چمن مصنوعی ورزشی برای زمین فوتبال

چمن مصنوعی از مواد پلیمری با الیاف سنتز شده تولید می شود. الیاف این محصول در کارخانجات تولیدی به هم بافته شده و در نهایت چمن مصنوعی با ظاهری بسیار طبیعی تولید می شود که می تواند در زمین های ورزشی مانند فوتبال نصب شود. الیاف چمن های ورزشی معمولاً بین 40 تا 60 میلیمتر است.

استفاده از چمن طبیعی در ورزشگاه ها بصورت سنتی مرسوم است اما به دلیل کمبود آب در کشور باید به فکر جایگزین مناسبی برای آن باشیم. چمن مصنوعی ورزشی به دلیل عدم نیاز به آبیاری، هرس کردن، استفاده از کودهای شیمیایی و سمپاشی گزینه مناسبی برای نصب در ورزشگاه ها و زمین بازی های ورزشی مانند فوتبال است. ماندگاری و دوام چمن های ورزشی بسیار بالا بوده و هزینه نصب و نگهداری خیلی کمی دارند. چمن های ورزشی دوبافت ظاهری بسیار طبیعی داشته و در انواع و رنگبندی های مختلفی تولید می شوند.

چمن مصنوعی ورزشی چند منظوره

چمن مصنوعی ورزشی برای زمین فوتبال

این محصول برای نصب در زمین های ورزشی روباز و سرپوشیده بسیار مناسب است. شرکت های زیادی در زمینه تولید چمن مصنوعی ورزشی در تهران و در ایران فعالیت دارند که شرکت ایرانیان چمن با سابقه 16 ساله یکی از بزرگترین شرکت های فروش چمن مصنوعی ورزشی در ایران شناخته می شود و در زمینه تولید، فروش و نصب انواع چمن های مصنوعی فعالیت دارد.

بسیاری از ورزش ها مانند فوتبال، فوتسال، گلف و تنیس از زمین های ورزشی استفاده می کنند که بصورت سنتی از چمن طبیعی به عنوان پوشش استفاده می کنند. اما مشکل این چمن ها علاوه بر هزینه های نگهداری بالا و دوام و ماندگاری کوتاه مدت، آسیب زدن به طبیعت و محیط زیست است. از این رو خرید چمن مصنوعی ورزشی چند منظوره که می تواند برای کاربری های متعددی مانند زمین فوتبال و زمین تنیس و گلف مورد استفاده قرار بگیرد این مشکل را برطرف کرده است.

چمن مصنوعی ورزشی برای زمین فوتبال

چمن مصنوعی ورزشی برای زمین فوتبال

چمن مصنوعی زمین فوتبال یکی از متداول ترین کفپوش های زمین های ورزشی در دنیا محسوب می شود که مورد تایید فیفا نیز می باشد. اکثر باشگاه ها و ورزشگاه های بزرگ و شناخته شده جهان از چمن مصنوعی ورزشی برای زمین فوتبال استفاده می کنند و این موضوع اهمیت استفاده از این محصول را در انتخاب پوشش مناسب برای زمین های ورزشی استاندارد و بین المللی نشان می دهد.

از مهم ترین پارامترهایی که در خرید چمن مصنوعی ورزشی اهمیت دارد، ارتفاع الیاف این محصول است. همانطور که در ایتدا گفته شد، الیاف چمن های ورزشی بین 40 تا 60 میلیمتر متغیر است و بازیکنان برای بازی کردن بر روی چمن های مصنوعی باید از کفش های مخصوصی به نام استوک استفاده کنند که دارای برآمدگی هایی در لایه زیرین کفش هستند. این کفش ها که مخصوص زمین فوتبال چمن مصنوعی می باشند مانع از لغزیدن پای بازیکن هنگام دویدن در زمین ورزشگاه می شود.

جنس الیاف چمن مصنوعی ورزشی

همه ورزشگاه ها باید از چمن مصنوعی استاندارد و با کیفیت استفاده کنند. بهترین نوع الیاف چمن های مصنوعی از نخ پلی اتیلن و پلی پروپیلن تولید می شوند. این الیاف دارای قدرت انعطاف بسیار بالایی بوده و به دلیل بافت نرمی که دارند مانع از آسیب دیدن بازیکنان فوتبال هنگام زمین خوردن در ورزشگاه ها می شوند.

ویژگی های چمن مصنوعی ورزشی استاندارد

چمن مصنوعی ورزشی برای زمین فوتبال

  • چمن مصنوعی ورزشی دارای ماندگاری بسیار بالایی است و معمولا برای 10 سال قابل استفاده است. به دلیل پرتردد بودن زمین های ورزشی و استفاده از کفش های استوک در بازی هایی مانند فوتبال باید از مدل هایی که دارای الیاف 50 میلیمتری و متراکم هستند برای پوشش زمین بازی استفاده کنید.
  • یکی از مهمترین ویژگی های چمن مصنوعی ورزشی استفاده از این محصول در تمام طول سال و در هر شرایط آب و هوایی می باشد. این نوع چمن در همه ورزشگاه های روباز و سرپوشیده بدون نیاز به مراقبت و نگهداری های خاصی می تواند سالها مورد استفاده قرار بگیرد.
  • چمن مصنوعی ورزشی به دلیل نوع زیرسازی که انجام می شود دارای هیچگونه ناهمواری نبوده و بعد از نصب در ورزشگاه کاملا یکدست و بدون پستی و بلندی می باشد.
  • همانطور که می دانید این چمن های طبیعی همواره به نور مناسب و آبیاری، هرس کردن و استفاده از سموم آفت کش و کود دهی نیازمند هستند. در حالی که چمن مصنوعی ورزشی که برای زمین فوتبال استفاده می شود بدون نیاز به این موارد و در هر منطقه جغرافیایی در گرمترین و یا سردترین نقاط جهان بدون مشکل قابل بهره برداری است.
  • چمن های ورزشی مصنوعی از مقاومت بالایی در برابر انواع صدمات مانند ساییدگی، ترددهای زیاد بازیکنان و زمین خوردن آنها حین بازی های سنگینی مانند فوتبال برخوردار هستند. البته این محصولات در برابر اشیاء برنده و نوک تیز بسیار حساس بوده و اگر هنگام برس کشی چمن مصنوعی به این مورد دقت نشود می تواند به الیاف چمن آسیب ها جدی وارد کند.
  • قیمت چمن مصنوعی ورزشی و هزینه های نگهداری از این محصول پرکاربرد در ورزشگاه ها یکی از مزیت ها و ویژگی های مهم آن محسوب می شود. چمن های ورزشی مصنوعی علاوه بر ارزان قیمت بودن دارای هزینه نگهداری پایینی هستند و به مراقبت خاصی نیاز ندارند.

قیمت چمن مصنوعی ورزشی

اگر قصد خرید چمن مصنوعی ورزشی را دارید باید بدانید که این محصول بصورت رول تولید می شود و عرض چمن بصورت ثابت 2 متر می باشد. البته طول چمن هیچ محدودیتی نداشته و شما برای سفارش و خرید چمن مصنوعی می توانید با محاسبه مساحت زمین ورزشی مورد نظرتان و با در نظر گرفتن عرض ثابت 2 متری، مقدار طول را بدست آورید و محصول مورد نیازتان را از فروشگاه چمن مصنوعی ایرانیان چمن خریداری نمایید.

از مهمترین عواملی که بر روی قیمت چمن مصنوعی تاثیرگذار هستند می توان به نوع و ضخامت بکینگ، جنس و تراکم الیاف، دیتکس چمن و میزان ارتفاع نخ چمن مصنوعی اشاره کرد. قیمت روز چمن مصنوعی ورزشی را در تصویر مشاهده می کنید.

فروشگاه چمن مصنوعی در تهران

چمن مصنوعی ورزشی برای زمین فوتبال

شرکت های بسیاری در زمینه تولید و فروش چمن مصنوعی در تهران فعالیت دارند. یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی در تهران، ایرانیان چمن است که دارای متنوع ترین محصولات چمن مصنوعی ورزشی بوده و قیمت گذاری بسیار منصفانه ای دارد. ایرانیان چمن از سال 1384 در زمینه تولید چمن مصنوعی ورزشی و ساخت و تجهیز انواع ورزشگاه ها به ویژه زمین فوتبال در سراسر کشور فعالیت دارد. این مجموعه ده ها ورزشگاه و زمین های ورزشی مانند زمین فوتبال، فوتسال، تنیس و گلف را در سراسر کشور و در طی این سالها با استفاده از چمن مصنوعی ورزشی با کیفیت و استاندارد تجهیز و راه اندازی کرده است. برای مشاهده نمونه کارها و انتخاب و خرید چمن مصنوعی ارزان قیمت و با کیفیت می توانید به فروشگاه چمن مصنوعی iran-turf.com مراجعه کرده و محصول مورد نیازتان را خریداری نمایید.

منبع : ایرانیان چمن iran-turf.com

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟