همه چیز درمورد سفر به شیراز

همه چیز درمورد سفر به شیراز

شیراز، شهری با تاریخ و فرهنگ بی‌نظیر در جنوب ایران است. این شهر به عنوان “باغ‌شهر ایران” معروف است. معابر خیابان‌های پرشور و بازارهای پرآوازه‌ شیراز جذابیت‌های فراوانی دارند. علاوه بر این، این شهر میزبان بناهای اسطوره‌ای مسجد نصیرالملک و مجموعه‌ی باغ ارم، که جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بیشماری دارند، می‌باشد.

همچنین، بافت‌های تاریخی شهر، مانند دروازهٔ قرآن، از شاهکارهای معماریست که مشاهده آن‌ها تجربه‌ای فراگیر از زیبایی و تاریخ ایران است. اینجا با پوشش بیش از 300 اقامتگاه در این شهر، میزبان درجه یک شما خواهد بود. در این مقاله، قصد داریم، تمام مواردی که باید راجع به شیراز بدانید را برای شما عزیزان شرح دهیم.

همه چیز درمورد سفر به شیراز

بیایید تا شیراز را بهتر بشناسیم!

شیراز، نگین ایران، شهر شاعران و گل‌ها، و مهد فرهنگ و تمدن، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. این شهر با باغ‌های دل‌انگیز، عمارت‌های باشکوه، و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر، هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. در ادامه برخی از جاذبه‌های گردشگری محبوب شیراز:

آرامگاه حافظ: آرامگاه حافظ، شاعر پرآوازه ایرانی، در باغی دل‌انگیز و سرسبز واقع شده است. بسیاری از گردشگران برای ادای احترام به این شاعر بزرگ و فال حافظ، به این مکان می‌روند. اینجا دارای بیش از 20 اقامتگاه متنوع، تنها در محله حافظیه است.

آرامگاه سعدی: آرامگاه سعدی، شاعر نامدار ایرانی، در محله سعدیه قرار دارد. این مکان نیز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز است. زمانی که برای دیدن مقبره این شاعر نامدار ایرانی به شیراز می‌روید، حتما از باغ دلگشا دیدن کنید.

مسجد نصیرالملک: مسجد نصیرالملک، با معماری بی‌نظیر و کاشی‌کاری‌های خیره‌کننده، یکی از زیباترین مساجد ایران است.

ارگ کریم خان: ارگ کریم خان، بنایی تاریخی با معماری باشکوه، در مرکز شهر شیراز واقع شده. این بنا در حال حاضر به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند با ورود به ارگ کریمخان از فضای بزرگ این فضا و همچنین موزه های دیدنی آن استفاده کرده و سپس به اقامتگاه‌ مورد نظر خود که توسط اینجا رزرو کرده اند، باز گردند.

بازار وکیل: بازار وکیل، با معماری سنتی و حجره‌های متعدد، مکانی مناسب برای خرید سوغات و صنایع دستی شیراز است. در کنار جاذبه‌های گردشگری، شیراز به دلیل غذاهای محلی خوشمزه و فرهنگ غنی نیز مشهور است.

  • کباب کوبیده: کباب کوبیده، یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی، در شیراز طعمی بی‌نظیر دارد.
  • آش سبزی: آش سبزی، غذای سنتی ایرانی، در شیراز با طعمی خاص و دلچسب پخته می‌شود.
  • فالوده شیرازی: فالوده شیرازی، دسری خنک و خوشمزه، در فصل گرما بسیار محبوب است.

شیراز شهری برای تمام سلیقه‌ها است. اگر به دنبال سفری فرهنگی و تاریخی هستید، شیراز با جاذبه‌های بی‌نظیر خود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر به دنبال تفریح و خوش‌گذرانی هستید، باغ‌ها و رستوران‌های شیراز، لحظات خاطره‌انگیزی را برای شما رقم خواهند زد. بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به شیراز هستند.

در این فصل‌ها هوا معتدل و دلچسب است. هرچند که این فصول، تعداد زیادی از مسافران را راهی این شهر زیبا می‌کنند اما با این حال، افراد می‌توانند با مراجعه به وبسایت اینجاهومز، اقدامات اجاره ویلا در شیراز یا اجاره آپارتمان در شیراز را انجام دهند. در اینجا، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی برای هر سلیقه و بودجه‌ای وجود دارد.

خلوت ترین و ارزان ترین زمان سفر به شیراز

خلوت‌ترین و ارزان‌ترین زمان سفر به شیراز، خرداد و اوایل تیر و مهر و اوایل آبان است. در این زمان‌ها، تعداد گردشگران کمتر است و قیمت هتل‌ها و پروازها نیز پایین‌تر است. همچنین در ماه‌های خرداد و اوایل تیر، هوا در شیراز خنک و ملایم می‌شود و برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مناسب است. قیمت هتل‌ها، پروازها و سایر خدمات گردشگری در این زمان‌ها پایین‌تر است. در این زمان‌ها می‌توانید از فضای آرام‌تر و خلوت‌تر، جاذبه‌های گردشگری لذت ببرید.

در خرداد و تیر، هوا در شیراز گرم می‌شود و ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشد. در مهر و آبان، احتمال بارش باران در شیراز وجود دارد. در نهایت، بهترین زمان سفر به شیراز به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. اگر به دنبال سفری خلوت و ارزان هستید، خرداد و تیر و مهر و آبان بهترین زمان برای سفر به شیراز هستند.

هرچند که خلوت بودن ماه‌ها برای مسافرت به شیراز از اهمیت زیادی برخوردار است اما اینجا‌هومز برای مسافرین یک استثنا قائل شده. افراد می‌توانند با اولین رزرو اقامتگاه خود در این مجموعه، با گرفتن تخفیف 500 هزار تومانی، اقدام به اجاره آپارتمان در شیراز کرده و سفری مقرون به صرفه را برای خود و عزیزان فراهم کنند. حتی در ایام عید!

همه چیز درمورد سفر به شیراز

سفر به شیراز در فصل برگزاری جشنواره ها

شیراز، شهر شاعران و گل‌ها، در طول تاریخ خود میزبان جشنواره‌های مشهور و متعددی بوده است. این جشنواره‌ها فرصتی برای معرفی فرهنگ، تاریخ، هنر، آداب و رسوم و آیین‌های این شهر زیبا به گردشگران از سراسر جهان هستند.

جشنواره بزرگداشت شیراز: این جشنواره که در تقویم رسمی کشور نیز ثبت شده است، در 15 اردیبهشت ماه برپا می‌شود و گاه تا پایان ماه نیز ادامه دارد.

هدف از برپایی این مراسم، آشنایی گردشگران با شیراز است. در این جشنواره، برنامه‌های متنوعی مانند نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، اجراهای موسیقی و تئاتر، و مسابقات مختلف برگزار می‌شود.

  • جشنواره ملی موسیقی: این جشنواره که در تیرماه برگزار می‌شود، به معرفی موسیقی نواحی مختلف ایران می‌پردازد.
  • جشنواره گل و گیاه: این جشنواره که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، به نمایش گل‌ها و گیاهان مختلف می‌پردازد.
  • جشنواره صنایع دستی: این جشنواره که در مهرماه برگزار می‌شود، به نمایش صنایع دستی مختلف ایران می‌پردازد.

اهالی شیراز در یک ماه قبل از عید نوروز به بازار رفته و لباس و پارچه نو به رنگ‌های روشن، سرخ یا زرد خریداری می‌کنند. در خانه‌ها شیرینی عید درست می‌کنند تا به استقبال نوروز بروند. یکی دیگر از آداب و رسوم مردم شیراز، رفتن به حوض ماهی در چهارشنبه آخر سال یا چهارشنبه سوری است.

این حوض که در گوشه غربی آرامگاه سعدی قرار دارد، مکانی برای فال‌گیری و آرزو کردن است. سفر به شیراز و شرکت در جشنواره‌ها و آداب و رسوم این شهر، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. افراد می‌توانند از طریق نشانی inja.homes و با اجاره ویلا در شیراز، خود را برای جشنواره های مختلف این شهر آماده کرده و از وایب رنگارنگ این مکان بهره‌مند شوند.

همه چیز درمورد سفر به شیراز

اقامت در شیراز با اینجا را امتحان کنید!

با این حال، با وجود اینجاهومز، شیراز، نگین ایران، با آغوشی باز پذیرای شماست. تنوع بی‌نظیر اقامتگاه‌ها در شیراز، از هتل‌های لوکس و مجلل تا ویلاهای دنج و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، انتخابی ایده‌آل برای هر سلیقه و بودجه‌ای را فراهم می‌کند. سوئیت‌ها و ویلاهای یک تا چند خوابه با قیمت‌های مختلف، هتل‌های یک تا پنج ستاره با امکانات متنوع و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با فضایی سنتی و دلنشین، انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

علاوه بر تنوع اقامتگاه‌ها، شیراز با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر خود، از جمله آرامگاه حافظ و سعدی، مسجد نصیرالملک، ارگ کریم خان، باغ ارم و بازار وکیل، سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، باید بدانید که مجموعه اینجا، با داشتن امن‌ترین و ایمن‌ترین اقامتگاه‌های شیراز، میزبان برتر شما خواهد بود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟