دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو و چگونگی رفع زردی

زرد شدن فرش بعد از شستشو یکی از مشکلاتی است که بسیاری افراد پس از شستشوی فرش ماشینی یا دستباف در منزل با آن مواجه می شوند. این زردی باعث کثیف تر دیده شدن و ظاهر نازیبایی در آن می شود، از همین رو دانستن راهکارهای مناسب می تواند به پیشگیری از طرد شدن فرش و یا رفع آن کمک کند. در این مقاله سعی می کنیم علل زرد شدن فرش بعد از شستشو و راهکارهای رفع این مشکل را بیان کنیم.

علت زرد شدن فرش بعد از شستن

شستشوی فرش دستباف یا ماشینی در منزل یکی از کارهای سخت و حساس به شمار می آید. از فرایند شستشو به درستی انجام نشود ممکن است با زرد شدن فرش بعد از شستشو مواجه نشوید. مشکلی که نه تنها زشت شدن و کثیفی جلوه فرش را به همراه دارد بلکه می تواند منجر به ایجاد آسیب هایی مانند پوسیدگی فرش شود.

دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو و چگونگی رفع زردی

اما شاید برای شما سوال باشد چرا فرش پس از شستن زرد می شود؟ این موضوع علل مختلفی دارد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می شود:

  • زردآب در بافت فرش باقی می ماند: زرد آب در واقع آبی کثیفی است که در فرایند شستشوی فرش باید از آن خارج شود. در صورتی که این آبه خوبی از فرش خارج نشود می تواند پس از خشک شدن باعث زردی رنگ فرش شود. یا زمانی که فرش را آویزان می کنید به سمت ریشه ها هدایت شده و ریشه های فرش را زرد می کند. برای پیشگیری از این موضوع می توانید در زمان شستشوی فرش با استفاده از وسیله ای مانند پارو برای تمیزتر شدن فرش و خروج زردآب استفاده کنید.
  • شوینده های نامناسب باعث زرد شدن فرش می شود: عامل دیگری که می تواند منجر به زرد شدن فرش شود شوینده های نامناسب یا بی کیفیتی است، اگر شوینده اسیدی باشد می تواند منجر به ایجاد این مشکل در فرش شود.
  • استفاده از روش غیر اصولی برای خشک کردن فرش: یکی از مسایل دیگری که می تواند منجر به زرد شدن رنگ فرش شود، استفاده از روش هایی مانند آویزان کردن فرش بلافاصله پس از شستشوی آن است. اگر می خواهید با این مشکل مواجه نشوید باید پس از شستشوی کامل فرش مدتی را زمان بدهید تا فرش به همان حالت پهن شده آب اضافی خود را از دست بدهد. پس از آن فرش را برای خشک کردن به محل مورد نظر منتقل کنید.

از آنجا که امروزه کمتر کسی اقدام به شستشوی فرش در منزل می کند، یکی از بهترین راه ها برای خلاصی از مشکلاتی مانند زرد شدن فرش بعد از شستشو، سفارش به قالیشویی های معتبر است. قالیشویی اردلان ارائه کننده خدمات قالیشویی به شهروندان کرجی و نیز شهرهای حومه است. شما می توانید بهترین خدمات قالیشویی را در کوتاه ترین زمان ممکن و مناسب ترین قیمت از شرکت قالیشویی اردلان کرج دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت سفارشات خود می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

علت زرد شدن ریشه فرش بعد از شستن

یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از شستشوی فرش با آن مواجه شوید زرد شدن ریشه ها است. در این صورت ممکن است تصور کنید شستشوی ریشه فرش می تواند راهکار مناسبی باشد. اما نکته مهمی که باید در این زمینه مدنظر قرار دهید علت یابی آن است. با دانستن علت این موضوع می توانید از روش های مناسبی برای رفع زردی ریشه های فرش اقدام کنید. مهمترین عللی که می تواند منجر به زرد شدن ریشه های فرش شود عبارت است از:

  • عدم گردگیری فرش پیش از شستشو
  • جاری شدن زردآب فرش به ریشه ها و عدم آبگیری مناسب فرش
  • استفاده از شوینده های نامناسب و اسیدی

دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو و چگونگی رفع زردی

برند اردلان ارائه کننده خدمات قالیشویی در جهانشهر، باغستان، عظیمیه و دیگر شهرهای اطراف کرج مجموعه ای از خدمات قالیشویی مانند شستشوی فرش دستباف و ماشینی، رفوگری حرفه ای، مبل شویی و… را به مشتریان خود با بالاترین کیفیت ارائه می کند. شما می توانید به راحتی و با کمترین دردسر فرش های خود را برای شستشو و پیشگیری از زرد شدن آن به این شرکت بسپارید.

چگونگی رفع زردی فرش شسته شده

اگر با زرد شدن فرش بعد از شستشو مواجه شدید می توانید از روش های مختلف برای رفع آن اقدام کنید. از مهمترین روش هایی که می تواند به رفع مشکل زردی فرش یا ریشه های آن کمک کند به شرح زیر است:
فرش را مجدد بشویید: در این شستشوی دوباره حتما از خارج شدن زرداب از فرش اطمینان حاصل کنید.
از پارچه مرطوب استفاده کنید: با این پارچه روی لکه های زرد ایجاد شده روی فرش بکشید. اگر لکه های سطحی باشد به راحتی پاک می شود.

از محلول جوش شیرین و سرکه سفید استفاده کنید: این محلول را روی لکه های زرد فرش اسپری کنید و بگذارید مدتی بماند. سپس می توانید با پارچه تمیز روی این قسمت بکشید تا زردی ها از بین برود.

از شوینده هایی با ترکیب اسیدی ضعیف استفاده کنید: برای این منظور می توانید از شامپو فرش، ترکیب آب و صابون یا پودر دستی نیز برای از بین بردن لکه های زرد فرش استفاده کنید.

سرکه و آب نمک را با هم ترکیب کنید: یکی از ترکیبات دیگری که می تواند برای از بین بردن لکه های زرد رنگ فرش پس از شستشو موثر باشید ترکیب سرکه و آب نمک است. این محلول را روی قسمت های زرد شده فرش اسپری کنید و پس از چند دقیقه با دستمال آن را تمیز کنید.

دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو و چگونگی رفع زردی

چگونه فرش را بشوییم که زرد نشود؟

اگر می خواهید از زرد شدن فرش بعد از شستشو کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • انتخاب مکان مناسب برای شستشوی فرش
  • تمیز کردن فرش از گرد و غبار پیش از شستشو
  • استفاده از شوینده مناسب
  • خارج کردن کامل آب کثیف از فرش به کمک پارو
  • آبکشی مناسب
  • آبگیری فرش در جای خود برای چند ساعت
  • خشک کردن اصولی فرش

برند اردلان ارائه کننده خدمات قالیشویی در گوهردشت نیز می باشد. شهروندان در شهرهای کرج و اطراف آن می توانند از خدمات گسترده این شرکت برای شستشوی انواع فرش ماشینی و دستباف استفاده کنند.

دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو و چگونگی رفع زردی

سوالات متداول

1- مهمترین دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو چیست؟
ماندن زردآب در بافت فرش، خشک کردن غیر اصولی، استفاده از شوینده های نامناسب از مهمترین دلایلی است که منجر به زرد شدن فرش یا ریشه فرش پس از شستشو می شود.

2- مهمترین راهکارهای رفع زردی فرش پس از شستشو چیست؟
شستن مجدد فرش، استفاده از پارچه نمدار برای پاک کرده لکه ها، استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید، استفاده از شوینده های مناسب و نیز استفاده از ترکیب آب و سرکه از بهترین راهکارهای خانگی برای رفع زردی فرش است.

3- برای از بین بردن رنگ زردی ریشه ها از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟
اگر پس از شستشوی فرش شاهد زردی ریشه های فرش شدید، می توان حدس زد که به دلیل خشک کردن غیر اصولی و ماندن زرداب در فرش این مشکل ایجاد شده است. البته عدم گردگیری فرش پیش از شستشو نیز می تواند منجر به زرد شدن ریشه ها پس از شستشو شود. اگر میزان زردی رنگ ریشه ها زیاد باشد باید اقدام به شستن مجدد آن کنید. روش های دیگر برای رفع زردی فرش نیز می تواند برای این منظور موثر باشد.

برچسب ها : قالیشویی در مهرشهر,قالیشویی در گوهردشت,قالیشویی در کرج,قالیشویی در عظیمه,قالیشویی در جهانشهر

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟