نکات مهم برای خرید خازن و مقاومت با توجه به کاربردهای آنها

از مهم ترین قطعات ضروری در دنیای الکترونیک می توان به خازن و مقاومت اشاره کرد. بنابراین شناخت خازن و مقاومت برای افرادی که به دنبال آموزش تعمیرات قطعات الکترونیکی هستند، مفید به نظر می رسد. در این مطلب به نکات مهم برای خرید انواع خازن و مقاومت باتوجه به کاربردهای آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

موارد استفاده خازن و مقاومت

تکنولوژی و فناوری هر روز پیشرفته تر شده و در همه حال ما را تسهیل می کند. در بسیاری از زمینه ها مانند ارتباطات، سلامت، تحقیق و یادگیری و … با ما همراه است. در حین استفاده از فناوری، دستگاه های الکترونیکی یکی از محصولات مفیدی هستند که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند. جدا از وسایل الکترونیکی، قطعات الکتریکی نیز نقش بسیار مهمی در پیشرفت تکنولوژی دارند.

قطعات الکتریکی موجود در محصولاتی که بارها در زندگی با آن‌ها مواجه می ‌شویم و زندگی ما را آسان‌تر می‌ کنند، کاملاً توسط تولیدکنندگان طراحی و تولید می ‌شوند. از این قطعات می توان به خازن و مقاومت اشاره کرد که برای محصولاتی با ویژگی‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. این یک بخش استفاده سیستماتیک است که با یافتن در پرمصرف ترین محصولات الکتریکی، راحتی را فراهم می کند.

هنگام خرید خازن چه ویژگی هایی را باید در نظر گرفت؟

اندازه خازن از بزرگ تا متوسط ​​در اشکال مختلف متغیر است. این بخشی کلی از وسایل الکترونیکی است که تقریباً در زندگی روزمره از آن استفاده می کنیم. اندازه، رنگ و ظاهر آن با توجه به مناطق استفاده متفاوت است. این قطعه با ویژگی های متفاوت برای بسیاری از محصولات به صورت یکنواخت و متفاوت طراحی شده است. در صورت فقدان قطعه خازن مشکلی در محصول ایجاد شده و عملکرد آن مختل می شود. به همین دلیل امتحان کردن خازن پس از خرید خازن از افرا الکترونیک بسیار مهم است.

نکات مهم برای خرید خازن و مقاومت با توجه به کاربردهای آنها

مقاومت چیست؟

مقاومت ‌ها که در برابر جریان الکتریکی مشکل دارند، از پرکاربردترین عناصر مدار الکترونیکی غیرفعال هستند. مقادیر مقاومت ها که به عنوان محدود کننده جریان یا تقسیم کننده ولتاژ در مدارهای الکترونیکی استفاده می شوند، بر حسب واحد اهم بیان می گردند.

هنگام خرید مقاومت چه ویژگی هایی را باید در نظر گرفت؟

بسته به ماهیت پروژه ‌هایی که انجام می ‌دهید، می‌ توانید مقاومت‌هایی را نیز خریداری کنید که به آن‌ها مقاومت‌ های ترتیبی می‌ گویند و چندین مقاومت را در زیر یک غلاف ترکیب می‌کنند. رنگ های مقاومت نشان دهنده تحمل میزان مقاومت است. شما به راحتی می توانید مقدار هر مقاومتی را با اندازه گیری آن در حالت اندازه گیری مقاومت آوومتر خود تعیین کنید.

با افزایش قدرت مقاومت ها، ابعاد فیزیکی و قیمت آنها نیز افزایش می یابد. اگر برای پروژه های مختلف خود به تعداد زیادی مقاومت نیاز دارید، می توانید هنگام خرید مقاومت بسته های محصول با المان های بیشتر را انتخاب کنید و از قیمت های مناسب بهره مند شوید. مقاومت ها در ساختار SMD را نمی توان به جای مقاومت های معمولی استفاده کرد ؛ زیرا اندازه آنها بسیار کوچک است و بر روی سطح برد مدار نصب می شوند.

به همین دلیل، انتخاب نوع قطعه در همگان خرید مقامت مناسب با توجه به مشخصات مداری که می ‌سازید و بردی که قرار است مونتاژ شود، بسیار مهم است. مقاومت ها یکی از مهمترین عناصر مدار غیرفعال در تمام مدارهای الکترونیکی هستند که برای اهداف حرفه ای و آماتور ساخته می شوند.

مقاومت ها به عنوان عناصر مدار غیرفعال، اغلب در بسیاری از مدارهای آردوینو، رباتیک و سرگرمی استفاده می شوند. مقاومت های متوالی که در آنها بیش از یک مقاومت در زیر یک غلاف ترکیب می گردند، مقاومت های یکپارچه نیز نام دارند. علاوه بر مقاومت های با ارزش ثابت، می توانید موقع خرید مقامت، محصولاتی با ویژگی های قابل تنظیم را نیز پیدا کنید.

مقاومت های قابل تنظیم، اغلب برای کنترل سیگنال صوتی به ویژه در مدارهای فرکانس صوتی و تقویت کننده استفاده می شود. با خرید خازن و خرید قطعات الکترونیکی با قیمت های مناسب می توانید بسیاری از پروژه های الکترونیکی را تکمیل کنید که به شما امکان می دهند اوقات فراغت خود را با لذت بگذرانید.

نکات مهم برای خرید خازن و مقاومت با توجه به کاربردهای آنها

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟