10 نکته که برای طراح داخلی شدن باید بدانید

آیا به طراحی داخلی علاقه دارید؟ آیا دوست دارید خودتان با سلیقه خودتان چیدمان خانه خود را تعیین کنید؟ اگر پاسخ شما برای این دو سوال مثبت است، پس شما فرد مناسبی برای طراح داخلی شدن هستید. پیش از هر چیز و پیش از ورود به عرصه طراحی داخلی، لازم است نکاتی را یادآور شویم که باید آنها را بدانید. اگر به این موضوع علاقه دارید با ما در ادامه همراه باشید تا شما را راهنمایی کنید.

تفاوت بین طراح داخلی (دیزاینر) و دکوراتور داخلی چیست؟

تفاوت بین طراح داخلی و دکوراتور داخلی یک کلمه است، تحصیلات. در واقع هر کسی می تواند دکوراتور داخلی شود، هر کسی که به چیدمان، رنگ و بافت ها علاقه داشته باشد می تواند با تهیه بیزینس کارت آن را به مشتریان ارائه دهد و خود را دکوراتور معرفی کند و سفارش های  دکوراسیون داخلی منزل و خانه را هم قبول کند که هیچ مشکلی ندارد و امثال آن را در شهر ها زیاد می بینیم ولی این افراد پیشینه تحصیلی ندارند.

از طرف دیگر برای طراح داخلی شدن باید مدرک آموزش این رشته را داشته باشید، لیسانس یا مدرکی دانشگاهی وابسته به طراحی داخلی مانند طراحی صنعتی، صنایع دستی و … برای ورود به دنیای طراحی داخلی می تواند مناسب باشد. تصمیم شما چیست؟ آیا می خواهید یک طراح داخلی شوید و در دانشگاه ادامه تحصیل دهید یا مستقیم وارد بازار کار شوید و دکوراتور بودن را انتخاب  کنید؟

10 نکته که برای طراح داخلی شدن باید بدانید

داشتن استعداد و علاقه برای موفقیت ضروری است

ممکن است به نظر ساده بیاید ولی برای طراح داخلی شدن باید استعداد ذاتی در زمینه تجسم فضایی، چیدمان و شناخت بافت ها داشته باشید. اگر از تزیین و تنظیم چیدمان خانه خود لذت می برید و یا نمی توانید با طراح داخلی که برای خانه خود در نظر گرفته اید هم نظر باشید به این معنی نیست که می توانید طراح داخلی شوید ولی این نشانه خوبی است. دنباله روی از موضوعی که به آن علاقه دارید می تواند درصد موفقیت شما را در آن زمینه مورد نظر بالا ببرد و همچنین دوست داشتن شغل می تواند سختی های آن را کاهش داده و لذت کار کردن را دو چندان کند ولی داشتن مهارت در آن زمینه حرف اول را می زند.

10 نکته که برای طراح داخلی شدن باید بدانید

طراحی داخلی تنها انتخاب رنگ،  تزیین و چیدمان نیست

بافت، رنگ و مبلمان نقش اساسی را در طراحی داخلی بازی می کنند ولی یک طراح داخلی باید بسیاری از موضوعات دیگر را هم پیش از آن در نظر بگیرد که جنبه کاری و سختی آن نسبت به انتخاب مبلمان و رنگ بیشتر است. یک طراح داخلی باید از استحکام سازه مطمئن باشد و با آیین نامه ساختمان سازی آشنا باشد، از ارگونومی، تجسم فضایی، فلسفه، روانشناسی، کامپیوتر و نرم افزار های طراحی و بسیاری از دیگر موضوعات مطلع و آگاه باشد.

طراحان داخلی  در یک پروژه بازسازی منزل یا خانه باید مهارت های کافی برای برخورد و همکاری با نه تنها صاحبان ملک بلکه با ساختمان سازان، معماران، نهاد های دولتی و صاحبان کسب و کار هم داشته باشند تا بتوانند در حرفه خود موفق باشند.

 

درآمد طراحی داخلی آنچنان هم که تصور می کنید بالا نیست

در نهایت به نظر می آید فردی که مهارت های زیادی که دارد، باید درآمد زیادی هم داشته باشد. در کشوری مانند آمریکا میانگین درآمد سالانه طراحان داخلی 42 هزار دلار در سال است. البته رقم ها متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. میزان تحصیلات، مکان، تجربه کاری و بزرگی شرکتی که طراحان در آن کار می کنند همگی در میزان درآمد تاثیرگذار هستند.

مطمئنا درآمد طراح داخلی که در یک شرکت مبل سازی کار می کند با طراحی که در یک شرکت بزرگ طراحی داخلی بین المللی متفاوت خواهد بود.

در این راه کسانی که تحصیلات و تجربه کافی در زمینه ساختمان سازی، تجارت، معماری، آیین نامه ساختمان سازی و قوانین دارند از دیگران موفق تر هستند.

10 نکته که برای طراح داخلی شدن باید بدانید

یک طراح داخلی باید مردم شناس باشد

اگر از یک طراح داخلی درباره تجربیات گذشته اش بپرسید حتما به شما درباره مشتری هایی که کار را برای آنان سخت کرده اند، خواهند گفت. برخی از مشتریان از چیزی که می خواهند مطمئن هستند و نتیجه نهایی را می پسندند ولی برخی طرح و نقشه ای را که در ذهن دارند را نمی توانند به شما منتقل کنند و اگر موضوع خانه و محل زندگی خودشان باشد هم موضوع پیچیده تر می شود. اینگونه مشتری ها در نهایت از نتیجه به دست آمده راضی نیستند.

یک طراح موفق باید طبق نظر مشتری رفتار کند و آنها راضی نگه دارد. یک طراح داخلی باید ذهن مردم را بخواند و نظر خود را با نظر مشتری هماهنگ کند و این حس را به آنها القا کند که کنترل کاملی روی پروژه در حال انجام دارند.

 

باید پورتفولیو خود را ارتقاء دهید

گاهی یک عکس هزاران حرف ناگفته را بازگو می کند. ممکن است شما طراح فوق العاده ای باشید و پروژه های زیادی را انجام داده باشید ولی وقتی پای متقاعد کردن یک مشتری برای عقد قرارداد با شما وسط می آید؛ توضیحات شما درباره کارهای پیشین و تناسب بین رنگ و بافت و … کمکی به شما نمی کند و تنها راه چاره نشان دادن عکس هایی از پروژه های موفق پیشین شما است. پس به پورتفولیوی خودتان اهمیت زیادی بدهید.

10 نکته که برای طراح داخلی شدن باید بدانید

رقابت در زمینه طراحی داخلی لگام گسیخته است

طراحی داخلی ساختمان و منزل یک شغل پر رقابت است و کلید موفقیت در آن نشان داده هر چه بیشتر خود است. همانطور که در بالا گفته شد. داشتن یک پورتفولیوی قوی می تواند به شما کمک کند که دیده شوید. نگاه رو به آینده داشته باشید و طراحی داخلی را برای کسانی که دیگران تمایلی به انجام آن ندارند، شروع کنید. به سبک مدرن و ساده روی بیاورید با  افزایش جمعیت فضا ها کوچکتر کم تجمل تر می شود. اطلاعات خود را درباره دیزاین سبز بیشتر کنید. دانش خود را افزایش دهید و مقاله های تازه منتشر شده را مطالعه کنید و به روز باشید. از فناوری روز در کارهای خود استفاده کنید.

 

طراحان داخلی مجازی هم جایی برای رقابت دارند

ممکن است بسیاری از این موضوع مطلع نباشند ولی طراحی داخلی هم می تواند از راه دور به کمک فناوری های جدید انجام شود. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعال باشید و از این بستر برای گسترش کار خود استفاده کنید.

 

طراحان داخلی باید از قوانین محلی و فرهنگ آن منطقه مطلع باشند

داشتن اطلاعات در زمینه آیین نامه های محلی، فرهنگ کلی و زمین شناسی منطقه می تواند به شما در موفقیت در کارتان کمک زیادی کند. در اینجا طراحان داخلی که در این زمینه ها در دانشگاه اطلاعات زیادی کسب کرده اند از دکوراتور ها جلوتر هستند. کمک گرفتن از یک مشاور که با قوانین محلی آشنا است هم می تواند به پیشرفت کار شما کمک کند.

10 نکته که برای طراح داخلی شدن باید بدانید

سلیقه و خواست مشتری ارجحیت دارد

طراحان داخلی نمونه های زیادی از استایل های مختلف طراحی داخلی را به مشتریان نشان می دهند و این حق آنهاست که با سلیقه خودشان استایل مورد نظرشان که فکر می کنند برای آنها مناسب است را انتخاب کنند. طراحان صرفا به دلیل داشتن تحصیلات در این زمینه نمی توانند به مشتری در انتخابش چیزی را تحمیل کنند. با این کار آنان آینده شغلی خود را به خطر می اندازند.

منبع : کوئیک سازه

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
بررسی طراحی داخلی و خارجی خانه/آپارتمان افشاریان ، دکوراسیون و طراحی داخلی ، سه نمونه شیک طراحی داخلی آپارتمان ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)