بهترین مکان نصب کولر گازی

بهترین مکان نصب کولر گازی

کولر گازی های از سیستم های تهویه مطبوع هستند که به صورت گسترده به کار می روند و لازم است بهترین مکان نصب کولر گازی را بدانیم تا با دکوراسیون محیط هماهنگ شود. اسپلیت ها از دو بخش مجزا تشکیل می شوند که به آن ها یونیت داخلی و خارجی گفته می شود. یونیت خارجی یا کندانسور در بیرون از محیط منزل قرار می گیرد و محل نصب آن در پشت بام، حیاط یا بالکن ساختمان خواهد بود. زیرا حین عملکرد صدا و حرارتی دارد که ممکن است برای ساکنان مزاحمت ایجاد کند. یونیت داخلی یا هواساز کولر گازی درون محیط نصب می شود و این دو بخش به وسیله ی لوله های مسی به یکدیگر متصل می شوند.

همان طور که می دانید، با توجه به گرمایش شدید هوا در تابستان، نیاز به دستگاهی خنک کننده داریم تا هوای محیط را مطبوع کرده و بتوان از حرارت غیر قابل تحمل آن در فضاهای بسته خود را حفظ کرد. به همین خاطر انواع مختلفی از کولر گازی اسپلیت ها تولید و روانه بازار می شوند تا به این نیاز پاسخ دهند. همچنین برخی از آن ها قابلیت گرمایشی هم دارند و می توان در تمامی فصول سال از آن ها به عنوان دستگاهی برای تهویه مطبوع استفاده کرد. با توجه به قدرت بالایی که در هوادهی دارند، در مدت زمان کوتاهی محیط را به درجه مطلوب کاربران آن می رسانند و به همین خاطر مورد استقبال فراوانی قرار دارند و می توان گفت از سیستم های ضروری هر ساختمان به شمار می روند که باید بهترین مکان نصب کولر گازی را دانست.

با وجود آن که ممکن است برای برخی نصب هواساز اسپلیت درون محیط خوشایند نباشد، اما نباید به نقش مهم این دستگاه بی توجه بود. به همین سبب می توان نکات نصب آن را در نظر داشت تا با دکوراسیون محیط هماهنگ شده و ناسازگاری ایجاد نکند. در ابتدا لازم به ذکر است که سازنده های معتبر و شناخته شده ی این تجهیزات تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا ظاهر پنل داخلی آن شیک و ساده باشد و با انواع محیط ها و چیدمان های مختلف سازگار شود. اغلب ظاهر و طراحی آن ها سفید رنگ و بدون طرح بوده تا بتوان با هر رنگی آن را ست کرد. علاوه بر این موارد برای بررسی بهترین مکان نصب کولر گازی ، باید به مشخصه های منزل یا اتاق خواب یا کار خود توجه داشته باشید.

گفتنی است که از کولر گازی اسپلیت می توان در مکان های مختلفی به منظور تامین سرمایش و حتی گرمایش استفاده کرد. کاربرد آن ها با توجه به میزان قدرت هوادهی هر مدل در منازل مسکونی، اداره ها، مطب ها، مراکز آموزشی، هتل ها و ساختمان های تجاری می باشد. به همین خاطر در صورتی که دکوراسیون خاصی مد نظر شما باشد، باید راهی برای ادغام آن با دکور خود پیدا کنید و جایی نصب شود که تمامی محیط را به صورت یکنواخت پوشش دهد. به عنوان مثال در تی وی وال می توان جای مخصوصی برای آن در نظر گرفت که بهترین مکان نصب کولر گازی شما باشد. می توانید یک شلف زیر آن نصب کنید تا در دید مستقیم ساکنان نباشد.

همچنین می توانید برای آن که این پنل نسبت به دیوار برآمده نباشد، آن را درون کناف یا یک دیوار پنهان که فرورفتگی دارد نصب کنید. به این ترتیب برآمدگی آن کمتر خواهد بود.

در صورتی که اجازه نشین هستید و یا امکان این طراحی وجود ندارد، می توان بالا یا نزدیک پنجره در جاهای تنگ و محدود دیوارها را انتخاب کرد. فضاهای بلا استفاده میان سقف و پنجره یکی از بهترین مکان نصب کولر گازی می تواند باشد. البته ناگفته نماند که در کنار پنجره انرژی این سیستم به هدر می رود و بهتر است به عنوان آخرین گزینه به آن فکر کنید.

همچنین بالای کتابخانه نیز از انتخاب های خوبی است که ظاهری یکدست به محیط شما می دهد و فقط حد فاصل کتابخانه تا سقف را پر خواهد کرد. در صورتی که وسایل قدی زیادی دارید که باید آن ها را در مکان جا دهید، بهترین مکان نصب کولر گازی برای شما می تواند بالای درب باشد. این کار هم به حفظ یک دست بودن دکوراسیون کمک می کند و هم فضا را برای این وسایل در اختیار شما خواهد گذاشت.

برای افرادی که خیلی گرمایی هستند و یا مکان هایی که آب و هوای شرجی و بسیار گرمی دارند، می توان کولر گازی را در بالای تخت نصب کرد که جلوه خوبی به فضا خواهد داد و هوا را در شب برای شما خنک و دلچسب می کند. همواره در نظر داشته باشید که برای خرید کولر گازی و راهنمایی انتخاب انواع مدل های آن از برندهای شناخته شده می توانید به فروشگاه اینترنتی دماپویا مراجعه کنید و از کارشناسان این مجموعه نیز مشاوره های لازم را بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟