بهترین راهکار زانو درد ناشی از پله های ساختمان چیست؟

بهترین راهکار زانو درد ناشی از پله های ساختمان چیست؟

زانو درد بیماری ناتوان کننده ای است که می تواند بر زندگی روزمره افراد تاثیر زیادی بگذارد. راه رفتن بر روی سطح صاف برای خیلی از افراد راحت و بدون مشکل است اما همین افراد برای بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها با مشکل مواجه می شوند. خانه های دوبلکس با پله های فراوان و یا ساختمان های چند طبقه بدون آسانسور زندگی را برای افرادی که دچار زانو درد هستند مشکل کرده است.

در این متن مختصر و مفید راه حل سودمند در مورد پیشگیری از زانودرد ناشی از پله در زندگی روزمره ارائه شده است. هر زمان از پله ها خسته شدید، این مطلب را مطالعه کنید.

نیازهای جدید برای زندگی امروزه

زندگی آپارتمانی امروزه نیازمند وسایل و ابزارهای جدیدی برای جابجایی و انتقال سالمندان و یا حتی جوان هایی است که می خواهند در سنین میانسالی به دردهای مختلف استخوانی مبتلا نشوند.

در برخی از ساختمان ها امکان نصب آسانسور و بالابرهای معمولی برای انتقال افراد بین طبقات وجود دارد. اما برای ساختمان هایی که امکان نصب آسانسور وجود ندارد، چه کار باید کرد؟ آیا همانند گذشته افراد جوان و نیرومند باید افراد مسن و معلول را به دوش بکشند و به طبقات بالا یا پایین منتقل کنند و مشکلاتی را برای جسم و بدن خود در سن جوانی به وجود آورند؟

مشخص است که زندگی مدرن و هم راستا با جوامع پیشرفته نیازمندی های جدیدی می طلبد و استفاده از وسایل انتقال و جابجایی سالمندان و معلولان یکی از این راهکارها برای تطابق با زندگی مدرن و راحت است.

بالابر پله آپارتمان وسیله پیشگیری از زانودرد

بهترین راهکار زانو درد ناشی از پله های ساختمان چیست؟

بالابر پله آپارتمان وسیله لازم و مناسب برای جابجایی سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی در میان طبقات است که کار جابجایی و انتقال این افراد را سریع تر و راحت تر می کند. بالابرهای پله ای که به عنوان صندلی پله پیما نیز شناخته می شوند، امکان جابجایی سالمندان و معلولان و یا حتی جوانان دارای مشکلات استخوانی و یا زانو درد و یا افراد ناچار به استفاده از واکر یا عصا را راحت و بدون دردسر کرده است. بالابر پله آپارتمان بر اساس طول پلکان، شکل مسیر پله ها، نوع موتور و قدرت موتور انواع مختلفی دارد. بالابر پله در شیراز، تهران، کرج، اصفهان، مشهد و سایر کلانشهرها به واسطه وجود مرتفع سازی ساختمان ها پراستفاده و شناخته شده است.

مشخصات بالابرهای پله آپارتمان

یک بالابر پله آپارتمان به دلیل استفاده سالمندان و افراد معلول حرکتی باید دارای ویژگی هایی باشد تا حرکت و جابجایی افراد را به راحتی و سهولت انجام دهد. از مشخصات بالابرهای پله ای آپارتمان موارد زیر را می توان نام برد:

  • بیشتر بالابرهای پله ای آپارتمان برای حفظ ایمنی سرنشین دارای کمربند ایمنی و دیگر ابزارهای ایمنی می باشند.
  • سرعت بالابر پله ای در حدود 15 سانتی متر بر ثانیه است که این سرعت ، مشکلی را برای سرنشین به وجود نمی آورد.
  • دارا بودن ریموت کنترل مجهز به سیستم ایمنی برخورد با مانع از دیگر ویژگی های یک بالابر پله ای ایمن و بی خطر است.
  • وجود ترمز ایمنی اضطراری یا پاراشوت از ویژگی های مهم این نوع بالابرهای پله ای است.
  • قابلیت گردش 90 درجه ای در قسمت نشیمنگاه صندلی استفاده راحت از این دستگاه های بالابر را امکان پذیر کرده است.
  • بالابرهای پله ای آپارتمان برای استفاده در داخل ساختمان و خارج ساختمان و در انواع ایستاده، نشسته و چرخشی می باشند.

انواع بالابر پله ای آپارتمان

بالابرهای پله ای آپارتمان بر چند نوع مختلف می باشند که بر اساس شرایط کاربر و نوع استفاده می توان یکی از این انواع مختلف را انتخاب و در خانه و آپارتمان خود نصب کرد.

  • بالابر پله ای چرخشی

این نوع بالابر پله ای توانایی چرخش یا پیچش بر روی ریل های پلکان را دارد. این نوع بالابر پله ای برای مسیرهای دارای پاگرد و همینطور پله های گرد مناسب است. موتور این نوع بالابر زیر صندلی آن قرار دارد. به منظور انتخاب مناسب نوع بالابر پله، متخصصان شرکت آلفاتَک با دارا بودن آگاهی های لازم و اطلاعات به روز می توانند مشاوره های مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهند.

  • بالابر پله ای مستقیم

این نوع بالابر پله ای برای مسیرهای مستقیم مانند منازل دوبلکس طراحی شده است. وجود ریل های زیبا و نصب راحت و در زمان کوتاه از ویژگی های این نوع بالابر پله ای است.

  • بالابر پله ای ویلچر بر

بهترین راهکار زانو درد ناشی از پله های ساختمان چیست؟

این نوع بالابرهای پله ای برای جابجایی ویلچر و افراد معلول در بین طبقات کاربرد دارد. این بالابر همانند یک کفی متحرک عمل می کند و که به صورت اتوماتیک جمع (بسته) و باز می شود. موارد ایمنی این دستگاه اینقدر بالا و مطمئن می باشد که ایمنی سرنشین را تحت هر شرایطی تضمین می نماید.

به چه دلایلی نیاز به صندلی پله پیما داریم؟

جدا از اینکه این روزها همه سالمندان و افراد معلول حرکتی برای انتقال و جابجایی بین طبقات نیاز به اسباب و ابزاری به غیر از شانه های یک فرد دیگر دارند، برای جلوگیری از سقوط و خطرات ناشی از افتادن و همچنین پیشگیری از زانودرد در جوانی همه ما به صندلی های پله پیما نیاز داریم. به طور کلی علاوه بر معلولان و سالمندان افرادی که دارای مفصل های مصنوعی و یا مشکلات دیسک کمر و ساییدگی زانو می باشند، ناچار به استفاده از ابزارهایی هستند که حمل و نقل و جابجایی را برای آن ها راحت و ساده می کند. برخی دیگر از دلایل نیاز به صندلی های پله پیما عبارتند از:

  • دسترسی راحت و آسان در جابجایی از پله ها
  • راحتی و سلامتی افرادی که سالمندان را نگهداری می کنند
  • امنیت و ایمنی بیشتر در حمل و نقل
  • جلوگیری از دردهای زانو و کمر
  • جلوگیری از سقوط و افتادن بیمار
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟