چگونه مبلمان مخمل خود را تمیز کنیم؟

نمیتوانیم کاری کنیم، ما به جنس مخمل علاقه داریم، خصوصا رنگ های خاکستری زیبا و آبی پر رنگ. اما باید تلاش زیادی کنید تا آن را از گرد و خاک و مو مصون نگه دارید.

ظاهر مخمل و زیبایی آن باعث می شود به انتخابی شیک و عالی تبدیل شود. اما برای لوکس و شیک باقی ماندن آن باید مراقبت های ویژه ای برای آن تدارک ببینید. اگر گرد و خاک روی سطح پارچه بنشیند، الیاف لطافت خود را از دست داده و سفت می شوند. حتی ممکن است با گذشت زمان لکه هایی از کهنگی را در جای جای مبلمان مشاهده کنید. اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت شستشوی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک مبل شویی در تهران باشید می‌توانید درخواست شستشوی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

در حال حاضر امیدی هست. نکات مربوط به تمیزکاری مبلمان را در اینجا بررسی کنید.

چگونه مبلمان مخمل خود را تمیز کنیم؟

لوازم مورد نیاز برای تمیزکاری مبلمان مخمل

اول از همه، باید لوازم و مواد مورد نیاز خود را تهیه کنید. مواردی از جمله:

برس نرم

جاروبرقی دارای برس

سطل

آب

مایع شستشوی ملایم (برای مثال: مایع مخصوص لوازم خانگی یا مایع ظرفشویی ملایم)

آمونیاک

پارچه موسلین

برس جیر

گام های تمیزکاری مبلمان مخمل

از برس خود استفاده کنید. باید با استفاده از برس نرم خود تا جایی که می توانید گرد و خاک و گرده ها را از روی مبل تمیز نمایید.

گرد و خاک قابل مشاهد و خرده های بزرگ را می توانید با جارو برقی دارای برس از بین ببرید.

چگونه مبلمان مخمل خود را تمیز کنیم؟

سطلی را از آب گرم پر کنید.

مقدار کمی مایع ملایم به آن اضافه کرده و آن را هم بزنید. بیش از اندازه هم نزنید که کف کند، فقط مایع را به اندازه ای با آب مخلوط کنید که مایعی به دست آید. در صورت نیاز چند قطره آمونیاک خانگی نیز به محلول اضافه کنید. این موضوع به خودتان بستگی دارد.

پارچه موسلین ماده ای به خصوص و ملایم است که اجازه نمی دهد به الیاف مخمل آسیب برسد.

پارچه را درون محلول زده و سپس آن را کاملا بچلانید، به اندازه ای تنها کمی رطوبت داشته باشد چرا که آب اضافی در این بخش، باعث ایجاد مشکل می شود.

پارچه مرطوب را روی سطح بزنید. با حرکتی به عقب و به جلو این کار را ادامه دهید.

تا زمانی که سطح کاملا تمیز شود، به این کار ادامه دهید.

در صورت نیاز آب و پارچه را عوض کنید.

وقتی سطح مورد نظر تمیز شد، اجازه دهید کاملا خشک شود.

با استفاده از برس جیر سطح را برس بکشید تا بافت لطیف آن بازسازی شود.

نکات و توصیه های مربوط به مخمل

مخمل را با تمیزکننده های دارای حرارت بالا تمیز نکنید. پاک کننده بخار یکی از این نمونه هاست. این گرما می تواند به الیاف آسیب برساند و باعث تغییر رنگ شود.

زمان تمیزکاری حتما از توصیه ها پیروی کنید، چرا که مخمل حساس بوده و هر لحظه در معرض تغییر رنگ قرار دارد، بهترین کار این است که برای تمیزکاری آن از فردی متخصص کمک بگیرید. اگر سطح مورد نظر حساس است و می خواهید از رخ دادن هر گونه آسیب جلوگیری کنید، پس با فردی حرفه ای تماس بگیرید.

در هنگام انتخاب مایع، عاقلانه انتخاب کنید و از مواد دارای رنگ افزودنی استفاده نکنید. مایع بدون رنگ انتخابی عالی است.

درباره مخمل

اگر مخمل مورد نظر مودار و کرکی شده است…

چگونه مبلمان مخمل خود را تمیز کنیم؟

مبل را با استفاده از جاروبرقی با لوله مخصوص مخمل تمیز کنید. این کار هر گونه کرک روی الیاف را از بین می برد. انجام جاروبرقی را تا زمانی ادامه دهید که سطح کاملا تمیز شود.

اگر لوله مخصوص مخمل را در دسترس ندارید، یک جوراب شلورای را روی دهانه جاروبرقی قرار داده و مبل را جارو بکشید. با این کار تمام کرک از بین می رود.

اگر چیزی روی مبل ریخته شد…

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سریع باشید. سریعا یک پارچه یا کاغذ تمیز و جاذب پیدا کرده و اجازه دهید مایع باقی مانده را جذب کند. بخش لکه شده را با چیزی تمیز نکنید، با این کار باعث می شوید لکه بیشتر در عمق پارچه فرو برود. حتی می توانید پارچه را روی بخش مورد نظر قرار داده و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند تا تمام آن را جذب کند. برای از بین بردن لکه باقی مانده می توانید از اسپری هیدروژن پراکسید استفاده کنید، اما مراقب باشید و قبل از اعمال اسپری، آن را در بخشی خارج از دید و کوچک امتحان کنید.

اگر پارچه مخمل تان درخشندگی اش را از دست داده…

سعی کنید بخش مات پارچه، از یک بخار دهنده استفاده کنید تا الیاف را مثل قبل کند. سپس بخش مورد نظر را برس بکشید و حتما در راستای طرح و الیاف این کار را انجام دهید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟