چقدر زمان برای فراگیری حرفه‌ای نواختن موسیقی در آموزشگاه موسیقی لازم است؟

حرفه‌ای شدن در موسیقی به معنای کسب مهارت کافی در نواختن آلات موسیقی است. موزیسین‌هایی که در سطح حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای می‌نوازند را می‌توان استاد موسیقی دانست. با وجود اینکه هیچ بازه‌ی زمانی مشخصی برای یادگیری موسیقی وجود ندارد، بیشتر استادان حدود 10 تا 15 سال را برای حرفه‌ای شدن کسی که روزانه 1 تا 3 ساعت تمرین و یادگیری دارد تخمین می‌زنند. بازه‌ی زمانی که برای حرفه‌ای شدن در آموزشگاه موسیقی در کرج لازم است به نوع سازی که می‌نوازید و تعهد شما در این مسیر بستگی دارد.

با مراجعه به آموزشگاه موسیقی در کرج می توانید مهارت های لازم را به دست آورید. همچنین یادگیری موسیقی می تواند یکسری از مزایا و فواید را نیز برای کاربران به دنبال داشته باشد. بنابراین قبل از مراجعه به آموزشگاه موسیقی در کرج ، در مورد فواید یادگیری موسیقی اطلاعات کافی را به دست آورید. مهمترین فواید مربوط به یادگیری موسیقی عبارتند از: سرگرمی فوق العاده برای افراد، بهبود بخشیدن حافظه، بهبود دادن روابط اجتماعی، پیشگیری از مبتلا به آلزایمر، بالا بردن اعتماد به نفس، بهبود بخشیدن سلامتی، تقویت قوه خلاقیت، کاهش دادن میزان استرس و اضطراب، افزایش نظم در زندگی افراد. آموزشگاه موسیقی در کرج سعی دارد با تمرکز بر فواید یادگیری موسیقی، بهترین خدمات را برای مراجعه کنندگان خود ارائه دهد. بنابراین شما می توانید با خیال آسوده در دوره های برگزار شده از سوی آموزشگاه مذکور شرکت نمایید.

موزیسین‌ها در چند درجه‌ی مهارت قرار می‌گیرند؟

  • سطح 1: این موزیسین بهترین نوازنده در ارکستر یا گروه موسیقی است.
  • سطح 2: این فرد در مسابقات و جشنواره‌های موسیقی شرکت می‌کند و در آن‌ها رتبه‌ی خوبی کسب می‌کند.
  • سطح 3: این فرد به اندازه‌ی کافی خوب می‌نوازد و بنابراین در دانشکده‌های موسیقی معتبر پذیرش می‌شود.
  • سطح 4: این فرد به خاطر استعداد و توانایی موسیقایی که دارد بورسیه دریافت می‌کند.
  • سطح 5: نواختن او نه تنها تماشاچیان بلکه استادان او را نیز به وجد می‌آورد. به بیان دیگر در نواختن او هم عنصر دقت و هم عنصر زیبایی هر دو وجود دارند.
  • سطح 6: این فرد را “نیمه حرفه‌ای” گویند. این موزیسین پس از فارغ‌التحصیلی یا حین درس خواندن برای نواختن ساز درآمد کسب می‌کند.
  • سطح 7: بالاترین سطحی که یک موزیسین می‌تواند به آن دست یابد را “نوازنده‌ی حرفه‌ای” گویند. این افراد از اجرای آلات موسیقی درآمد کسب می‌کنند.

مدت زمان حرفه‌ای شدن در نواختن ویولن در آموزشگاه موسیقی

چقدر زمان برای فراگیری حرفه‌ای نواختن موسیقی در آموزشگاه موسیقی لازم است؟

مدت زمان حرفه‌ای شدن در نواختن ویولن

زمان لازم برای فراگیری حرفه‌ای و کامل نواختن آلات موسیقی متفاوت در آموزشگاه موسیقی در کرج گوناگون است. بعضی از آلات موسیقی نظیر ویولن یا پیانو از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و بنابراین با توجه به رقابت موجود برای یادگیری آن‌ها، مهارت زیادی در نواختنشان انتظار می‌رود.

در صورتی که قصد یادگیری ساز زهی نظیر ویولن در آموزشگاه موسیقی در کرج را دارید، توجه داشته باشید که حرفه‌ای شدن در آن‌ نسبت به پیانو زمان بیشتری می‌برد. این آلات موسیقی به یادگیری دقیق و توانایی خوب گوش دادن نیاز دارند.

زمان لازم برای فراگیری کامل سازهای صفحه کلیددار، بادی چوبی، برنجی و کوبه‌ای در آموزشگاه موسیقی

پیش از یادگیری نواختن سازهای زهی در آموزشگاه موسیقی در کرج، بهتر است برای یادگیری نواختن سازهای بادی چوبی نظیر فلوت، ابوا، کلارینت و غیره اقدام ‌کنید. دلیل آن زمان کمتری است که برای کسب مهارت در نواختن سازهای بادی چوبی لازم است. بهتر است دانش آموزان حدود 10 سالگی یادگیری نواختن سازهای بادی چوبی، برنجی و کوبه ای را آغاز کنند. در حالی که یادگیری پیانو و سازهای زهی باید زودتر و حدود 5 سالگی آغاز شود.

زمان لازم برای حرفه‌ای شدن در نواختن سازهای کوبه ای نظیر درامز در آموزشگاه موسیقی

عموما نوازندگان سازهای کوبه‌ای باید در نواختن تعداد زیادی از آلات موسیقی تبحر کسب کنند تا به تخصص و مهارت در موسیقی برسند. یادگیری ریتم‌های پیچیده و حفظ یک ضرب ثابت سال‌ها زمان خواهد برد. برای همزمان کردن تمام حرکات بدن جهت نواختن سازهای کوبه‌ای توانایی بالا در هماهنگی و تعادل ضروری است.

چقدر زمان برای فراگیری حرفه‌ای نواختن موسیقی در آموزشگاه موسیقی لازم است؟

نواختن تمام نت‌ها با تنها تعداد مشخص انگشت

زمان لازم برای یادگیری کامل سازهایی نظیر ترومپت و شیپور

تولید صوت توسط تمام ساز‌های بادی برنجی به کمک تکان دادن لب‌ها صورت می‌گیرد. کافی است به سادگی لب‌های خود را محکم به هم فشار دهید و سپس جریان هوا را به داخل ساز خود فوت کنید تا صدایی گرم و طنین انداز را تولید کنید. بخش اعظم کسب مهارت در سازهای برنجی به تقویت ماهیچه‌های دهان بر می‌گردد زیرا که نوازنده باید قادر به نگه داشتن دهان خود روی محل مشخص بر ساز باشد. فاکتور مهم و تاثیر گذار دیگر در نواختن ساز بادی، نواختن تمام نت‌ها با تنها تعداد مشخص انگشت است.

جمع بندی

برای رسیدن به سطح نیمه حرفه‌ای یا حرفه‌ای در نواختن ساز سال‌ها زمان لازم است؛ در این مسیر باید صبور باشید و بابت پیروزی‌های کوچک و قدم به قدم خود شادی کنید. هر یک از آلات موسیقی منحصر بفرد هستند و بعضی از آن‌ها نسبت به سایرین سخت‌تر می‌باشند. با وجود اینکه حرفه‌ای شدن در نواختن آلات موسیقی معمولا چند سال به طول می‌انجامد، در صورتی که خواهان سرعت در یادگیری هستید ساز آسانتری را انتخاب کنید. البته در نهایت بهتر است سازی را برای فراگیری در آموزشگاه موسیقی معتبر همچون آموزشگاه موسیقی ویولا (https://viola-music.com ) و کالج برکلی (https://www.berklee.edu ) انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. مسیر حرفه‌ای شدن در نواختن ساز شامل ساعت‌ها کلاس‌های یادگیری، برگزاری کنسرت و تمرین است بنابراین فاکتور لذت و علاقه در این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

چقدر زمان برای فراگیری حرفه‌ای نواختن موسیقی در آموزشگاه موسیقی لازم است؟

آلات موسیقی

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟