌ها حاشیه سود بالایی دارد، ایرانیان زیادی برای حفظ ارزش مالی خود به این سمت کشیده شده‌اند. حتی برخی از شرکت‌های نیمه خصوصی برای جبران ذخایر دلاری خودشان در کشور ، قدام به ماینینگ کرده‌اند و این مسئله برای همه آشکار شده است. در ادامه به این مطلب می‌پردازیم که چطور می‌توان در این عرصه کسب درآمد داشت.

خرید و نگهداری

اگر با بورس ایران آشنا باشید، می‌دانید که صبر مهم‌ترین مولفه هولد کردن یک سهم است. رایج‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هودل کردن یا هولد کردن است. شما با بررسی ارزهای دیجیتال، یکی از آن‌ها را که موقعیت مناسبی برای خرید دارد، انتخاب می‌کنید و از آن سهم می‌خرید. با افزایش قیمت این ارز در روزهای آتی، اقدام به فروش کرده و سود قابل توجهی را صاحب می‌شوید.

اگر هنوز با بازار به خوبی آشنا نیستید، شناسایی ارز و خرید آن را به افراد خبره بسپارید. شناسایی کوین‌های پرپتانسیل به پژوهش و بررسی نیاز دارد. دنبال کردن اخبار ارز دیجیتال و استفاده از تحلیل تکنیکال، راه‌های رایج برای شناسایی کوین‌های مناسب هستند. این روش نیاز به سرمایه دارد و دامنه ریسک آن بسیار کم است.

آربیتراژ

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد در این دنیای پرهیجان، آربیتراژ یا همان استفاده از اختلاف قیمت صرافی‌های مختلف است. شما می‌توانید در صرافی‌های مختلفی حساب باز کرده و اقدام به معامله کنید. در این بین متوجه خواهید شد که قیمت ارزها در صرافی‌های مختلف با هم متفاوت است. اگر به جزئیات دقت کنید می‌توانید از این اختلاف قیمت سود کلانی به جیب بزنید. به عنوان مثال اگر قیمت یک ارز دیجیتال در صرافی a، 6 باشد، ممکن است در صرافی b، قیمت همان کوین 5.8 باشد. با دنبال کردن روند قیمت می‌توانید معامله مطمئنی باز کنید.

باز کردن یک معامله در یک صرافی، یعنی خرید یک کوین و فروش آن در یک صرافی دیگر،روشی است که بسیاری از معامله‌گران از آن استفاده می‌کنند. این روش مناسب افراد مبتدی نیست و باید زیر و بم‌های زیادی را یاد گرفت. میزان سود آربیتراژ برای افراد ماهر، بالا بوده و ریسک کمی دارد.

استخراج یا ماینینگ

شاید اولین فکری که به ذهن شما خطور کرده، استخراج ارز دیجیتال برای داشتن درآمدی ثابت است. در ماینینگ کامپیوترها به حل مسائل پیچیده می‌پردازند و باید سخت‌افزارهای خاصی را تهیه کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. سرمایه اولیه مشخص می‌کند که میزان درآمد شما چقدر خواهد بود. هر چه دستگاه قوی‌تری بخرید، میزان درآمد شما بیشتر خواهد بود. با ورود هشبردهای مختلف ماینرها، کسب درآمد از گوشی و لپ‌تاپ غیرممکن شده است و شما باید این فکر را از ذهن خود بیرون بیاندازید که با گوشی به سمت استخراج ارز بروید.

شرکت در ایردراپ معتبر

اگر با ایردراپ آشنا نیستید، حتما جستجوی وسیعی برای آشنایی با آن انجام دهید و تمام کم و کیف آن را بسنجید. از جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد ارز دیجیتال، جستجو و شناسایی ایردراپ‌های معتبر است. منظور از ایردراپ همان تبلیغات یک رمز ارز است که می‌خواهد در بازار شناخته شود. در این روش هم شرکت عرضه‌کننده نفع می‌برد و هم کسانی که در ایردراپ آن شرکت کرده باشند. تعداد مشخصی از این کوین به شرکت کنندگان هدیه داده می‌شود. شیوه‌های مختلفی مانند هدیه دادن، خرید ico و فورک‌ها در عرضه ایردراپ وجود دارد که بسته به درخواست شرکت انجام می‌شود.

تریدینگ

از تخصصی‌ترین روش‌های کسب درآمد در بازار سرمایه، ترید یا همان اسکالپینگ است. در گام اول باید شما با شرکت در دوره‌های آموزشی، دانش کافی برای این کار را کسب کنید. معاشرت با افرادی که در این حرفه فعال و موفق هستند، روشی است که می‌تواند سرعت شما را در کسب مهارت بالا ببرد. در تریدینگ، شما باید به صورت روزانه و مداوم نوسانات قیمت ارزهای مختلف را مانیتور کنید. به این ترتیب می‌توانید با نوسان قیمت ارزها، چه به سمت بالا و چه به سمت پایین، سود به دست آورید. این روزها نوسانات بازار بسیار زیاد هستند و تریدرهایی وجود دارند که در کمتر از یک ساعت به سودهای کلانی دست پیدا می‌کند.

اهمیت اخبار ارز دیجیتال

مهارت هر فرد در تحلیل تکنیکال و آموزش‌های دیگر بسیار حائز اهمیت است؛ اما اطلاع از اخبار ارز دیجیتال را نباید دست کم گرفت. ممکن است شما با اطلاع فوری از یک خبر بتوانید به یک سود بسیار بالا دست پیدا کنید و یا جلوی ضرر بسیار زیاد را بگیرید. اخبار این حوزه مربوط به جدیدترین خبرهای بیت کوین، آلت کوین‌ها، متاورس و … می‌شوند. بدون شک اخبار روز می‌تواند در استراتژی معامله هر فردی تاثیر به سزایی داشته باشد.

برای مثال شما با اطلاع از زمان نزدیک شدن به روز مالیات بیت کوین، متوجه خواهید شد که این رمز ارز حالت افزایشی به خود خواهد گرفت و می‌توانید در معاملات خود آن را لحاظ کنید. حتما می‌دانید که تعداد ارزهای دیجیتالی بسیار زیاد است و نمی‌توان اخبار همه آن‌ها را با جزئیات کامل پیگیری کرد. به همین دلیل جستجو در فضای اینترنت و فضاهای مجازی دیگر یکی از کارهای روزمره افراد حاضر در این بازار است.

آشنایی با دنیای ارز دیجیتال و چگونگی کسب در آمد در آن

توجه داشته باشید که همه اخبار صحت ندارند و نباید با اطلاع از یک خبر دست به معامله زد. بررسی خبر و اطلاع از صدق یا کذب آن نیز باید لحاظ شود. در ماه‌های اخیر افرادی مانند ایلان ماسک با انتشار یک خبر، ارزش یک ارز را تا 50 برابر بالا بردند؛ البته برعکس این موضوع نیز در بازار اتفاق افتاده است. با این حال اخبار روز ارزها یکی از موضوعات مهمی است که در بین معامله گران همواره بررسی می‌شود.

جمع بندی

افراد زیادی در ایران و هر کشور دیگر، به دلایل مختلف در بازار رمز ارز سرمایه گذاری کرده‌اند. افرادی هستند که در همین بازار به سرمایه‌های کلانی دست یافته‌اند و راه سعادت خود را در این مسیر پیدا کرده‌اند. هیچ راهی آسان و بدون موانع نیست و باید تلاش و اراده چاشنی کار شود. در این مطلب به بررسی راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال پرداختیم و درباره اهمیت اخبار آن مطالبی را ارائه دادیم. هولد کردن، ترید، شرکت در ایردراپ، ماینینگ و آربیتراژ روش‌های مختلف برای کسب درآمد در این حوزه هستند که ما به اختصار هر کدام را معرفی کردیم. شما در بیگ اینکام می‌توانید با انواع ارزهای دیجیتالی آشنا شوید و اخبار بیت کوین را دنبال کنید. توصیه می‌کنیم برای افزایش دامنه اطلاعات خود در حوزه رمزارزها به سایت بیگ اینکام مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟