همه چیز در مورد فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

رشت یکی از پرجمعیت ترین شهرهای شمال ایران و مرکز استان گیلان است. رشت در 300 کیلومتری تهران، از شمال به دریای خزر، از شرق و شمال شرق با شهرستان های املش و آستانه اشرفیه، از جنوب شرقی به سیاهکل، از جنوب به رودبار، از جنوب غربی به شفت، از جنوب غربی با شهرستان های صومعه سرا و شهرستان شفت همسایه است.

این شهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد و مرطوب است. رشت یکی از مرطوب ترین شهرهای ایران است و به دلیل روزهای پربارانش به «شهر باران» معروف است.

رشت دارای جاذبه های زیادی از جمله بازار روباز رشت که قدمت آن به دوران صفویه برمی گردد، مسجد صفی به عنوان قدیمی ترین نمازخانه شهر، قلعه رودخان که در ابتدا در زمان ساسانیان ساخته شد و بعدها به قلعه اسماعیلیان تبدیل شد.

شهر پلکانی ماسوله با قدمتی نزدیک به 1000 سال، خانه و موزه میرزا کوچک خان که محل سکونت رهبر خشمگین نهضت جنگل و قهرمان ملی گرا بوده و اکنون به موزه تبدیل شده است، مقبره میرزا کوچک خان، موزه میراث روستایی گیلان که تأسیس شده است.

یکی از امکانات بسیار خوب در شهر رشت فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت است. در ادامه ی این مقاله ما قصد داریم تا شما را این فرودگاه بیش تر آشنا کنید، پس با ما همراه شوید.

همه چیز در مورد فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

داخل فرودگاه بین المللی رشت

آشنایی با فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

فرودگاه بین المللی رشت بسیار قدیمی است، این فرودگاه در قلب شهر رشت قرار دارد. این فرودگاه روزانه میزبان چندین مسافر داخلی و خارجی می باشد.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در سال 1347 پس از یک وقفه ی کوتاه دوباره افتتاح شد. این فرودگاه در نزدیکی کارخانه ی لامپ سازی الکتریک ایران در خیابانی به نام رودباری قرار دارد، به همین خاطر مردم قدیمی تر روستا به این فرودگاه زمین طیاره یا بالون صحرا می گفتند.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت همچنین سال های زیادی با نام داراب نیز شناخته می شد. فرودگاه بین المللی رشت ابتدا تنها در روزهای دوشنبه و پنج شنبه در مسیر های پروازی ترکیبی رشت – تهران – تبریز فعالیت داشت و شرکت سهامی هواپیمائی ایران پروازهای آن را می پذیرفت.

این فرودگاه در زمان خود به عنوان فرودگاهی مدرن شناخته می شد، و برای مدت ها به عنوان یکی از ارزان ترین و با کیفیت ترین خطوط پروازی را در کشورهای اسکاندیناوی و اروپای مرکزی شناخته می شد.

در تابستان سال 1389 به دلیل تحریم ها این فرودگاه برای جبران سوخت هواپیماهای مدل ایرباس مجبور به محدود کردن پرواز های خود شد. فرودگاه بین المللی رشت، پروازهای هواپیماهای بزرگی مانند ایرباس را تنها به مقاصد استکهلم و هامبورگ از رشت انجام می داد.

تاریخچه ی ساخت فرودگاه بین المللی رشت

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بین سال های 1320 تا 1330 در استان گیلان و شهر رشت فعالیت داشته است. شهر رشت برای تسریع در حمل و نقل افراد خیلی سریع شروع به ساخت این فرودگاه کرد.

فرودگاه بین المللی رشت در 7 کیلومتری جاده ی رشت به انزلی و در 15 کیلومتری منطقه آزاد بندر انزلی قرار دارد. فرودگاه سرادار جنگل رشت در خرداد ماه سال 1326 با تلاش و کوشش آقای محمود ضرابی، نماینده ی رسمی اداره ی هواپیمایی کشوری وزارت راه، استان گیلان به صورت کاملا رسمی افتتاح شد.

این اولین فرودگاهی بود که برای حمل و نقل مسافران به نام سلیمان داراب در شهر رشت راه اندازی شد، فرودگاه بین المللی سرادار جنگل رشت پس از چندین سال فعالیت، اعلام کرد که فعالیت خود را متوقف کرده است.

در سال 1344 با ایجاد پروژه های عمرانی جدید، فرودگاه سابق رشت به محلی جدید انتقال پیدا کرد و آن را دوباره راه اندازی کردند.

به همین ترتیب فرودگاه جدید در سال 1347 با نام فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت فعالیت خود را آغاز کرد و به عنوان فرودگاهی مدرن و جدید در استان گیلان شروع به کار کرد.

ترمینال ‌‎های فرودگاه بین المللی رشت

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت، تنها فرودگاه در مسیر پروازی دریاچه ی خزر است. به همین خاطر دارای بلیط هواپیما ارزان پرواز های مقرون به صرفه به کشورهای اسکاندیناوی و اروپای مرکزی می ‌باشد.

فرودگاه بین المللی رشت دارای ترمینال های داخلی و خارجی می باشد. ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی رشت در سال 1392 با مساحت شش هزار متر مربع افتتاح شد، این ترمینال نسبت به ترمینال های سابق دارای امکانات بیش تری است.

ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی رشت از 1347 که افتتاح شد، هنوز بازسازی نشده و به همان حالت قدیمی فعالیت می کند، اما مسئولان گفته اند که قرار است، که پروژه هایی برای ساخت یک ترمینال جدید برای پروازهای خارجی برنامه ریزی کنند.

علاوه بر ترمینال های داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی رشت، یک ترمینال دیگر با مساحت 330 متر مربع و به نام ترمینال VIP نیز در این فرودگاه وجود دارد. این ترمینال برای پذیرایی ازمهمانان ویژه، دولتی و تجاری استفاده می ‌شود.

مقاصد پروازی فرودگاه بین المللی رشت

فرودگاه رشت به کدام شهرها پرواز دارد ؟ آیا فرودگاه رشت پرواز خارجی دارد؟ لیست پروازهای فرودگاه رشت به ده مقصد مختلف در دنیا است، که هشت مقصد آن داخلی و دو مقصد آن خارجی می باشد.

مقاصد داخلی فرودگاه بین المللی رشت شامل تهران، مشهد، اصفهان، بندرعباس، شیراز، کیش، عسلویه، اهواز می باشد و مقاصد خارجی فرودگاه بین المللی رشت شامل بغداد و استانبول است.

امکانات داخلی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

فرودگاه بین المللی رشت در مقایسه با دیگر فرودگاه های کشور به دلیل وسعت کمی که دارد، مسافرین کمتری را نیز جا به جا می کند.

این فرودگاه درست است، جدید و مدرن می باشد، اما از اندازه ی کمی برخوردار است، این فرودگاه علاوه بر جابجایی مسافران از امکانات دیگری نیز برخوردار است.

امکانات حمل و بسته ‌بندی بارهای مسافرین، پارکینگ اختصاصی فرودگاه برای مسافرین، مراکز خرید متنوع، دستگاه ‌های خودپرداز بانک ‌های مختلف، دفتر اشیاء گمشده، خدمات بار، خدمات تاکسی، شعبه ‌های صرافی و ارزی برای تبدیل ارز از جمله امکانات داخلی فرودگاه بین المللی رشت هستند.

اطلاعات مهم فرودگاه بین المللی رشت

اگر قصد دارید در نزدیکی فرودگاه اقامت داشته باشید هتل های نزدیک فرودگاه بین المللی رشت شامل هتل آپارتمان صبوری، هتل شبستان، هتل پامچال، هتل پردیس، هتل کادوس و هتل پوریا می باشد.

شماره ی تماس فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت : ۳۴۸۸۸۱۹۹-۰۱۳

آدرس فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت : استان گیلان، رشت، بلوار دیلمان،خیلبان ابوالقاسمی،خیابان عرفان

سایت فرودگاه سردار جنگل رشت : rasht.airport.ir

برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما مشهد رشت، بلیط هواپیما تهران رشت به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط های مسافرتی را به صورت آنلاین تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط داخلی، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟