چه موقع به مهندس نقشه بردار نیاز پیدا میکنیم؟ (راهنمای کامل)

چه موقع به مهندس نقشه بردار نیاز پیدا میکنیم؟ (راهنمای کامل)

در چند سال اخیر به دنبال افزایش قیمت ملک و زمین در سطح کشور و استقبال بسیاری از مردم برای سرمایه گذاری روی ملک، اطلاع از متراژ و مساحت دقیق ملک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

فرقی نمیکند خریدار زمین باشید یا فروشنده، به هر حال برای اطلاع از مساحت ملک مورد نظرتان نیاز است که به یک شرکت نقشه برداری مراجعه کنید.

همچنین برای تهیه سند تک برگ به خدمات نقشه برداری یو تی ام کرج و البرز نیاز خواهید داشت.

اگر از خدماتی که مهندسان نقشه بردار در حین خرید ملک و ساخت آن ارائه می کنند اطلاع کامل داشته باشید، می توانید در موارد مورد نیاز از خدمات آن ها استفاده کنید.

در این مقاله 4 مورد از کاربردی ترین خدمات نقشه برداری که ممکن است به آن ها نیاز پیدا کنید را با زبانی ساده و گویا شرح داده ایم. پس این مطلب را با دقت تا انتها مطالعه فرمایید.

تعیین مساحت زمین قبل از خرید

یکی از کاربردی ترین و مورد نیازترین خدمات نقشه برداری، تعیین ابعاد و مساحت زمین است.

تعیین مساحت زمین امروزه توسط مهندسان نقشه بردار و به وسیله ابزارهای پیشرفته نقشه برداری از جمله دوربین توتال استیشن انجام می شود و اگر مهندس نقشه بردار از تخصص بالایی در امور ملکی برخوردار باشد، متراژ اعلامی ایشان هیچ گونه خطایی ندارد.

اندازه گیری مساحت زمین این اطمینان را به خریدار میدهد که در ازای پرداخت مبلغ مورد نظر، چه متراژی را خریداری کرده است.

مهندسان نقشه بردار و حقوق دانان همیشه توصیه می کنند که پیش از خرید ملک و پرداخت هرگونه وجهی، از یک مهندس نقشه بردار بخواهید تا ابعاد و مساحت دقیق ملک را اندازه گیری کند و نقشه آن را در اختیارتان قرار دهد.

در موارد بسیاری پیش می آید که متراژ اعلامی فروشنده به هر دلیلی با متراژ واقعی زمین یکی نبوده است و این امر موجب اختلاف بین خریدار و فروشنده شده است.

مطمئن ترین راه این است که اگر قصد خرید ملکی را داشتید، از فروشنده بخواهید تا ابتدا نقشه برداری ملک توسط یک مهندس نقشه بردار با تجربه انجام شود و پس از آماده شدن نقشه و اطلاع از مساحت واقعی زمین، قولنامه نوشته شود و مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

چه موقع به مهندس نقشه بردار نیاز پیدا میکنیم؟ (راهنمای کامل)

نقشه برداری حین ساخت بنا

اگر قصد ساخت بنا در زمین مورد نظرتان را دارید، می توانید در چند مرحله از خدمات نقشه برداری استفاده کنید.

حضور یک مهندس نقشه بردار در پروژه ساختمانی هم دقت انجام پروژه را افزایش می دهد و هم از هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

پیش از شروع خاکبرداری می توانید از یک مهندس نقشه بردار بخواهید تا کد ارتفاعی صفر-صفر را در محل علامت گذاری کند و عمق مورد نیاز برای خاکبرداری را مشخص کند.

همچنین می توانید محل فونداسیون را در زمین مشخص کنید تا از خاکبرداری قسمت های دیگر جلوگیری شود.

در مرحله بعد برای پیاده سازی آکس و محور ستون ها می توانید فایل ستون ها را در اختیاز مهندس نقشه بردار قرار دهید و از ایشان بخواهید تا محل قرارگیری ستون ها را روی زمین مشخص کند.

همچنین برای پیاده سازی رامکا ستون ها در هر طبقه نیز می توانید از خدمات نقشه برداری استفاده کنید.

محاسبه متراژ بنای ساخته شده

پس از اینکه ملک مورد نظرتان را ساختید و نماسازی را انجام دادید، برای اطلاع از متراژ کل زیربنایی که ساخته اید به یک مهندس نقشه بردار نیاز خواهید داشت.

یکی از خدمات نقشه برداری که در چند سال اخیر بسیار مورد نیاز سازندگان قرار گرفته است، محاسبه متراژ زیربنای آپارتمان های مسکونی و ویلا های ساخته شده است.

با توجه به قواعد ثبتی و پیچیدگی های کار تعیین مساحت زیربنا، فقط مهندسان نقشه برداری که چندین سال سابقه نقشه برداری ملکی را دارند، می توانند متراژ دقیق ساخته شده را بدست بیاورند.

چه موقع به مهندس نقشه بردار نیاز پیدا میکنیم؟ (راهنمای کامل)

اندازه گیری مساحت زیر بنا در هر طبقه به صورت جدا گانه و به وسیله دوربین توتال استیشن و متر لیزری انجام  میشود.

مهندس نقشه بردار ابتدا کروکی هر طبقه را روی صفحه کاغذ ترسیم می کند و سپس شروع به اندازه گیری طول های مورد نظر می کند.

محاسبه متراژ بنا در موارد بسیاری از جمله ارائه به شهرداری برای دریافت پایانکار و همچنین دریافت سند کاربرد بسیاری دارد.

تهیه نقشه utm برای سند تک برگ

یکی از پرکاربردترین خدمات نقشه برداری که در چند سال اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است، تعیین مختصات utm ملک برای دریافت سند تک برگ از اداره ثبت می باشد.

مطابق قوانین اداره ثبت، مالکین زمین های کشاورزی و مسکونی که فاقد سند رسمی هستند، ابتدا باید نقشه utm عرصه ملک را تهیه کنند و آن را در اختیار مسئول اداره ثبت قرار دهند.

نقشه utm مورد تایید اداره ثبت باید توسط مهندس نقشه بردار عضو نظام مهندسی تهیه شده باشد.

تهیه نقشه utm به وسیله دستگاه  جی پی اس سه فرکانسه و اتصال به سامانه شمیم اداره ثبت انجام می شود.

مهندس نقشه بردار با حضور در محل و اطلاع از حدود و مرزهای ملک، به وسیله دستگاه GPS، مختصات تمامی دیوار ها و گوشه های ملک را برداشت کرده و داخل دستگاه ذخیره می کند.

خدمات نقشه برداری هشتگرد و ساوجبلاغ و تهیه نقشه utm همچنین برای دریافت استعلام از ادارات دولتی و دریافت انشعاب برق و گاز نیز کاربرد داشته و ضروری می باشد.

خدمات نقشه برداری امروزه به یکی از نیازهای اساسی خریداران، فروشندگان و سازندگان ملک تبدیل شده است و در موارد بسیاری نیاز به خدمات نقشه برداری پیدا خواهید کرد.

شرکت نقشه برداری «یک یو تی ام» با استفاده از تجهیزات پیشرفته نقشه برداری و اکیپ متخصص و کاربلد به ارائه خدمات نقشه برداری ملکی در سطح استان البرز می پردازد.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات نقشه برداری کردان و تهیه نقشه utm در تمام نقاط استان البرز به سایت شرکت به آدرس https://1utm.com مراجعه فرمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟