مواردی که در زمان خرید گوشی باید بهش توجه کنید

بررسی گوشی بیش از هر چیز دیگری، اهمیت دارد. شما قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید گوشی کنید، باید مواردی را بررسی کنید. اما این موارد چه هستند؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به شما نکاتی را که باید در زمان خرید مورد توجه قرار دهید را بیان کنیم.

مواردی که در زمان خرید گوشی باید بهش توجه کنید

قبل از خرید گوشی باید چه کنیم؟

بررسی حافظه دستگاه

تمام وسایل دیحیتال، دارای دو حافظه ذخیره سازی و حافظه رم هستند. حافظه ذخیره سازی برای ذخیره اطلاعات تصویری، صوتی، ویدئویی، متنی و… مورد استفاده می‌شود. پیش از اینکه بخواهید برای خرید اقدام کنید، شرایط خود را در نظر بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید. میزان حافظه ذخیره‌سازی در قیمت تاثیر مستقیم دارد. نوع فعالیت خود را در نظر بگیرید اگر حافظه زیادی مصرف می‌کنید، باید به سراغ گوشی هایی با قمیت بیشتر بروید.

بررسی حافظه رم

همانطور که در پاراگراف قبل هم برای شما توضیح دادیم، حافظه های دستگاه‌های هوشمند به دو دسته تقسیم می‌شوند. نوع دیگر حافظه، حافظه رم میباشد. حافظه رم به سرعت خواندن و پردازش اطلاعات مربوط میباشد. هرچه حافظه رم بیشتر باشد، سرعت پردازش و در نتیجه سرعت دستگاه نیز بیشتر است. البته در نظر داشته باشید که این مورد هم در قیمت، تاثیرگذار است.

اندازه نمایشگر

بسیاری از افراد عاشق نمایشگرهای بزرگ هستند و برخی دیگر، دوست دارند تلفن آنها کوچک باشد و به راحتی درون جیب قرار بگیرد. شما جرء کدام دسته از افراد هستید؟ تلفن های بزرگ را ترجیح می‌دهید با کوچک را؟ این سوال را بهتر است قبل از خرید از خود بپرسید تا بهتر بتوانید انتخاب کنید و بعدا از خرید خود پشیمان نشوید. طبیعتا هرچه اندازه نمایشگر بزرگتر باشد، قیمت گوشی نیز بیشتر است. انتخاب با شماست.

بررسی پردازنده مرکزی

گوشی‌های موبایل از دو پردازنده مرکزی و گرافیکی تشکیل شده‌اند. پردازنده مرکزی، وظیفه پردازش و محاسبات ریاضی را دارد. در تلفن‌های ارزان قیمت ، خبری از تراشه‌های پرچمدار نیست و نباید انتظار داشته باشید که تلفن شما تمام بازی‌های گرافیکی و نرم‌افزارهای حرفه‌ای را اجرا کند، اما می توانید با انتخاب صحیح پردازنده، دست خود را تا حدود زیادی باز بگذارید. لازم است بدانید که پردازنده با قیمت گوشی، رابطه مستقیم دارد. پردازنده‌ها عموما از دو خانواده کوالکام و مدیاتک هستند که در تلفن‌های ارزان قیمت از چیپست‌های مدیاتک استفاده می‌شود.

بررسی پردازنده گرافیکی

همانطور که در بالا برای شما بیان کردیم، تلفن‌های هوشمند دارای دو پردازنده مرکزی و گرافیکی هستند. در بند قبل شما را با پردازنده مرکزی آشنا کردیم و اکنون میخواهیم در مورد پردازنده گرافیکی صحبت کنیم. پردازنده گرافیکی وظیفه پردازش داده‌های گرافیکی را به عهده دارد. برای اجرای بازی و یا نرم‌افزارهای حرفه‌ای حتما احتیاج است که دستگاه شما، پردازنده قدرتمندی داشته باشد. بهتر است به این مورد نیز در زمان خرید دقت ویژه‌ای داشته باشید.

بررسی دوربین

دوربین یکی از مهمترین فاکتورهای خرید هر کاربری میباشد که قصد خرید تلفن هوشمند را دارد. اما بگذارید خیال شما را از همین اول راحت کنیم، تلفن‌های ارزان قیمت، کیفیت تصویر مطلوبی دارند اما نه در گوشی های رده بالا. اگر میخواهید با آن فقط لحظات خوش خود را ثبت کنید، کارآمد است اما عموما در روز و در شب کارایی زیادی ندارد اما چنانچه قصد دارید عکس‌های حرفه‌ای ثبت کنید، باید پول بیشتری خرج کنید.

بررسی قیمت

یکی از مهمترین فاکتورها در خرید گوشی، قیمت است. طبیعتا هرچه مبلغ بیشتری برای تلفن هوشمند خود بپردازید، ویژگی‌های بیشتری دریافت خواهید کرد. پیش از اینکه بخواهید برای خرید اقدام کنید، بهتر است که بودجه خود را مشخص کنید تا بدانید به دنبال چه گوشی هستید.

جمع بندی

مواردی که در بالا برای شما ذکر کردیم، تنها بخشی از مواردی هستند که باید در زمان خرید به آنها توجه داشته باشید. موارد بسیاری وجود دارد که لازم است بدانید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

برای رفع این مشکل، پیشنهاد می‌کنم از سایت‌های نقد و بررسی مانند زومیت، دیجیاتو و رایااستور کمک بگیرید. در این سایت‌ها می‌توانید گوشی مورد نظر خود را بطور کامل بررسی کنید و مزایا و معایب آن را بشناسید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟