معرفی بهترین ML سرورهای HP برای انواع کسب و کارها

معرفی بهترین ML سرورهای HP برای انواع کسب و کارها

سرورهای hp از بهترین سرورهای بازار هستند که به دلایل مختلفی مانند قیمت مناسب، کیفیت بالا و… توانسته‌اند رقبای قدرتمندی مثل دل را پشت سر بگذارند.

برای اطلاع از قیمت در فروشگاه سرور HP می‌توانید روی لینک کلیک کنید. کمپانی اچ‌پی برای گروه‌های مختلف جامعه اقدام به تولید سرورها کرده تا کسب‌وکارهایی که حوزه فعالیت‌های آن‌ها محدود است، مجبور نشوند سرور قدرتمندی خریداری کنند که هیچ‌گاه از تمام ظرفیت‌های آن استفاده نخواهند کرد. در این مقاله با تعدادی از سرورهای HP که برای کسب‌و‌کارهای کوچک مناسب هستند، آشنا خواهیم شد.

قیمت سرور hp وابسته به نیاز شما، شاسی و قطعات آن است. پس برای خرید سرور hp ابتدا باید نیاز خود را مشخص کنید. اگر حرفه‌ای هستید و می‌دانید چه سروری با چه کانفیگی نیاز دارید، از «ابزار حرفه‌ای منحصر بفرد پیکربندی آنلاین» استفاده کرده و درخواست پیش فاکتور کنید.

سرور HPE ProLiant ML30 Gen9 Server

سرور HP ML30 G9 یکی دیگر از سرورهای تک پردازنده‌ای شرکت HP است که ویژگی‌های خوبی را در مقایسه با هزینه‌ای که برای خرید آن پرداخت می‌کنید، ارائه می‌دهد. این سرور ویژگی‌های موردنیاز کسب‌وکارهای کوچک را ارائه می‌کند و کاربری ساده‌ای دارد و گزینه مناسبی برای کسب‌وکارهای کوچک یا شعب سازمان‌ها است. از مشخصات فنی سرور فوق باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود پردازنده Intel Xeon E3-1200 با 2 تا 4 هسته پردازشی
  • فرکانس کاری 4 گیگاهرتز
  • قابلیت پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت حافظه اصلی از طریق چهار اسلات از نوع DDR4 UDIMM Unbuffered ECC
  • فرم فاکتور 4LFF و 8SFF
  • کارت شبکه 2 پورت گیگابیتی و…

با توجه به این‌که حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی دیسک‌های سختSFF SATA  برابر با 2 ترابایت است، اگر تنها از این دیسک‌ها استفاده کنید به ظرفیتی برابر با 16 ترابایت دسترسی پیدا می‌‌کنید، اما اگر ازSFF SAS ها استفاده کنید به ظرفیت 19 ترابایت و در صورت استفاده از SFF SAS SSD  به ظرفیت 30 ترابایت می‌رسید که جوابگوی نیازهای روزمره کاری است.

سرور HPE ProLiant ML30 Gen10

HP ML30 G10 یکی دیگر از محصولات موفق HP برای کسب و کارهای کوچکی است که تصور می‌کنند در آینده حوزه فعالیت تجاری آن‌ها گسترش پیدا می‌کند. این سرور تک‌پردازنده‌ای از پردازنده سری  Xeon E-2200 اینتل تا 6 هسته پردازشی و حداکثر 64 گیگابایت حافظه اصلی از نوع DDR4 پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه، کسب ‌و کار‌ها می‌توانند به دلیل نوع طراحی از این سرور بدون نیاز به رک استفاده کنند. این سرور به دلیل قابلیت‌های امنیتی خوبی که ارائه می‌کند، این پتانسیل را دارد تا برای استقرار در شبکه‌های کلاینت و سرور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سرور ML30 G10 از حافظه‌های اصلی HPE DDR4 UDIMM با فرکانس 2666 MT/s پشتیبانی می‌کند تا کسب‌وکارها بتوانند از حداکثر 64 گیگابایت حافظه اصلی استفاده کنند. ظرفیت ذخیره‌سازی سرور مذکور برابر با 62 ترابایت است که باعث شده گزینه مناسبی برای کسب‌وکارهایی باشد که توانایی خرید استوریج‌های جداگانه را ندارند. علاوه بر این، از طریق اسلات آنبورد M.2 NVMe SSD فرآیند راه‌اندازی و اجرای برنامه‌های سرور به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

معرفی بهترین ML سرورهای HP برای انواع کسب و کارها

سرور HPE ProLiant ML110 Gen10

HPE ProLiant ML110 Gen10 از سرورهای اقتصادی تک پردازنده‌ این شرکت است، اما عملکرد بالایی دارد و امکان ارتقا تجهیزات آن وجود دارد. این سرور عمدتا برای کسب‌وکارها و به ویژه استارت‌آپ‌هایی مناسب است که تصور می‌کنند در آینده دامنه فعالیت‌های تجاری آن‌ها زیاد می‌شود. اگر قصد استقرار سرور فوق در رک را دارید باید پنج یونیت از رک را به آن اختصاص دهید. علاوه بر این، مجهز به شش اسلات DDR4 DIMM است که از ظرفیت 192 گیگابایت پشتیبانی می‌کند تا اطلاعات میان حافظه اصلی و پردازنده بدون نیاز به استفاده از هارددیسک مبادله شود.

سرور HPE ProLiant ML110 Gen10 با یک پردازنده Intel Xeon Scalable 3204، حافظه 16 گیگابایتی، هارد 4 ترابایتی و منبع تغذیه 550 واتی گزینه مناسبی برای کسب‌وکارهای کوچک است. این سرور مجهز به پنج اسلات PCIe است و امکان نصب 8 دیسک LFF یا 16 دیسک SFF را فراهم می‌کند. لازم به توضیح است که مصرف‌کنندگان می‌توانند از فن و منبع تغذیه ثانویه برای دستیابی به اصل افزونگی و توانایی مقابله با خرابی پاور سرور استفاده کنند.

معرفی بهترین ML سرورهای HP برای انواع کسب و کارها

سرور HPE ProLiant ML150 G9

از سرورهای رده متوسط و ایستاده HP است که توانایی پشتیبانی از دو پردازنده را دارد. اگر تصور می‌کنید، کسب و کارتان در آینده جای رشد دارد و به توان محاسباتی بالایی نیاز خواهید داشت، بهتر است آینده‌نگر باشید و محصولی خریداری کنید که جوابگوی نیازهای آینده باشد. این سرور HP اجازه می‌دهد با پرداخت هزینه معقول به مزایایی که یک سرور نسل نهم ارائه می‌کند، به راحتی دست پیدا کنید. این سرور توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های اینتل زئون سری E5-2600 v4  و سری E5-2600 v3 را دارد. در نتیجه به 6 تا 18 هسته پردازشی و کش 15 تا 45 مگابایت و فرکانس 1.6 تا 2.6 مگاهرتز دسترسی خواهید داشت که برای یک سرور رده متوسط واقعا خوب است.

این سرور قدرتمند HP از 16 اسلات DDR4 و حافظه‌های با فرکانس کاری 2400 مگاهرتز تا حداکثر 512 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. در ارتباط با اسلات‌های گسترشی، سرور فوق مجهز به 6 اسلات PCIe است. اگر قصد استفاده از تمامی این اسلات‌ها را دارید باید از دو پردازنده در این سرور استفاده کنید. البته امکان توسعه اسلات‌های PCIe وجود دارد.

سرور HPE ProLiant ML350 Gen10

این سرور مناسب کسب و کارهای متوسط و نیمه بزرگی‌ست که به دنبال خرید سروری اقتصادی هستند. این سرور از پردازنده‌های قدرتمند Xeon Scalable اینتل پشتیبانی می‌کند، مجهز به حافظه‌های اصلی با فرکانس 2666 مگاهرتز است و توانایی پشتیبانی از 3 ترابایت حافظه را دارد. سرور مذکور از حداکثر دو پردازنده Xeon Scalable پشتیبانی می‌کند تا دستیابی به 28 هسته پردازشی فراهم شود. سرور فوق قابلیت پشتیبانی از 24 اسلات حافظه اصلی با باس 2600 MT/s از نوع HPE DDR4 SmartMemory  را داراست تا به این شکل از دو فناوری کاربردی  Downtime و Data Loss پشتیبانی کند که نقش مهمی در شناسایی خطاها دارد.

سرور ML350 Gen10 حداکثر از 24 هارد دیسک SFF پشتیبانی می‌کند. اگر از حافظه‌های  SAS SSDاستفاده کنید سرور فوق از 7 ترابایت فضای جانبی پشتیبانی می‌کند. در حالت کلی، ظرفیت ذخیره‌سازی سرور فوق برابر با 184 ترابایت است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این سرور باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از پردازنده‌های Xeon Scalable اینتل
  • فناوری Intelligent System Tuning
  • حافظه‌های DDR4 از نوع LRDIMM و RDIMM با فرکانس 2600 MT/s تا سقف 3 ترابایت
  • پشتیبانی از هارد دیسک‌های چند ترابایتی SAS / SATA LFF HDD
  • پشتیبانی از پردازنده گرافیکی انودیا Quadro P4000 و …

با توجه به توضیحات فوق، می‌توانید متناسب با نیازهای کاری خود یکی از سرورهای فوق را انتخاب کرده و از عملکرد درست شبکه مطمئن باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟