چگونه در کلاس زبان آنلاین نتیجه بهتری بگیریم؟

چگونه در کلاس زبان آنلاین نتیجه بهتری بگیریم؟

دنیا این روزها تمایل زیادی به آموزش آنلاین نشان داده است. اگر شما هم مثل بسیاری از افراد دیگر، در حال یادگیری یک زبان خارجی باشید، تا دنیای ارتباطی خود را گسترش دهید و امکان پیشرفت بیشتری برای خودتان فراهم کنید، استفاده از کلاس زبان آنلاین مسیر موفقیت را برایتان هموارتر و رسیدن به هدف را ساده‌تر می‌کند.

تدریس خصوصی آنلاین

یادگیری آنلاین زبان، به ویژه تدریس خصوصی آنلاین، مزایای زیادی برای زبان‌آموزان دارد. همین امر باعث شده تا دانشجویان زیادی از این کلاس‌ها استقبال کنند. شما برای یادگیری و تسلط به هر زبانی می‌توانید از کلاس زبان آنلاین بهره ببرید؛ چه هدفتان روان صحبت کردن باشد و چه بخواهید در یک آزمون رسمی زبان خارجی شرکت نمایید. در یک کلاس آنلاین زبان، شما هم در هزینه و هم در زمانتان صرفه‌جویی می‌کنید. بنابراین وقت بیشتری برای مطالعه و تمرین خواهید داشت.

برای موفقیت در کلاس زبان آنلاین، باید برنامه یادگیری هدف‌مندانه‌ای داشته باشید و بدانید چطور بهترین بهره را از این کلاس‌ها ببرید.

در ادامه چند نکته مهم را مرور می‌کنیم که رعایت آن‌ها موفقیت شما را تضمین می‌کند.

1- هدف واقع‌بینانه داشته باشید

ابتدا برای خودتان کاملاً مشخص و روشن هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنید. لازم است بدانید که می‌خواهید در چه مدتی به چه سطحی برسید. اگر در یک کلاس زبان آنلاین گروهی ثبت نام کرده‌اید، سرفصل‌ها و برنامه درسی را به دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید که با هدف شما همخوانی دارد. اگر از کلاس زبان خصوصی آنلاین استفاده می‌کنید، اهدافتان را با معلم خود در میان بگذارید تا بهترین برنامه آموزشی را برایتان در نظر بگیرد.

تهیه یک فهرست از کارهایی که در طول یادگیری باید انجام دهید نیز کمکتان می‌کند که چیزی را از قلم نیندازید.

2- محیط را برای شرکت در کلاس آنلاین آماده کنید

یک مکان مناسب از خانه را برای شرکت در کلاس‌های آنلاین خود در نظر بگیرید. ثابت بودن مکان باعث می‌شود کمتر حواستان به اطراف پرت شود. بهتر است دور و برتان را هم خلوت کنید. هر جور عامل حواس‌پرتی را از محیط اطراف خود حذف نمایید.

چگونه در کلاس زبان آنلاین نتیجه بهتری بگیریم؟

در شرایط مناسبی بنشینید. لم دادن روی مبل احتمالاً ایده خوبی برای بالا بردن تمرکز در کلاس نیست. بهترین حالت نشستن پشت یک میز است. حواستان باشد که محیط، نور مناسبی برای استفاده از مانیتور و نیز نوشتن داشته باشد.

پس این سه معیار برای انتخاب مکان مهم استتمیزی، سکوت، ثابت بودن.

3- منابع مورد نیاز و تکمیلی را بیابید

برای یادگیری زبان مورد نظرتان علاوه بر کلاس به چه منابعی نیاز دارید؟ احتمالاً یک یا چند کتاب نیاز دارید. در اولین فرصت آن‌ها را تهیه کنید. وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، دیکشنری‌ها و هر فایل آموزشی یا ابزار دیگری که در طول دوره نیاز دارید را در همان ابتدا آماده نمایید.

4- مسئولیت‌پذیر و منظم باشید

یکی از ویژگی‌های مهم کلاس زبان آنلاین، به ویژه کلاس‌های خصوصی، انعطاف‌پذیری آن است. بنابراین بسیار مهم است که مسئولیت‌پذیر باشید؛ به موقع سر جلسات آموزش زبان خود حاضر شوید و کلاس‌هایتان را کنسل نکنید. هم برای کلاس‌های زبان آنلاین خود و هم برای انجام تکالیفتان برنامه منظم بریزید و به آن پایبند بمانید.

5- در کلاس مشارکت فعال داشته باشید

در کلاس زبان آنلاین هر چه مشارکت بیشتری داشته باشید، بیشتر پیشرفت خواهید کرد. برای حضور فعالانه در کلاس:

  • مرور کنید و خودتان را برای هر جلسه آماده نمایید.
  • آزمون‌های‌تان را با دقت بررسی کنید.
  • به سوالات معلم پاسخ دهید و هر چیزی که برایتان واضح نبود را بپرسید.
  • در طول کلاس یادداشت بردارید. یادداشت‌برداری به دریافت بهتر اطلاعات کمک می‌کند.

چگونه در کلاس زبان آنلاین نتیجه بهتری بگیریم؟

6- مهارت مدیریت زمان را یاد بگیرید

توانایی مدیریت زمان به این معناست که زمانتان را صرف کاری کنید که اولویت بیشتری دارد. بنابراین برنامه یادگیری‌تان را با دقت بچینید و مشخص کنید کدام مهارت‌های زبانی چقدر زمان نیاز دارند.

در یک تقویم الکترونیک یا جیبی زمان کلاس‌های زبان آنلاین و زمان مطالعه‌تان را وارد کنید. زمان‌های مهم را نیز مشخص نمایید و روی گوشی‌تان برای آن زمان یادآور بگذارید؛ مثل زمان امتحان، یا زمانی که خودتان برای رسیدن به سطح خاصی در نظر گرفته‌اید.

7- مدل یادگیری خود را بشناسید

با سبک یادگیری خود آشنا شوید و در این مورد با معلمتان مشورت کنید. از معلمتان بخواهید روش‌ها و منابعی را به شما معرفی کند که با سبک یادگیری شما سازگارتر است. روش‌های مختلف را امتحان کنید و ترکیب مورد علاقه‌تان را بیابید.

8- اشتراک بین تکالیف و علاقه‌تان را بیابید

اگر به کاری که انجام می‌دهید علاقه نداشته باشید، انگیزه‌تان را برای انجام آن از دست خواهید داد. در مورد تکالیف هم همین‌طور است. بنابراین بهتر است سعی کنید ارتباطی بین تکالیف و موضوعات مورد علاقه‌تان پیدا کنید. برای مثال برای تقویت مهارت شنیداری سراغ موضوعاتی بروید که به آن علاقه دارید، یا در مهارت صحبت کردن، یک سخنرانی کوتاه در مورد موضوعی که برایتان جالب است آماده کنید.

9- تکالیف‌تان را تقسیم کنید

برای آن که تکالیفتان را راحت‌تر انجام دهید آن‌ها را چند قسمت تقسیم کنید و هر روز زمانی را به انجام تکالیف اختصاص دهید. با این کار یادگیری شما نیز مؤثرتر خواهد بود. به جای آن که سه ساعت تمام پای کامپیوتر بنشنید، بهتر است هر روز نیم ساعت مطالعه و تمرین کنید.

برای انجام تکالیف و مرور مطالب کلاس زبانتان می‌توانید از تکنیک پومودورو نیز استفاده کنید. یعنی 25 دقیقه بدون وقفه و حواس‌پرتی به تکالیفتان برسید و سپس 5 دقیقه استراحت کنید. بعد از 4 بازه 25 دقیقه‌ای مطالعه حداقل 30 دقیقه به استراحت بپردازید.

10- کار با ابزارهای مورد نیازتان را یاد بگیرید

کلاس‌های زبان آنلاین، به ویژه وقتی برنامه فشرده‌ای دارید بسیار مناسب است. اما برای این که بهترین استفاده را از کلاستان ببرید باید به کار با ابزارهای مورد نیازتان مسلط باشید. امکانات فنی که نیاز دارید را بشناسید و جزئیات کار با آن‌ها را یاد بگیرید. پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین، ابزارهای ارتباط با معلم یا هم‌دوره‌ای‌ها، ابزارهایی که برای تحویل تکالیف نیاز دارید و امکاناتی که به پیشرفتتان کمک می‌کند را به خوبی بررسی کنید.

11- کمک بخواهید

یادتان باشد یکی از مهم‌ترین مزایای بستر اینترنت برای یادگیری زبان این است که دسترسی شما را به افراد و منابع گسترده‌تر کرده است. بنابراین اگر سوالی دارید یا به کمک و راهنمایی نیاز دارید، معطل نکنید. از معلمتان، همکلاسی‌های‌تان، دوستان مسلط به زبان و حتی انجمن‌هایی که برای یادگیری زبان وجود دارد درباره چالش‌های‌تان راهنمایی و نظر بخواهید.

12- مطالعه گروهی را امتحان کنید

اگر در کلاس زبان آنلاین گروهی ثبت نام کرده‌اید با همکلاسی‌هایتان آشنا شوید و گاهی با هم تمرین کنید. شبکه‌های اجتماعی زیادی برای تشکیل گروه مجازی و برقراری ارتباط در دسترستان است. اگر کلاس زبان آنلاین خصوصی دارید نیز می‌توانید چند نفر را که در حال مطالعه هستند پیدا کنید و با هم یک گروه تشکیل دهید.

تا جایی که می‌توانید دایره ارتباطی‌تان را گسترش دهید. می‌توانید از معلمتان بخواهید شاگردان دیگرش را به شما معرفی کند. این کار انگیزه شما را بالا می‌برد.

13- موفقیت‌تان را جشن بگیرید

هر مرحله‌ای از برنامه‌تان را که با موفقیت پشت سر می‌گذارید، خودتان را تشویق کنید و به خودتان جایزه بدهید. خیلی مهم است که پیشرفت‌تان را ببینید و آن را به رسمیت بشناسید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟