اجرای شوتینگ زباله با بهترین متریال

شوتینگ زباله سیستمی است که برای جمع کردن زباله‌ در ساختمان‌های مرتفع و چند طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم دارای کانالی به ارتفاع ساختمان است که در هر طبقه دارای یک دریچه جهت خروج زباله می‌باشد. برای اینکه سیستم شوتینگ زباله عملکرد خوبی داشته باشد و مدت زمان بیشتری دوام آورد، باید از متریال باکیفیتی برای ساخت و نصب آن استفاده شود. در این مطلب قصد داریم در رابطه با نحوه اجرای شوتینگ زباله با بهترین متریال صحبت کنیم و با یکی از مراکز فعال در زمینه ساخت شوتینگ زباله آشنا شویم.

دلیل اهمیت سیستم شوتینگ زباله در ساختمان‌های مرتفع

اجرای شوتینگ زباله با بهترین متریال

یکی از مشکلاتی که ساکنین ساختمان‌های چند طبقه و چند واحده با آن روبرو هستند، انتقال زباله‌ به خارج از ساختمان است. چرا که خروج زباله در این ساختمان‌ها با مشکلاتی چون سختی در رفت و آمد، انتظار طولانی مدت برای آسانسور و پخش بوی نامطبوع زباله در محیط ساختمان همراه است. اما از زمانی که سیستم‌های شوتینگ زباله ظهور کردند، این مشکلات برطرف شدند. به طوری که در ساختمان‌های مجهز به شوت زباله، دفع پسماند و زباله‌ها خیلی سریع و راحت صورت می‌گیرد. ساکنین باید زباله خود را از طریق دریچه شوت زباله وارد کانال اصلی کرده تا زباله به مخزن انتهای کانال منتقل شود. زمانی هم که مخزن جمع‌آوری زباله پر شود، برای تخلیه آن اقدام می‌شود.

داکت اصلی شوت زباله و بهترین متریال برای آن

یکی از اجزای بسیار مهم و اصلی شوتینگ زباله، داکت یا کانال آن است. کانال همان لوله‌ی استوانه‌ای شکل است که انتقال زباله‌ها از طریق آن صورت می‌گیرد. این کانال‌ها باید هم ارتفاع با ساختمان باشند و به صورت عمودی در داخل یا خارج از ساختمان مورد نصب قرار بگیرند. از بهترین متریالی که برای ساخت کانال شوت زباله میتوان از آن استفاده کرد، استنلس استیل 304 است. این ماده از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است و گزینه خوبی برای اجرای کانال‌های شوتینگ می‌باشد.

استنلس استیل علاوه بر مقاومت خوب در برابر ضربه و فشار، در برابر حرارت و دمای بالا نیز مقاوم است و میتواند درجه حرارت 120 درجه سانتی گراد را تا 30 دقیقه تحمل نماید. حال در ساخت کانال شوت زباله باید دقت شود که سطح آن کاملا صاف و عاری از هرگونه برجستگی یا فرورفتگی باشد. در غیر این صورت کیسه زباله در حین انتقال به برآمدگی‌های سطح کانال گیر کرده و دچار پارگی می‌شود. برای همین ساخت کانال شوتینگ زباله باید با دقت زیادی صورت بگیرد.

دریچه‌های شوتینگ زباله و متریال مناسب برای آنها

اجرای شوتینگ زباله با بهترین متریال

دریچه‌های سیستم شوت زباله از دیگر اجزای مهم آن هستند که باید به صورت استاندارد و اصولی ساخته شوند. بهتر است برای ساخت این دریچه‌ها هم از آلیاژ استنلس استیل استفاده شود تا دریچه کیفیت بیشتری پیدا کند. همچنین باید به ضخامت مناسب دریچه‌ها و نحوه باز و بسته شدنشان توجه زیادی شود. از دیگر مواردی که در این زمینه اهمیت دارد، باید به استفاده از لاستیک درزبندی در اطراف دریچه اشاره کرد. این لاستیک‌ها اطراف دریچه را به خوبی پوشش می‌دهند و از پخش بوی زباله در محیط جلوگیری می‌نمایند. از این رو بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید تا بعدا از بوی نامطبوع زباله دچار آزردگی نشوید.

در رابطه با انواع دریچه باید اشاره کرد که این دریچه‌ها در انواعی چون مدل کلاف یک تیکه و مدل کلاف چهار تیکه ساخته می‌شوند. دریچه نوع کلاف یکپارچه یا یک تیکه، از ظاهری زیبا برخوردار است. در مدل دیگر هم کلاف دریچه به صورت چهار تیکه و نقطه جوشی می‌باشد. در هر دو مدل هم دریچه شوت از دیواره داخلی به بدنه شوت نصب می‌شود و جای پیچ از کلاف بدنه حذف می‌شود تا دریچه ظاهر خوبی پس از نصب پیدا کند.

سیستم‌های مهم در شوتینگ زباله

برای اینکه شوتینگ زباله از عملکرد خوبی برخوردار شود و آسایش بیشتری برای ساکنین فراهم شود، بهتر است به سیستم‌هایی چون سیستم تهویه، سیستم شستشو، سیستم فشرده‌ساز و سیستم تفکیک زباله در شوتینگ زباله توجه شود.

  1. سیستم تهویه در شوتینگ زباله

یکی از سیستم‌های مهم در شوتینگ زباله، سیستم تهویه هوا است. چرا که تنها با بستن دریچه انتهایی کانال نمیتوان منجر به کاهش بوی زباله شد. برای همین اغلب سازندگان از یک کانال مجزا به موازات کانال اصلی شوت زباله استفاده می‌کنند و یک هواکش قدرتمند بر روی آن قرار می‌دهند تا به تهویه هوای کانال بپردازد. این باعث می‌شود تا بوی نامطبوع زباله از این طریق به خوبی به خارج منتقل شود و ساکنین از این نظر با مشکلی روبرو نشوند.

  1. سیستم شستشوی شوت زباله

پاکیزگی و شستشوی کانال شوت زباله اهمیت زیادی دارد. دلیل آن هم این است که معمولا در حین انتقال زباله، سطح کانال به تدریج دچار آلودگی می‌شود و نیاز به تمیزکاری پیدا می‌کند. سیستم شستشوی کانال شوت زباله به این صورت است که از نازل‌های پاشش آب و همچنین نازل مایع ضد عفونی کننده برای آب‌پاشی استفاده می‌شود. از طرفی هم فرچه مخصوص با حرکت دورانی در طول کانال سبب پاک شدن هرگونه آلودگی موجود می‌شود.

ساکنین ساختمان باید بر اساس تعداد طبقات و ساکنین، به شستشوی کانال در زمان‌های مورد نیاز بپردازند. برای این کار هم باید سیستم را فعال کنند تا عمل شستشو به طور خودکار شروع شود. حرکات دورانی و عمودی فرچه به همراه پخش آب و مایع ضد عفونی کننده، سبب برطرف شدن هرگونه ضایعه و آلودگی از سطح کانال می‌شود.

  1. سیستم تفکیک زباله

افرادی که به تفکیک زباله اهمیت می‌دهند، معمولا از دو کانال مجزا در سیستم شوتینگ زباله استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند زباله‌های خشک را از تر جدا نمایند. البته برخی هم در انتهای کانال یک سه راهی که دارای دمپرهای قابل کنترل است قرار می‌دهند تا زباله‌ها به طور خودکار به مخزن مخصوص خود هدایت شوند.

  1. سیستم فشرده‌ساز

فشرده‌ساز یا کامپکتور برای فشرده کردن زباله‌ها کاربرد دارد و سبب کاهش حجم زباله‌ها به میزان 40 الی 50 درصد می‌شود. با استفاده از این سیستم مشکل کمبود جا برای نگهداری زباله تا حد زیادی حل می‌شود.

اجرای سیستم شوتینگ زباله توسط سبلان تهویه برودت

اجرای شوتینگ زباله با بهترین متریال

شرکت سبلان تهویه برودت، یکی از شرکت‌های فعال و خوشنام در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع سیستم تهویه هوا و سیستم‌های شوتینگ زباله است. این شرکت با تکیه بر تکنولوژی‌های روز دنیا و با استفاده از بهترین متریال، به ساخت و اجرای سیستم شوتینگ زباله می‌پردازد. از این رو اگر قصد دارید سیستم شوتینگ زباله را به بهترین شکل و با مرغوبترین متریال اجرا کنید، میتوانید از طریق این شرکت اقدام نمایید. سبلان تهویه برودت با استفاده از استنلس استیل 304 به ساخت اجزایی چون کانال و دریچه شوتینگ زباله می‌پردازد و آنها را در ضخامت و قطر مناسب تولید می‌نماید. برای همین خیالتان از بابت کیفیت سیستم شوت زباله آسوده خواهد بود.

سبلان تهویه برودت در کنار استفاده از بهترین متریال و اجرای سیستم شوتینگ زباله به بهترین شکل ممکن، بهترین سیستم شستشوی کانال، سیستم تهویه مناسب، سیستم تفکیک زباله و کامپکتور (در صورت نیاز) را در نظر می‌گیرد.

جمع بندی

در صورتی که سیستم شوتینگ زباله با بهترین متریال ساخته و اجرا شود، بهترین کارایی را داشته و طول عمر بیشتری پیدا می‌کند. برای همین باید برای اجرای این سیستم به سراغ شرکت‌های با سابقه رفت. شرکت سبلان تهویه برودت یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه است که میتوانید اجرای شوتینگ زباله با بهترین متریال را به آن بسپارید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟