راهنمای خرید شیرآلات بهداشتی برای حمام

راهنمای خرید شیرآلات بهداشتی برای حمام

تهیه شیرآلات را می‌توان یکی از تخصصی‌ترین خریدها دانست. در این میان انتخاب شیرآلات حمام با توجه به تنوع بسیار بالای آنها دشوارتر به نظر می‌رسد. به همین دلیل مقاله حاضر را به راهنمای خرید شیرآلات بهداشتی برای حمام، اختصاص داده‌ایم.

قبل از هر چیز لازم است که خوانندگان گرامی را با انواع مختلف شیرآلات حمام آشنا کنیم. پس از آن به ذکر نکاتی خواهیم پرداخت که توجه به آنها برای خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت حمامی، ضروری است.

آشنایی با انواع شیر حمام

بی تردید همه خریداران شیر بهداشتی حمام، علاقه دارند محصولی کاربردی، باکیفیت و مناسب تهیه کنند. علاوه بر اینها امروزه زیبایی شیرآلات حمام نیز مهم است؛ زیرا اغلب مردم حتی به دکوراسیون داخلی حمام خود نیز اهمیت می‌دهند.

خوشبختانه در حال حاضر تنوع شیرآلات حمامی بسیار بالاست؛ البته گاهی اوقات این تنوع، افراد را سردرگم و حتی نگران می‌کند. به همین دلیل در این بخش قصد داریم، رایج‌ترین شیرهای حمام را معرفی نماییم.

شیرآلات حمام کلاسیک

شیرآلات کلاسیک، همان شیرمخلوط‌های سنتی هستند که دو دسته پیچی برای تنظیم فشار و دمای آب دارند. امروزه این گروه از شیرآلات کمتر پیدا می‌شود اما همچنان کسانی که طرح‌ها و سبک‌های سنتی را می‌پسندند؛ می‌توانند با کمی گشتن، محصول موردنظر خود را پیدا کنند.

شیرآلات سنتی یا کلاسیک، به آسانی نصب می‌شوند و از قیمت بسیار مناسبی برخورداراند. تنها مشکل آنها این است که در مقایسه با شیرهای امروزی، تنظیم دما و فشار آنها دشوار و اندکی وقت گیر است. این مسئله نه تنها راحتی استفاده از شیر حمام را زیر سؤال می‌برد، بلکه موجب هدر رفتن مقداری آب خواهد شد.

شیرآلات حمام اهرمی

شیرآلات اهرمی را می‌توان رایج‌ترین و پرفروش‌ترین شیرهای حمامی دانست. این شیرها، دارای یک یا دو دسته اهرمی هستند. در شیرهای تک دسته‌ای، باز و بسته کردن، همچنین تنظیم فشار آب، به واسطه بالا و پایین بردن اهرم صورت می‌گیرد و برای تنظیم دمای آب، باید دستگیره اهرمی را به چپ و راست چرخاند.

شیرهای حمام دو اهرمی، دارای یک دسته برای تنظیم آب گرم و دسته‌ای دیگر جهت تنظیم آب سرد هستند. مزیت این قبیل شیرآلات حمام، امکان کنترل آسان میزان گرمی و سردی آب است؛ اما از طرفی کنترل شیر تک اهرمی، با یک دست امکان پذیر می باشد. به طور کلی شیرآلات حمام اهرمی، موجب صرفه جویی در مصرف آب می‌گردند.

شیرآلات حمام توکار

همان گونه که از نام شیرآلات توکار تا حدودی مشخص است، لوله‌های آنها درون دیوار قرار گرفته و طراحی جمع و جور و مینیمالی دارند. با وجود این شیرآلات، حمام بسیار تمیز و مرتب به نظر می‌رسد. نظافت این گروه از شیرآلات نیز آسان است.

تنها ایراد شیرآلات توکار، قیمت کمی بالا و دشواری نصب آنهاست؛ به همین دلیل توصیه می‌شود، کسانی به سراغ آنها بروند که در حال ساخت و ساز یا بازسازی حمام خود هستند. به طور کلی نصب و تعمیر شیرهای توکار نیز هزینه‌بر است. نمونه‌های حمامی این شیرآلات، ممکن است، از دو یا چند تکه تشکیل شوند. البته افرادی که به دنبال یک شیر لوکس و مدرن هستند، این نوع شیر می‌تواند گزینه مناسبی برای آنان باشد.

شیرآلات حمام ایستاده

برخلاف محصولات قبلی، ورودی آب شیرآلات حمام پایه بلند یا ایستاده از کف است. این شیرها، ظاهری لوکس و مدرن به حمام می‌بخشند؛ البته نسبت به شیرآلات معرفی شده در قسمت‌های قبل، قیمت بالاتری نیز دارند. تنظیم فشار و دمای آب با استفاده از شیرآلات پایه بلند به راحتی صورت می‌گیرد.

در هنگام خرید شیر حمام به چه نکاتی باید توجه کرد؟

راهنمای خرید شیرآلات بهداشتی برای حمام

بدون شک همه ما تمایل داریم، شیرآلاتی را برای حمام خود خریداری کنیم که ماندگاری لازم را داشته و مجبور نباشیم، پس از مدت کوتاهی آنها را تعمیر یا تعویض کنیم؛ همچنین ثابت ماندن رنگ و درخشندگی شیرآلات مهم است. برای داشتن یک خرید موفق باید به فاکتورهایی که در ادامه می‌آیند، توجه نمود.

جنس شیر حمام

آلیاژ برنج، فولاد ضد زنگ، مس و روی، اصلی‌ترین متریال‌هایی هستند که برای ساخت بدنه شیرآلات به کار می‌روند؛ اما رایج‌ترین شیرآلات از برنج یا فولاد ضد زنگ تولید شده‌اند. توصیه ما این است که محصولات برنجی را انتخاب کنید؛ زیرا استحکام و دوام بالایی دارند و در مقایسه با مقاومتی که در مواجهه با عوامل محیطی از خود نشان می‌دهند، مناسب قیمت هستند.

در هنگام خرید شیر حمام دقت کنید که درصد سرب به کار رفته در بدنه برنجی آن، زیر 2 درصد باشد؛ زیرا میزان بالای سرب، برای سلامتی انسان خطر دارد. ناگفته نماند که علاوه بر بدنه، کیفیت قطعات داخلی شیر نیز فوق‌العاده مهم است.

طراحی شیر حمام

امروزه شیرآلات حمام به روش‌های خلاقانه‌ای طراحی می‌شوند؛ اما به طور کلی انتخاب طرح و مدل شیر تا حدودی سلیقه‌ای است. توصیه می‌شود، حتی الامکان طرحی را انتخاب کنید که سایز و اندازه آن با فضای حمام شما سازگار باشد.

در نظر گرفتن رنگ شیرآلات حمام

خوشبختانه امروزه علاوه بر شیرآلات رایج استیل، شاهد طراحی و ساخت انواع شیرهای رنگی نیز می‌باشیم. سفید، مشکی، آبی، قرمز، سبز و نارنجی، رایج‌ترین رنگ‌های شیرآلات موجود در بازار هستند.

به طور کلی پوشش رنگی شیرآلات، نسبت به آبکاری نیکل-کروم (همان شیرهای استیل) کیفیت بالاتری دارد؛ البته این شیرها، گران قیمت‌تر نیز هستند. دقت کنید، رنگی را انتخاب کنید که با سرامیک حمام هماهنگی داشته باشد.

توجه به ارتفاع شیرآلات حمام

ماهیت شیر حمام با سایر شیرآلات بهداشتی ساختمان متفاوت است؛ چرا که معمولاً در کنار علم دوش استفاده می‌شود؛ بنابراین ارتفاع آن مهم به نظر می‌رسد؛ البته همان طور که پیشتر توضیح داده شد، شیرآلات حمامی، انواع مختلفی دارند. برخی از آنها بر روی دیوار نصب شده، برخی دیگر در کنار وان و نمونه خاصی از آنها در کف نصب می‌شود.

شما باید با توجه به وضعیت حمام و نوع نیاز خود شیری با ارتفاع مناسب را تهیه کنید. بدیهی است، شیرآلاتی که برای دوش گرفتن استفاده می‌شوند، با شیرهای مخصوص پر کردن وان متفاوت هستند.

توجه به قیمت شیر حمام

راهنمای خرید شیرآلات بهداشتی برای حمام

قیمت شیر حمام، وابسته به عوامل گوناگونی است که برخی از آنها را در زیر آورده‌ایم:

  • نوع شیر حمامی
  • محل ساخت شیرآلات و برند محصول
  • طرح، رنگ و مشخصات ظاهری شیرآلات حمام
  • کیفیت قطعات داخلی شیر
  • کیفیت جنس بدنه و نوع آبکاری شیرآلات
  • میزان مصرف بهینه آب
  • راحتی استفاده از شیر حمام
  • نحوه بسته بندی شیرآلات
  • شیوه خرید و سفارش شیرآلات

دقت در انتخاب برند شیر حمام

بررسی برخی شاخصه‌های کیفی شیرآلات، دشوار به نظر می‌رسد؛ از این رو می‌توان گفت که فقط یک روش برای خرید شیر حمام باکیفیت و استاندارد وجود دارد و آن انتخاب برند معتبر است. به عنوان مثال از کی دبلیو سی نام می‌بریم که بهترین برند تولیدکننده شیرآلات در ایران است و اصطلاحاً امتحان خود را پس داده است.

کلام آخر

در مقاله حاضر پس از معرفی چند نمونه رایج از شیرآلات حمامی، راهنمای خرید شیرآلات بهداشتی برای حمام را ارائه دادیم. در اینجا لازم است، یادآور شویم که شیرآلات اهرمی حمام، پرطرفدارترین محصولات حوزه خود هستند؛ زیرا آب را بهینه مصرف می‌کنند و در مقایسه با مزایای خود قیمت مناسبی دارند.

علاوه بر آنچه گفته شد، در هنگام خرید شیرآلات باید به گارانتی و خدمات پس از فروش نیز توجه کرد. اگر به دنبال یک محصول بهداشتی، استاندارد و بادوام با طراحی زیبا هستید، ما انواع شیر حمام کی دبلیو سی را پیشنهاد می‌کنیم.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟