5 نکته مهم برای خرید بذر از فروشگاه‌های اینترنتی

پیدا کردن یک فروشگاه بذر معتبر که بتوانید با خیال راحت از آن بذر بخرید، یک اتفاق هیجان‌انگیز است. دیدن لیستی بلند بالا از انواع بذر گل و گیاه، سبزیجات، صیفی جات، میوه‌ها و… هر فردی را مانند کودکی در یک شکلات‌فروشی بزرگ هیجان‌زده می‌کند. چراکه خرید بذر در واقع خرید حس‌وحال خوب است؛ و وب‌سایت‌های فروش اینترنتی بذر پاکت‌های کوچکی از رنگ و عطر و طعم می‌فروشند.

«گیامیا» یکی از همین فروشگاه‌هاست. این فروشگاه بذر ضمن فروش بذر انواع گل گلدانی، بذر سبزیجات و صیفی جات را نیز به شما ارائه می‌دهد. نکته‌ای که این فروشگاه بذر را از سایر فروشگاه‌ها متمایز می‌کند، این است که گیامیا کلیه نیازهای افراد علاقمند به گل‌وگیاه، از باغبانان تازه‌کار تا کشاورزان حرفه‌ای را پوشش می‌دهد.

علاوه بر خرید بذر، خرید کلیه لوازم باغبانی و سموم را نیز می‌توانید از این فروشگاه انجام دهید. دستورالعمل‌ها کاشت نیز شما را به نحوه کاشت هر بذر آشنا می‌کند. اما پیش از آنکه هیجان گشت‌وگذار در راهروهای مجازی فروشگاه بذر گیامیا و خرید بذر شما را مغلوب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب پیش رو را، که شامل 5 نکته مهم هنگام خرید بذر گل و گیاه زینتی و خوراکی است، مطالعه کنید.

5 نکته مهم برای خرید بذر از فروشگاه‌های اینترنتی

1. زمستان بهترین زمان برای خرید بذر است

اگر قصدتان از مراجعه به فروشگاه بذر تهیه بذر برای کاشت در باغچه باشد، بهتر است به زمان خرید بذر توجه کنید. یک ترفند هوشمندانه برای خرید بذر این است که وقتی هنوز هوا سرد و برفی هست کار را آغاز کنید؛ یعنی:

  1. خرید بذر را در زمستان انجام دهید
  2. آنها را تا مرحله جوانه زدن در خانه (در گلدان یا سینی نشاء) پرورش دهید.
  3. در بهار فصل بهار و پس از گرم شدن خاک، آنها را به بستر اصلی منتقل کنید.

این کار بخصوص برای بذر سبزیجاتی مانند کاهو و بروکلی فوق‌العاده است، و به رشد بهتر و سریع‌تر آنها هم کمک می‌کند. این کار را برای انواع گل گلدانی و سبزیجات فصل گرم مانند گوجه فرنگی و فلفل دلمه هم می‌توانید انجام دهید. اگر ساکن مناطق سرد هستید، آنها را در خانه بکارید، و بعد به فضای بیرون منتقل کنید و از محصول بیشتر آنها لذت ببرید.

2. به فضای مورد نیاز گیاهان توجه کنید

هنگامی که در فروشگاه بذر هستید و می‌خواهید تصمیم بگیرید کدام بذر انواع گل گلدانی یا سبزی و صیفی را بخرید، دقت به اینکه چه مقدار فضا برای پرورش آنها دارید، به شما کمک می‌کند تا گزینه‌ها را محدود کنید.

برای مثال، اگر باغچه کوچکی دارید، ممکن است بهتر باشد سراغ خرید بذر سبزی و صیفی جات بزرگی مانند ذرت یا کدو تنبل نروید. در عوض، سراغ سبزیجاتی جمع و جورتر با عملکرد بالاتر مانند سبزیجات سالادی، تربچه، لوبیا سبز، فلفل قلمی و… بروید.

پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید بذر گل زینتی هم به این نکته توجه کنید. بسیاری از گل‌ها اندازه مشخصی دارند؛ اما برخی از آنها می‌توانند به سرعت سطح باغچه شما را بپوشانند، یا ارتفاع‌شان بلند شود. البته این موارد را با هرس هم می‌توان برطرف کرد.

5 نکته مهم برای خرید بذر از فروشگاه‌های اینترنتی

3. هنگام خرید بذر به محصولات محبوب‌تان فکر کنید

وقتی درحال بررسی گزینه‌های فروشگاه بذر گیامیا هستید، به این فکر کنید که طعم کدام سبزی یا عطر کدام گل شما و اعضای خانواده‌تان را خوشحال می‌کند. اگر غذای تند را دوست دارید، چند فلفل تند پرورش دهید؛ با اگر به دنبال خرید بذر سبزیجاتی با کالری صفر هستید، سراغ گزینه‌هایی مانند بذر خیار و بذر هویج بروید. با اینکار، شاید بتواند اطرافیان را هم به خرید بذر و کاشت آن ترغیب کنید.

هنگام انتخاب در وبسایت فروش بذر باید به تناسب با آب و هوا هم توجه کنید. نیازمندی‌ها و دستورالعمل‌های کاشت و برداشت تهیه شده در این فروشگاه بذر را حتما بررسی کنید. مثلا از اگر در مناطقی با آب‌و‌هوای سرد و با فصل رشد کوتاه‌تر زندگی می‌کنید (و می‌خواهید در فضای آزاد بذرها را بکارید)، برای اطمینان از برداشت پیش از سرما، بذرهایی را بخرید که سریعا محصول می‌دهند. در مناطق گرم، پرورش گیاهانی مانند بامیه که به دوره گرمای طولانی‌تری نیاز دارند، ساده‌تر است.

4. گردهافشان‌ها را فراموش نکنید

اگر به محض اتمام کارتان در فروشگاه بذر قصد دارید یک مزرعه کوچک راه بندازید، لطفا حشرات مفید گرده‌افشان را از یاد نبرید! یک باغ سبزی بدون خرید بذر گل و کاشت آنها میان سبزی‌ها کامل نیست. آنها نه تنها با رنگ‌های زیبایشان به باغچه شما چهره‌ای شاداب می‌دهند، بلکه به جذب گرده افشان کمک می‌کند.

گرده‌افشان‌ها هم برای جبران لطف شما، عملکرد چند نوع محصول مانند کدوها را بهبود می‌بخشند. بسیاری از گل‌های یک ساله که بعد از آخرین تاریخ سرما به‌طور مستقیم در باغ کاشته می‌شوند، آسان و سریع رشد می‌کنند و برای خرید بذر گل گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

5 نکته مهم برای خرید بذر از فروشگاه‌های اینترنتی

5. از امتحان چیزهای جدید در فروشگاه بذر نترسید

وقتی از فروشگاه بذر گیامیا بازدید کنید، احتمالا از قیمت بذرها و محصولات تعجب خواهید کرد. اما درست می‌بینید. هزینه راه انداختن یه باغ کوچک در گوشه سالن، یا یک باغچه پر از سبزی و گل و گیاه خیلی کمتر از چیزی می‌شود که فکرش را می‌کنید (حتی اگر لازم باشد خاک، کود و گلدان هم بخرید!).

پس از خرید بذرهای جدیدی که تا به حال نکاشته‌اید، نترسید. دستورالعمل‌های کاشت تهیه شده در این وبسایت فروش اینترنتی بذر، تمام اطلاعاتی که لازم دارید را در اختیارتان می‌گذارد. با وجود راهنماهای مرحله به مرحله کاشت و در دست داشتن بذر و ادوات کاشت باکیفیت، همه چیز برای پرورش دوستان سبز و رنگارنگ‌تان آماده است.

فروشگاه بذر گیامیا: خرید بذر، سموم و ادوات کاشت

برای خرید بذر گل‌های زینتی و گیاهان خوراکی به فروشگاه بذر «گیامیا» سری بزنید، باکیفیت‌ترین بذرها را با بهترین قیمت تهیه کنید، و از داشتن یک زندگی سبز و ارگانیک لذت ببرید. در این وبسایت علاوه بر خرید بذرهای موردنظرتان می‌توانید نحوه کاشت آنها را یاد بگیرید، و لوازم دیگری که برای کاشت لازم دارید را نیز تهیه کنید.

علاوه بر اینها، پکیج‌های باغبانی، سموم، خاک، کود، سمپاش و… نیز در این وبسایت فروش اینترنتی بذر برای شما آماده شده‌اند. منتظر شما هستیم!

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟