مقایسه درب ضد سرقت با درب ضد حریق

درب های ورود و خروج اولین جایی هستند که در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی یا سرقت در دسترس هستند. لذا حفظ امنیت آنها از درجه خاصی به خصوص در مراکز بزرگ خرید، ساختمان های اداری و بیمارستان ها برخوردار است. درب ضد حریق و درب ضد سرقت از جمله محصولاتی هستند که برای حفظ ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب می خواهیم مقایسه ای بین این دو محصول کارآمد داشته باشیم. با ما همراه باشید.

درب پانلی است که دهانه یک ساختمان، اتاق یا وسیله نقلیه را می پوشاند. درها معمولاً از ماده ای سخت تولید شده و به سختی شکسته می شوند. با توجه به جنس، عملکرد و کاربرد، درب را می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. به نظر شما ساختمان ها به درب ضد حریق نیاز دارند یا درب ضد سرقت نیز می خواهند؟

مقایسه درب ضد سرقت با درب ضد حریق

درب ضد حریق

درب ضد حریق و نسوز الزامات پایداری مقاومت در برابر آتش، یکپارچگی و عایق را برآورده می کند. این محصول یک پارتیشن نسوز با مقاومت خاصی در برابر آتش است. این درب نه تنها عملکرد درب های معمولی را دارد، بلکه از انتشار آتش و دود نیز جلوگیری می کند. می تواند برای مدت معینی از گسترش آتش جلوگیری کند و از تخلیه پرسنل اطمینان حاصل کند.

درب ضد حریق (الزامات، ضوابط و استاندارد درب ضد حریق) دارای سطح صاف و مسطح، ظریف، انعطاف پذیر، بادوام، آسان برای استفاده، ایمن و قابل اعتماد است. برای این درب مشخصات مختلفی وجود دارد. با توجه به مواد، درب ضد حریق چوبی، درب ضد حریق فولادی و غیره وجود دارد. ساختار ساده ای دارد و عمدتاً از چهار قسمت درب بند، پانل در و چهارچوب در و پانل نسوز تشکیل شده است. شما می توانید مواد مناسب را با توجه به نیاز واقعی خود انتخاب کنید.

هدف اصلی درب ضد حریق جلوگیری از آتش سوزی و داشتن مقاومت قوی در برابر آتش است. این ماده دمای بالا و سوختن نسوز را تحمل می کند. گاز سمی آزاد نمی کند و می تواند ورود گازهای سمی را مسدود نماید. پانل درب با مواد نسوز پر شده است و ضخامت ورق فولادی درب نیز الزامات مختلفی دارد.

مقایسه درب ضد سرقت با درب ضد حریق

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت عمدتا در ساختمان های مسکونی، ساختمان های بلند و اتاق های محرمانه و بخش های مالی استفاده می شود. این درب را می توان از متریال های مختلفی ساخت، اما دربی را می توان درب امنیتی نامید که دارای تست استاندارد باشد و مجوز تولید محصول امنیتی را دریافت کند. درب های امنیتی به طور عمده به پنج نوع مواد تقسیم می شوند: فولاد، ساختار فولاد-چوب، فولاد ضد زنگ، آلیاژ آلومینیوم و مس. آنها از نظر کیفیت و عملکرد ویژگی های خاص خود را دارند و قیمت ها یکسان نیست. درب ضد سرقت را می توان به دو نوع تقسیم کرد: درب حفاظی و درب فیزیکی. بزرگترین مزیت آن تهویه، وزن سبک، ظاهر زیبا و قیمت نسبتا پایین آن است. این درب از ورق فولادی نورد سرد اکسترود شده است و پانل های درب همه صفحات فولادی هستند و در برابر ضربه قوی هستند. دارای عملکردهای ضد سرقت، نسوز، عایق حرارت و عایق صدا است.

درب ضد سرقت با توجه به ساختار متفاوتی که دارد، به سه نوع درب امنیتی ضد سرقت نوع باز، درب امنیتی ضد سرقت نوع حصاری و درب تاشو نوع حصاری تقسیم می شود. اما اکنون در محل سکونت به عنوان درب اصلی استفاده می شود. درب امنیتی نوع باز مسطح است، درب امنیتی نوع حصار درب امنیتی است که عمدتاً با استفاده از محصولات سیستم کنترل الکترونیکی ساختمان داخل کابینت داخلی استفاده می شود، به عنوان یک جامعه یا پیاده رو مسکونی ساختمان داخلی با درب استفاده می شود. درهای کشویی عمدتاً در فروشگاه های تجاری کوچک استفاده می گردد.

تفاوت درب ضد حریق و درب ضد سرقت

  1. درب ضد سرقت در مواقع اضطراری بسته می شود و بدون کلید نمی توان درب را باز کرد. درب ضد حریق دارای عملکرد ضد سرقت خاصی بوده؛ اما عملکرد ضد فشردگی دارد.

2، درب ضد سرقت در برابر آتش عملکرد ایمنی درب ضد حریق را ندارد.

  1. استانداردهای درب ضد حریق با درب ضد سرقت تفاوت دارد.
  2. اگرچه درب ضد حریق نیز از فولاد ساخته شده، اما صفحه درب با مواد نسوز پر شده است.
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟