بررسی کاربرد مزایا و معایب دیوارپوش چوب پلاست

دیوارپوش چیست؟

بررسی کاربرد مزایا و معایب دیوارپوش چوب پلاست

دیوارپوش

دیوارپوش همانطور که از اسمش پیداست، پوششی برای انواع دیوارهاست. این المان نوین در معماری، خلاقیت شما را برای طراحی همه یا بخشی از سازه مورد نظرتان بالا برده و به عبارتی به کمک آن می توانید ایده های خود را عملی کنید. از دیوارپوش چوب پلاست می توانید در مکان های مختلفی نظیر ساختمان های مسکونی، مراکز خرید و حتی هتل ها استفاده کنید.

انواع دیوار پوش

بررسی کاربرد مزایا و معایب دیوارپوش چوب پلاست

انواع دیوارپوش ها را در دسته های زیر تقسیم بندی می کنیم:

دیوارپوش چوبی

از دیوارپوش چوبی برای ایجاد پوشش بر فضای روی دیوار استفاده می کنند. به این صورت که این فضا را به کمک الوارهای باریک یا پهن چوب طبیعی که تنوع رنگی بالایی هم دارند، می پوشانند.

دیوارپوش چرمی

در محیط های عمومی و لوکس نظیر رستوران ها و هتل های شیک از ترکیب چرم و چوب طبیعی برای پوشش دیوارها بهره می برند.

دیوارپوش چوب پلاست یا چوب پلاستیک

در این مقاله قصد داریم دیوارپوش چوب پلاست را به طور کامل معرفی کنیم. دیوارپوش چوب پلاست در معماری داخلی کاربرد گسترده ای داشته و شکل و جلوه ای خاص و مدرن را به محیط داخلی منزل یا محیط کاری می بخشد.

معرفی کامل دیوارپوش چوب پلاست یا چوب پلاستیک

بررسی کاربرد مزایا و معایب دیوارپوش چوب پلاست

اگر قصد شما خرید دیوارپوش برای منزل به منظور افزایش زیبایی آن است، ما به شما خرید دیوارپوش چوب پلاست را پیشنهاد می دهیم. این دیوارپوش جایگزین خوبی به جای دیوارپوش چوب طبیعی است. خوب است بدانید که ترکیب این نوع دیوارپوش با شیشه، آلومینیوم، چرم و حتی فضای سنگی جلوه ای زیباتر به طراحی داخلی منزل شما می بخشد.

به طور معمول برای پوشاندن دیوار توسط چوب پلاست از مجموعه دک آن استفاده می کنند. دک ها به صورت الوار با پهنای متنوع تولید می شوند. طول دک ها به طور معمول سه متر بوده و متناسب با سلیقه‌ی شما می تواند به صورت افقی یا عمودی کنار یکدیگر نصب شوند.

علت نامگذاری دیوارپوش چوب پلاست این است که این محصول شباهت بسیار زیادی به چوب طبیعی داشته و از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی ندارند. اما تفاوت آن ها در چیست؟

خوب است بدانید که اگر بخواهیم یک مقایسه کلی بین کیفیت چوب طبیعی و چوب پلاست داشته باشیم، مقاومت و کیفیت چوب پلاست در رتبه ی نخست قرار خواهد گرفت.

هیچ چیز به اندازه ی هزینه های تعمیر یا نگهداری یک محصول، افراد را متحمل هزینه های اقتصادی بالا نمی کند. اگر دیوارپوش چوب پلاست انتخاب شماست، باید به شما تبریک بگوییم. چرا که این دیوارپوش از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار بوده و زحمت تعمیر و نگهداری این محصول در مقایسه با نوع دیوارپوش چوب طبیعی آن بسیار پایین خواهد بود.

قیمت چوب پلاست بسته به هزینه نصب آن، میزان به کار گیری محصول، متراژ دیوار و دیگر موارد متغیر است. توجه داشته باشید که برای نصب دیوارپوش بایستی از تیم متخصص و حرفه ای کمک بگیرید تا نتیجه نهایی در خور سلیقه شما باشد.

از دیوارپوش چوب پلاست می توان در مکان های مختلفی نظیر فضاهای اداری، تجاری، سالن های بزرگ، کافی شاپ ها، ورودی و نمای داخلی هتل ها، ساختمان ها و حتی فروشگاه ها و مراکز خرید نیز بهره برد. آن چه که مهم است ایجاد هارمونی و هماهنگی بین المان های مختلف نظیر سقف کاذب، کفپوش و نرده هاست.

موارد کاربرد دیوار پوش چوب پلاست

بررسی کاربرد مزایا و معایب دیوارپوش چوب پلاست

از دیوارپوش چوب پلاست بیش تر برای دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. در حالت کلی موارد استفاده از دیوارپوش چوب پلاست به شرح زیر است:

چوب پلاست به عنوان سقف کاذب

یکی از موارد استفاده از چوب پلاست، کاربرد آن به عنوان سقف کاذب است. این سقف کاذب می تواند در رستوران ها، هتل ها، کافی شاپ ها یا حتی در منازل هم مورد استفاده قرار گیرد.

به علاوه در پروژه های تجاری و اداری نیز می توان از این نوع سقف کاذب بهره برد. آن چه را که بایستی هنگام استفاده از سقف کاذب به آن توجه کنید، میزان مقاومت آن در برابر حریق، انبساط حرارتی و ثبات رنگ است.

سقف های کاذبی که با استفاده از چوب پلاست ساخته می شوند، رنگ بندی های متنوعی دارند و می توانید آن ها را با هر نوع فضا و ترکیبی هماهنگ کنید.

چوب پلاست به عنوان دیوارپوش خارجی

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، دیوارپوش چوب پلاست شباهت بسیاری به چوب طبیعی دارد. این ویژگی موجب شده تا افراد از چوب پلاست به عنوان جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی استفاده کنند.

از طرفی مقاومت و استحکام بالای آن در مقابل نمونه ی چوبی آن از دیگر مواردی است که استقبال از آن را بیشتر کرده است. از طرفی خرید و نگهداری از چوب پلاست از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

چنانچه قصد دارید از این محصول برای دیوارپوش خارجی ساختمان بهره ببرید، بایستی به مقاومت آن در برابر اشعه UV خورشید، میزان جذب آب هنگام بارش باران، محدوده دمایی و ثبات رنگ توجه کنید.

چوب پلاست به عنوان پوشش کف

جالب است بدانید که برای پوشش کف نیز از دیوارپوش چوب پلاست بهره می برند. اما باید بدانید که از نوع سنگین آن برای این امر استفاده می کنند. از این مدل دیوارپوش، برای کف سازی محیط هایی مانند پارکینگ که در معرض رفت و آمد ماشین های سنگین هستند نیز بهره می برند.

مزایا و ویژگی های استفاده چوب پلاست

بررسی کاربرد مزایا و معایب دیوارپوش چوب پلاست

خوب است بدانید که نصب و الصاق دیوارپوش چوب پلاست به آسانی و با سرعت بالا انجام می شود. چوب پلاست در برابر امواج الکترومغناطیسی و اشعه ها مقاوم بوده و عایق خوبی در برابر سرما، گرما و صوت است.

همچنین در مقابل نفوذ مایعات و اسیدها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. این محصولات در مقابل نفوذ باکتری ها مقاوم هستند و آنتی باکتریال خوبی نیز محسوب می شوند.

جالب است بدانید که چوب پلاست مستحکم بوده و در شرایط جوی مختلف، تغییر شکل نمی دهد. این محصول ضد حریق است و با انواع مواد شوینده می توانید آن را شستشو دهید. از نفوذ حشرات و جانوران موذی نظیر موریانه، موش و غیره جلوگیری به عمل می آورد و در برابر سایش، ضربه و ترک خوردگی مقاومت بالایی دارد.

به علاوه چوب پلاست را می توان دوست دار محیط زیست نیز نامید. دلیل این موضوع را می توان جلوگیری از قطع درختان و عدم استفاده از چوب طبیعی به عنوان دیوارپوش عنوان کرد.

همچنین در کنار ماندگاری طولانی که دارد، می توان آن را بازیافت نمود و مجددا مورد استفاده قرار داد. دیوارپوش چوب پلاست در فضای آزاد قابلیت استفاده بالایی دارد و در برابر نفوذ و جذب آب مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

چنانچه قصد خرید دیوارپوش دارید، با توجه به موارد گفته شده، نوع چوب پلاست آن را پیشنهاد می دهیم و برای زیبایی بیشتر می توانید آن را با انواع دیگر محصولات نظیر چرم، شیشه و غیره ترکیب کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟