چگونه تهویه پکیج خود را نصب نماییم؟

باید بدانید که انتخاب یک پکیج بهترین انتخاب بوده و یکی از موارد مهم برای آن نصب تهویه می باشد. نصب صحیح تهویه با عملکرد موثر آبگرمکن و دوام آن رابطه مستقیمی دارد.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت سرویس پکیج را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار پکیج در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیرات پکیج ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

مهمترین جنبه های نصب تهویه کدامند؟

نصب تهویه برای پکیج به چیزهایی نیاز دارد، و باید درباره هر کدام از آنها چند موردی را فرا بگیرید:

آداپتور تهویه و خروجی (از جنس فولاد ضد زنگ)

آداپتور تهویه را برای اتصال آبگرمکن به شلنگ خروجی نیاز دارید. بسته به نیاز آبگرمکن مورد نظر ممکن است به آداپتور نوع 3 یا 4 نیاز داشته باشید.

لوله های تهویه باید از جنس فولاد ضد زنگ باشد، لوله های از جنس پی وی سی برای این کار مناسب نیستند.

نصب در فضای باز

احساس نیاز به نصب تهویه برای آبگرمکن داخلی کار دشواری است، اما انجام همین کار برای واحدی خارجی کار ساده ای می باشد. به دنبال مدل هایی باشید که برای نصب در خارج از خانه طراحی شده باشند و به تهویه نیازی نداشته باشند.

گزینه های نصب تهویه برای پکیج کدامند؟

باید تهویه آبگرمکن را طبق دستور سازنده نصب نمایید. با انجام تهویه مناسب، از عملکرد درست پکیج خود مطمئن می شوید و همچنین خطر مسمومیت با گاز کربن مونو اکسید برای آن نیز کاهش می یابد.

آبگرمکن های بدون مخزن به تهویه افقی یا عمودی نیاز دارند، برخی افراد تهویه را در پشت بام نیز نصب می نمایند.

چگونه تهویه پکیج خود را نصب نماییم؟

نصب افقی

برای نصب تهویه به صورت افقی دو راه وجود دارد، و یکی از موارد اصلی آن این است:

برای نصب آداپتور تهویه می توانید مکانی شیب دار را انتخاب کنید، برای این کار به یک اتصال زانویی نود درجه و شلنگ تهویه از جنس فولاد ضد زنگ نیاز دارید. لوله باید طول مناسب داشته و شا باید خروجی را بیرون دیوار کناری خانه نصب نمایید. برای اتصال تهویه داخلی و خارجی از یک کلاهک فلزی یا پلاستیکی استفاده کنید. یک زانوی 90 درجه برای کامل کردن نصب مورد نیاز است.

در موارد نصب عمودی با شیب به سمت بالا، تنها باید یک دریچه تراکم عمودی به عناصر اضافه نمایید.

نصب عمودی

نصب عمودی بسیار متنوع تر از نصب افقی است چرا که به بررسی چندین مورد نیاز دارد. اما، عناصری که برای نصب مورد نیاز اند ثابت می باشند. شما باید برای تهویه یک آداپتور، یک زانوی 90 درجه (حداقل) و یک دریچه تراکم تهیه نمایید.

برای برخی محصولات، به دریچه تراکم نیاز نخواهید داشت، چرا که آنها دریچه تراکم درونی دارند. باید فولاد ضد زنگ را به لیست خرید خود اضافه کنید، چرا که به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در جایی که آبگرمکن قرار دارد برای هر سقف، به یک ایستگاه حریق نیاز دارید. فراموش نکنید یک بارانی، کلاهک بارانی یا آرنج 90 درجه برای پایان نصب تهیه کنید.

هوای احتراق چه می شود؟

هوای احتراق برای آبگرمکن های بدون مخزن مورد نیاز است، و شما باید آن را برای آبگرمکن خود فراهم آورید. زمانی که آن را در هوای آزاد نصب کنید، هوای احتراق به داخل خانه وارد نخواهد شد.

برخی آبگرمکن های بدون مخزن می توانند در اتمسفرهای مختلف عملکرد داشته باشند و در هوای تازه بیرون را در بخش بیرونی جمع نماید.

یک قعده سرانگشتی آن است که هر پکیجی که از هوای احتراق استفاده می کند، باید حداقل 10000 کوبیک فوت از آن در اطراف واحد داشته باشد. بخش های محصور (برای مثال کمدها) به کانال های هوایی و ورودی های اضافی نیاز دارند. مدل هایی که در بیرون به هوای احتراق نیاز دارند نیز باید یک شلنگ ثانویه داشته باشند. این کار هوای خارجی خانه را تمیز می کند.

انتخاب های معمول برای نصب تهویه آبگرمکن های دون مخزن کدامند؟

نصب تهویه برای پکیج کار ساده ای نیست، و شما باید با در نظر گرفتن گزینه ها، بهترین آنها را انتخاب نمایید.

تهویه هواکش غیر مستقیم به بیرون

این مورد برای هر دو نوع تهویه افقی و عمودی انتخاب خوبی است، که شامل یک هواکش برقی می باشد که گاز را به فضای بیرون هل می دهد و اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را از فضای داخل فراهم می آورد.

تهویه مستقیم داخلی دارای هواکش و احتراق مهر شده

این مورد برای هر دو نوع تهویه عمودی و افقی مناسب است. های احتراق به مشعل گاز خارجی می رسد.

آبگرمکن شامل یک پوشش مهر شده است و از فضای اطراف استفاده نمی کند. شما دو لوله دارید (یکی از آنها متحدالمرکز بوده و از دیوار/ پشت بام در حال جریان است)، یکی خروجی و یکی برای ورود هوای تازه.

چگونه تهویه پکیج خود را نصب نماییم؟

خارجی

پکیج خارجی، هوای احتراق را از فضای اطراف خود فراهم می کند و از راهی ثابت خروجی را خارج میکند. این مورد برای نواحی گرم، انتخاب مناسبی ایت.

نکاتی مهم برای تهویه:

نصب تهویه یک پکیج کار ساده ای نیست، به همین دلیل بد نیست نکات بیشتری مطالعه فرمایید:

  •         آبگرمکن های بدون مخزن خارجی فضای داخل را اشغال نمی کنند و به انجام کارهای بیشتر نیازی ندارند.
  •         آبگرمکن های بدون مخزن داخلی هوا را از داخل جمع می کنند. آنها با یک تهویه مستقیم یا واحد نیروی تهویه، تخلیه می شوند. تهویه های مستقیم هوا را از خانه جمع آوری می کنند، در حالی که واحد نیروی تهویه تنها از یک تهویه خروجی استفاده می نمایند. آنها به ناحیه بزرگتری برای نصب نیاز دارند تا هوای کافی برای احتراق داشته باشند.
  •         آبگرمکن های بدون مخزن چگالشی هزینه نصب را کاهش می دهند. تهویه خروجی آنها از جنس پی وی سی است که فقط برای کاهش هزینه مناسب می باشد.
  •         پوشش لوله و نقاط انتهایی به عنوان راه های خوبی برای دفع در نظر گرفته می شوند.
  •         جعبه های تنفس اجازه می دهند آبگرمکن های بدون مخزن در بین دیوارها تنظیم شوند تا از فضای بیرونی خانه به بیرون آویزان نشوند. این تنظیمات به آبگرمکن ها اجازه می دهد بدون اشغال جا، داخل چهارچوب خانه قرار گیرند.
  •         آبگرمکن های بدون مخزن دارای تهویه هم محور، مزایای ایمنی زیادی دارند. اگر زمانی یکی از لوله ها نشتی داشته باشد، هوا بدون ورود به فضای داخلی،  در داخل تهویه هم محور باقی می ماند.
  •         سبک های مختلف تهویه آبگرمکن های بدون مخزن به شما اجازه می دهند گزینه های متفاوتی داشته باشد. آنها می توانند با استفاده از هواکش ها خروجی را از واحدهای افقی خارج کنند و به شکل های مختلف در هر جای خانه قرار گیرند.
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟