خرید شیرآلات مناسب چه تاثیری در دکوراسیون داخلی منزل دارد ؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث زیبایی دکوراسیون منزل به‌خصوص آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی می‌شود، خرید شیرآلات متناسب با طراحی داخلی منزل است. درواقع امروزه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی خانه بر این باورند که خرید شیرآلات، تاثیر به‌سزایی در دکوراسیون داخلی منزل دارد. شما هم اگر به طراحی داخلی خانه اهمیت می‌دهید و قصد تهیه شیرآلات برازنده دکوراسیون داخلی منزل خود را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین شیرآلات مخصوص دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

خرید شیرآلات مناسب چه تاثیری در دکوراسیون داخلی منزل دارد ؟

شیرآلات در زمان گذشته

در زمان‌های گذشته طراحی شیرآلات بسیار ساده بود و در رنگ‌های سفید و زرد طراحی و تولید می‌شدند. روند عملکرد این شیرآلات به این صورت بود که با چرخش یک فلکه آب باز و بسته و آب گرم نیز از طریق منابع ذخیره تامین می‌شد.

اما امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و صنعت شیرآلات، شیرآلات هوشمند و دیجیتال سنسوردار نیز طراحی و روانه بازار شده‌اند. نوع عملکرد شیرآلات سنسوردار به این صورت است که با قرارگرفتن دست در مقابل سنسور، جریان آب باز می‌شود. شیرآلات سنسوردار برای روشویی و داخل آشپزخانه انتخاب مناسبی هستند. در اکثر مواقع شیرآلات از دو آلیاژ برنج یا سرب خشک ساخته می‌شوند که متریال برنج از نظر کیفیت، سلامت بهتری دارد و نسبت به متریال‌های دیگر نیز متفاوت است.

انواع مختلف شیرآلات از نظر عملکرد

شیرآلات از نظر عملکرد به پنج دسته اصلی تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

شیرآلات چشمی

شیرآلات چشمی ‌یکی از انواع نوین شیرآلات است که با استفاده از آن نیازی به تماس دست با شیرآلات نخواهد بود. بیشترین کاربرد شیرآلات چشمی در ساختمان به عنوان شیر روشویی است. از مزایای خرید شیرآلات چشمی می‌توان به ‌صرفه‌جویی در مصرف آب، بهداشتی بودن و افزایش سلامت اشاره کرد.

شیرآلات پیچی

این نوع شیرآلات که به آن‌ها (معمولی) نیز می‌گویند، از روزگار قدیم برای ما آشنا هستند. امروزه با رشد صنعت، ظاهر این شیرآلات نیز دستخوش تغییرات شده و جلوه زیباتری به خود گرفته است. شیرآلات پیچی برای دکوراسیون‎‌هایی که سبک کلاسیک دارند، مناسب است.

خرید شیرآلات مناسب چه تاثیری در دکوراسیون داخلی منزل دارد ؟

شیرآلات پرفشار

امروزه به دلیل گسترش ساخت سازه‌های مسکونی و کاهش میزان فشار آب در لوله‌کشی، شیرآلات پرفشار یکی از پرطرفدارترین نوع شیرآلات در ساختمان‌های بزرگ به‌شمار می‌روند. استفاده از شیرآلات پرفشار در ساختمان‌هایی که فشار آب به نسبت کم است، بسیار مناسب بوده و می‌توان از جریان آب با فشار زیاد لذت برد.

شیرآلات اهرمی ‌

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نوع شیرآلات در ایران، شیرآلات اهرمی است. اکثر مردم تمایل دارند که از این نوع شیرآلات در منزل خود استفاده کنند. از مزیت‌های شیرآلات اهرمی می‌توان به ساختار ارگونومیک و تناسب با تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی منزل اشاره نمود.

شیرآلات توپی

منظور از شیرآلات ساختمانی توپی، شیرآلات تک اهرمی است که اغلب در آشپزخانه‌ها کاربرد دارند. ساختار این شیرآلات به این صورت است که اهرم شیر به دور کلاهک توپی در بخش بالای بدنه شیر می‌چرخد.  تنظیم دما و فشار شیرآلات توپی، فقط با یک دست امکان پذیر است. یکی از معایب شیرآلات توپی این است که مشکل چکه کردن در آن‌ها بیشتر پیش می‌آید. دلیل این عیب هم قطعات بکار رفته در شیر توپی است.

انواع شیرآلات از نظر طراحی

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید شیرآلات، شکل ظاهری آن است. شیرآلات از نظر طراحی و شکل ظاهری به دو دسته روکار و توکار تقسیم‌بندی می‌شوند. منظور از شیرآلات روکار این است که تمامی ‌اجزای شیر به‌ صورت خارجی بوده و مشهود است.

شیرآلات توکار جزء مدرن‌ترین و به‌روزترین شیرآلات ساختمانی به‌شمار می‌روند. چنانچه ساختمان شما به سبک مدرن و لوکس طراحی شده باشند، استفاده از شیرآلات توکار در حمام و سرویس‌های بهداشتی می‌تواند سبب ایجاد یک فضای کاملا مدرن در آپارتمان شما شود. از مزیت‌های شیرآلات توکار می‌توان به اشغال فضای کم نیز اشاره کرد. شیرآلات کی دبیلو سی یکی از بهترین برندها در حوزه شیرآلات روکار و توکار است. رنگ و سبک شیرآلات از دیگر موارد مهم هنگام خرید شیرآلات است. شیرآلات می‌توانند در سبک‌های متنوع مثل مدرن، لوکس، فانتزی و… طراحی و تولید شوند که متناسب با فضای داخلی خانه و سلیقه شما قابل خریداری هستند.

خرید شیرآلات مناسب چه تاثیری در دکوراسیون داخلی منزل دارد ؟

  • شیرآلات آشپزخانه

یکی از مواردی که باید در رابطه با شیرآلات و طراحی دکوراسیون داخلی منزل به آن توجه داشته باشید، شیرآلات مناسب برای آشپزخانه است که البته انتخاب این تجهیزات برای آشپزخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در گام نخست باید به سبک طراحی لوازم منزل خود دقت داشته باشید؛ به عنوان مثال اگر سبک خانه شما لوکس است، بنابراین باید از شیرآلاتی استفاده کنید که به سبک لوکس طراحی و تولید شده باشد.

همچنین هنگام خرید شیرآلات باید به فضایی که در اختیار دارید نیز دقت داشته باشید. به عنوان مثال چنانچه آشپزخانه شما بسیار کوچک است، قطعا انتخاب شیرآلات بزرگ و روکار با دکوراسیون آشپزخانه تداخل خواهد داشت. بنابراین بهتر است از شیرآلاتی که فضای کمتری را اشغال می‌کنند، استفاده کنید.

مورد بعدی که در شیرآلات آشپزخانه اهمیت ویژه‌ای دارد، راحتی شما است. به این معنی که بتوانید با شیرآلاتی که خریداری کرده‌اید به راحتی کار کنید و شما را اذیت نکند. به عنوان مثال استفاده از شیرآلات چشمی در آشپزخانه توصیه نمی‌شود.

خرید شیرآلات متناسب با سینک‌های ظرفشویی متنوع، یکی دیگر از مواردی است که باید هنگام خرید این محصول به آن توجه کنید. دقت داشته باشید که هنگام تهیه شیرآلات آشپزخانه، این محصول از لحاظ طرح و رنگ با سینک ظرفشویی و کابینت آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد.

درصورتی که این سازگاری وجود نداشته باشد، در تناسب و هارمونی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی شما تداخل ایجاد خواهد شد. همچنین توصیه می‌شود که اگر تمایل دارید برای آشپزخانه از شیرآلات فانتزی استفاده کنید، سبک‌های مدرن آن را اولویت قرار دهید.

  • شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام

از موارد دیگری که هنگام رعایت تناسب دکوراسیون داخلی منزل باید به آن توجه کرد، شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی است. در ابتدا باید توجه داشته باشید که حمام و سرویس بهداشتی منزل شما بزرگ یا کوچک است، سپس با در نظر گرفتن میزان فضا می‌توانید برای خرید شیرآلات مناسب اقدام کنید. اگر فضای حمام و سرویس بهداشتی شما کوچک است، می‌توانید از شیرآلات توکار بهره ببرید.

یکی از نکاتی که حتما باید در هنگام تهیه شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام به آن توجه کرد، این است که شما باید شیرآلاتی را انتخاب کنید که فضای حمام و سرویس بهداشتی را تمیزتر نشان بدهد. مثلا استفاده از شیرآلاتی که رنگ سفید یا مشکی دارند، در فضای حمام و سرویس بهداشتی توصیه نمی‌شود. اما لازم به ذکر است، چنانچه طرفدار سبک مینیمال هستید، استفاده از شیرآلات سفید در سرویس بهداشتی به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر مایلید که در فضای حمام و سرویس بهداشتی خود سبک لوکسی را ایجاد کنید،‌ انتخاب و استفاده از شیرآلات برلیان می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

خرید شیرآلات مناسب چه تاثیری در دکوراسیون داخلی منزل دارد ؟

خانه شیرآلات

در این مقاله با تاثیر و نقش شیرآلات در دکوراسیون داخلی منزل آشنا شدیم. اگر قصد ایجاد یک هارمونی متوازن در دکوراسیون منزل خود را دارید، بحث شیرآلات را حتما در نظر داشته باشید. خرید شیرآلات متناسب با فضای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی علاوه بر تناسب طراحی داخلی، در ایجاد حس بهتر شما نسبت به منزل خود نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

اگر مایل به دیدن گزینه‌های بیشتر شیرآلات در رنگبندی و طراحی متنوع هستید، وبسایت خانه شیرآلات را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با مراجعه به این وبسایت می‌توانید از مدل های متنوع این تجهیزات دیدن کرده و با برقراری تماس، راهنمایی‌های لازم را از  تیم فروش این مجموعه دریافت نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
4/5 - (1 امتیاز)