تفاوت فلاش تانک و سیفون چیست؟ کدام بهتر است؟

تفاوت فلاش تانک و سیفون چیست؟ کدام بهتر است؟

فلاش تانک، وسیله‌ای است که استفاده از آن در سرویس بهداشتی بسیار کاربردی است. شستشوی سرویس بهداشتی و از بین بردن آلودگی‌های آن، نیاز به آب فراوان دارد. طراحی ساختار فلاش تانک، به‌گونه‌ای است که این قابلیت را دارد که با مصرف آب کمتر، آلودگی‌های موجود در سرویس بهداشتی را پاک کند. فلاش تانک در انواع مختلف روکار، توکار و اتوماتیک ساخته می‌شود؛ اما آیا فلاش تانک همان سیفون است؟ فلاش تانک چیست و چه فرقی با سیفون دارد؟ برخلاف نظری که در بین مردم جا افتاده است، باید بگوییم خیر، این دو وسیله یکی نیستند. به‌کارگیری سیفون به‌منظور جلوگیری از پخش شدن بوی نامطبوع فاضلاب در فضای سرویس بهداشتی، امری ضروری است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی جزئیات فلاش تانک و سیفون و تفاوت این دو بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کامل‌تری در مورد این دو وسیله بهداشتی ساختمانی، در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با عملکرد فلاش تانک و سیفون

عملکرد فلاش تانک به زبان ساده

تجهیزات به‌کاررفته در فلاش تانک، شامل موارد زیر است:

  • محفظه‌ای از جنس فلز و یا پلاستیک که همیشه مقداری آب در داخل آن وجود دارد. این محفظه، مجهز به اهرم یا دکمه‌ای است که با استفاده از یکی از آن دو، فلاش تانک شروع به فعالیت می‌کند.
  • لوله انتقال که وظیفه آن، رساندن آب به داخل کاسه توالت، به‌منظور انجام شستشو است.
  • قطعات داخلی مثل فلوتر

با به‌کارگیری اهرم یا دکمه تعبیه‌شده در فلاش تانک، آب درون محفظه با فشار زیادی روانه کاسه توالت می‌شود و آلودگی‌ها را به‌سمت چاه منتقل می‌کند. با شستشوی توالت، بار دیگر، محفظه از آب پر می‌شود. از آنجا که شستشوی سرویس بهداشتی با استفاده از شلنگ، نیاز به مصرف آب فراوانی دارد، می‌توان با به‌کارگیری فلاش تانک، مصرف آب را تا حد زیادی کاهش داد.

تفاوت فلاش تانک و سیفون چیست؟ کدام بهتر است؟

سازوکار فلاش تانک به همین سادگی نیست، ما برای فهم ساده‌تر و خلاصه کردن مطلب به جزئیات اشاره نکردیم. اگر قصد خرید فلاش تانک دارید باید اطلاعات بیشتری کسب کنید(انواع فلاش تانک از نظر عملکرد و جنس، برای خرید فلاش تانک به چه نکاتی باید توجه کرد، بهترین برند در حال حاضر کدام است و…)، به همین منظور مطالعه مقاله راهنمای خرید فلاش تانک را پیشنهاد میکنیم.

سیفون چیست و چگونه کار میکند؟

با ورود کثیفی‌ها به درون لوله فاضلاب، بوی نامطبوعی تولید می‌شود. به‌منظور جلوگیری از ورود این بو به فضای خانه، یک لوله با عنوان سیفون که ظاهر منحنی شکلی دارد در لوله‌کشی فاضلاب تعبیه می‌شود. محل قرارگیری این لوله، درست در جایی است که انتهای توالت به لوله فاضلاب وصل شده است. در خانه های امروزی دیگر خبری از سیفون نیست. زمانی که استفاده از سیفون در آپارتمان ها مرسوم شد، بسیار سریع محبوبیت خود را بدست آورد و پس از مدت کوتاهی این محبوبیت را به فلاش تانک‌های امروزی واگذار کرد.

بررسی انواع فلاش تانک

فلاش تانک، در سه دسته کلی فلاش تانک روکار، فلاش تانک توکار و فلاش تانک چشمی دسته‌بندی می‌شود. هرکدام از انواع فلاش تانک، شامل مدل‌های مختلفی هستند که توضیحات آن‌ها به شرح زیر است:

تفاوت فلاش تانک و سیفون چیست؟ کدام بهتر است؟

فلاش تانک روکار

فلاش تانک روکار، روی دیوار یا زمین نصب می‌شود که باید فضای لازم برای نصب آن در نظر گرفته شود. انواع مختلف فلاش تانک روکار، شامل موارد زیر می‌شود:

  • فلاش تانک روکار مخصوص توالت‌های ایرانی
  • فلاش تانک روکار مخصوص توالت‌های فرنگی
  • فلاش تانک روکار مجهز به مواد آنتی باکتریال، به‌منظور جلوگیری از ورود باکتری به فضای توالت.
  • فلاش تانک روکار دوزمانه که با توجه به حجم تخلیه، این امکان را فراهم می‌کند که شستشو در دو مرحله انجام شود. با استفاده از این مدل فلاش تانک تا حد زیادی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود؛ چراکه در ابتدا نیمی از آب محفظه برای شستشو خارج می‌شود و در صورت لزوم مابقی آب نیز استفاده می‌شود.

فلاش تانک توکار

فلاش تانک توکار، داخل دیوار نصب می‌شود و با استفاده از دکمه‌ای که روی دیوار قرار دارد می‌توان آن را به کار انداخت. انواع مختلف فلاش تانک توکار به شرح زیر است:

  • فلاش تانک توکار مخصوص توالت‌های ایرانی (کلاسیک)
  • فلاش تانک توکار مخصوص توالت فرنگی نصب‌شده روی دیوار (وال هنگ)

برای خرید فلاش تانک توکار با بهترین قیمت و دریافت مشاوره تخصصی برای انتخاب مناسب‌ترین مدل به سایت هوگونیک مراجعه کنید.

فلاش تانک چشمی

فلاش تانک چشمی«اتوماتیک» به دو شکل روکار و توکار، قابل اجرا شدن است. این مدل فلاش تانک، بدون داشتن اهرم یا دکمه، شستشوی کاسه توالت را به‌صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. با ورود بیماری کرونا به کشور استفاده از فلاش تانک چشمی در مکان‌های عمومی مثل کافه و رستوران، ادارات، مراکز خرید و… به اوج خود رسید.

تفاوت فلاش تانک و سیفون چیست؟ کدام بهتر است؟

مزایای استفاده از فلاش تانک

  • استفاده از فلاش تانک موجب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.
  • استفاده از فلاش تانک، مانعی برای رشد باکتری‌ها در محیط سرویس بهداشتی است.
  • با استفاده از فلاش تانک اتوماتیک، شستشوی کاسه توالت به شکل خودکار انجام می‌شود.
  • نصب فلاش تانک توکار، فضایی از محیط داخلی سرویس بهداشتی را اشغال نمی‌کند.
  • فلاش تانک در برطرف شدن انسداد توالت مؤثر است.

باوجود مزایایی که از فلاش تانک بیان شد، گاهی ممکن است فلاش تانک دچار خرابی شود. برای برطرف شدن یک‌سری از مشکلات فلاش تانک، لازم است سیفون از جایگاه خود خارج و تخلیه شود.

برندهای ارائه‌دهنده فلاش تانک

با توجه به گسترش آپارتمان‌نشینی و وجود مزایای بسیار در استفاده از فلاش تانک، برندهای زیادی اقدام به تولید این محصول ساختمانی کرده‌اند. ازجمله این برندها می‌توان به ایران، کسری، تاپ، فرپود، قهرمان، ایمن آب، مهر-پاکیو، ملودی، محک، پارس گروهه، شودر، کی دبلیو سی و راسان اشاره کرد.

فلاش تانک ایران با سابقه 40 ساله خود در زمینه تولید انواع تجهیزات بهداشتی ساختمان بسیار خوش درخشیده است. این برند توانسته است رتبه برتر تولید تجهیزات بهداشتی ساختمان را از آن خود کند. ازجمله اقدامات برتر این برند می‌توان به ساخت سیفون مکانیزه و تولید فلاش تانک روکار به شکل فوق باریک اشاره کرد. فلاش تانک ایران اولین و تنها تولید کننده فلاش تانک چشمی در کشور است و در تولید مخازن فلاش تانک از تکنولوژی قالب‌گیری بادی استفاده می کند که منجر به محصول نهایی با کیفیت، یک تکه و بدون درز میشود.

تفاوت فلاش تانک و سیفون چیست؟ کدام بهتر است؟

برای خرید فلاش تانک ایران از نمایندگی معتبر و بررسی قیمت‌ها و مقایسه مدل‌ها از این لینک استفاده کنید.

سخن پایانی

فلاش تانک و سیفون دو وسیله کاربردی هستند که استفاده از آن‌ها در سرویس بهداشتی بسیار اهمیت دارد. همان‌طور که در توضیحات این مقاله عنوان کردیم، فلاش تانک و سیفون دو مقوله کاملاً جدا از هم هستند و به این سوال جواب دادیم که تفاوت فلاش تانک با سیفون چیست؛ برخلاف نظر عده‌ای که معتقدند این دو وسیله، کار یکسانی انجام می‌دهند. فلاش تانک انواع مختلفی دارد که هر نوع آن، مزایای مربوط به خود را دارد؛ ولی درمجموع، استفاده از هر نوع آن موجب کاهش مصرف آب می‌شود. مشتریان محترم، می‌توانند برای استعلام قیمت انواع فلاش تانک و خرید آن به سایت هوگونیک مراجعه نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)