قرنیز پی وی سی (PVC) چیست؟ + مزایای آن

محافظت از دیوارهای خانه و جلوگیری از آسیب دیدن آن ها یکی از دغدغه های اساسی صاحبین خانه است. قطعا برای حفظ زیبایی خانه و محیط نمی توان تمام دیوار را با روکش پوشاند اما قطعات کوچکی هستند که در محل برخورد دیوار های جانبی با کف نصب می شوند این قطعات قرنیز نام دارند. دکورد در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد این قطعات موچک که از جنس پی وی سی به شما ارائه می دهد.

قرنیز pvc مانند سایر قرنیزهای دیوار، یک قطعه با ارتفاع کم است که  پس از اتمام نازک کاری در قسمت انتهایی دیوار و محل اتصال آن به کف نصب می‌شود.  همانطور که از نام این قرنیز مشخص است،  این نوار از جنس pvc یا همان پلاستیک فشرده است که به واسطه ی مقاومت بالایی که نسبت به سایر قرنیز ها دارد توانسته است  تبدیل به یکی از متداول ترین قرنیز های دیوار حال حاضر شود.

استفاده از این قرنیز با توجه به مزایای بسیار زیادی که دارد در ضخامت و ارتفاع‌های مختلف، متناسب با دکوراسیون داخلی در سال‌های اخیر، بسیار دیده می‌شود.

قرنیز پی وی سی (PVC) چیست؟ + مزایای آن

دلیل استفاده از قرنیز پی وی سی چیست؟

موارد استفاده از قرنیز تنها به موارد ایمنی ختم نمی شود بلکه قرنیز یک محصول چند منظوره است. زمانی که کار ساختمان رو به اتمام است بین دیوار و کف فاصله ای به وجود می آید که با پر کردن این فاصله  علاوه بر ضربه گیری  بهتر در مقابل جا به جایی وسایل منزل می توان زیبایی مطلوب تری را برای ساختمان  فراهم آورد. بنابراین استفاده از قرنیز برای جلوگیری از چنین شرایطی ضروری است.

دکورد به عنوان تولید کننده انواع قرنیزهای پی وی سی (pvc)  و ام دی اف، تمامی محصولات خود را با قیمتی مناسب نسبت به سایرین و ضمانت 36 ماهه کیفیت روکش و برشکاری خدمت مصرف کنندگان گرامی ارائه می کند.

ارتفاع قرنیز پی وی سی

اگر بخواهیم راجع به مشخصات و ابعاد قرنیز پی وی سی صحبت کنیم باید بگویم که قرنیز های پی وی سی موجود در بازار عموما با ارتفاع های ۷ ،۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۵ و ضخامت‌های مختلف موجود هستند.  این که چه ارتفاعی از قرنیزهای پی وی سی را انتخاب کنیم به ارتفاع دیوار بستگی دارد. توصیه به خانه هایی که دیوار بالاتر از سه متر دارند استفاده از قرنیزهای ۱۱ و ۱۵ است. البته که میتوانید مطابق سلیقه مورد نظرتان ارتفاع قرنیز را انتخاب کنید اما برای دیوارهایی با ارتفاع حداکثر سه متر  قرنیزهای ۷ ،۹، ۱۰ مناسب هستند.

ضخامت قرنیز pvc

ضخامت استاندارد قرنیزهای پی وی سی موجود در بازار، بین ۵ تا ۱۲ میلی‌متر است  که متناسب با ارتفاع هر قرنیز، ضخامت آن نیز مشخص می‌شود.

برای مثال؛ قرنیز با ارتفاع ۷ سانتی‌متر، بین ۵ تا  ۷ میلی متر ضخامت دارد و در قرنیز های ۹ سانتی متری این ضخامت بین ۵ تا ۸ میلی‌متر است. در انتها در قرنیزهای پی وی سی که ارتفاع آنها بیش از ۹ سانتی متر است، ضخامت قرنیز حدوداً بین ۸ تا ۱۲ متر است.

همانطور که در مقاله قرنیز اشاره کردیم، طول هر قرنیز بر اساس طول شاخه آن مشخص می شود، طول شاخه قرنیزهای pvc عمدتا 300 سانتی متر است.

 برآورد متراژ قرنیز ‏pvc

برای اینکه بتوانید برآوردی از متراژ قرنیز pvc بدست آورید و بدانید که برای اجرا  قرنیز پی وی سی در منزل خود به چند شاخه از آن احتیاج دارید؛  باید طول هر دیوار خانه را محاسبه کرده و با یکدیگر جمع کنید و در انتها تقسیم بر طول یک شاخه قرنیز pvc که ۳۰۰ سانتی متر است کنید. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگام سفارش شاخه‌های قرنیز پی وی سی، یک شاخه اضافه برای پرتی و اشتباهات محاسبات در نظر بگیرید.

تنوع رنگ ها و مدل ها قرنیز pVC به خریدار این امکان را می دهد که بدون دغدغه و متناسب با دیواره های جانبی رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کند که فروشگاه دکورد با داشتن انواع طرح ها و رنگ ها به شما کمک می کند تا انتخابی مطابق سلیقه خود داشته باشید.

مزایای قرنیز pvc

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که قرنیز پی وی سی توانسته است جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین قرنیزهای دیوار تثبیت کند  و تبدیل به نوعی قرنیز متداول برای استفاده در ساختمان شود. در ادامه قصد داریم به برخی از مزایای قرنیز پی وی سی که باعث محبوبیت آن شده است، بپردازیم.

  • قرنیز پی وی سی، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و رطوبت دارد.
  • جنس این قرنیز باعث شده در دسته قرنیزهای به صرفه نسبت به سایر قرنیزها قرار گیرد.
  • قرنیز پی وی سی انعظاف پذیری زیادی در طرح ها و رنگ های مختلف دارد.
  • ترمیم این قرنیزها سختی چندانی ندارد و می توان به راحتی آن ها را تعمیر کرد.

اجرای قرنیز پی وی سی PVC

مراحل اجرا و نصب قرنیز پی وی سی با برش کاری بر حسب ابعاد و اندازه دیوار شروع می شود. برای نصب قطعات قرنیز از دو روش استفاده از چسب مخصوص و میخکوب استفاده می شود.

هزینه قرنیز پی وی سی PVC

به طور کلی قیمت قرنیز ها بر اساس جنس ارتفاع و ضخامت تعیین می شوند. فروشگاه دکورد با تنوع در جنس، رنگ، ارتفاع و ضخامت قرنیزها به شما کمک می کند تا قدرت انتخاب بین انواع مختلفی از قرنیزها را داشته باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟