ویکاور نسل آینده پوشش های تزیینی سه بعدی (کف ، دیوار و سقف)

اهمیت معماری و دکوراسیون داخلی

تاثیر معماری داخلی و فضایی که ایجاد آرامش و صمیمت میکند بخوبی قابل درک میباشد.هدف اصلی از انجام دکوراسیون داخلی، بالا بردن زیبا سازی فیزیکی و هماهنگی آن با احساسات درونی انسان میباشد. معماری داخلی با ایجاد مجموعه ای از بایدها و نبایدها و کثرت ها و کاستی ها و قرار دادن فرم در برابر فرم و فضا هندسه در برابر طبیعت ، داخل در برابر خارج و همچنین قدرت و منطق مردانه از یک سو احساسات زنانه از سوی دیگر می کوشد به ارتباط معنایی  مفهوم بخشد. در واقع معماری داخلی به وسیله این ترکیب می خواهد به اهداف مورد نظر خود در طراحی فضا دست یابد. طراحی داخلی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثر دارد.محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن می تواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. بنابراین هدف طراحی داخلی بهبود عملکرد فیزیکی و روانی و دست یابی به اصول زیبا شناسی فضای داخلی است.

ویکاور نسل آینده پوشش  های تزیینی سه بعدی (کف ، دیوار و سقف)

معرفی پوشش تصویری ویکاور و انواع آن

ویداوین بر اساس تخصص و تجربه در زمینه طراحی خطای دید (برای آشنایی بیشتر با خطای دید میتوانید وبسایت آقای خطای دید www.mrkhatayedid.com را مطالعه کنید) و ادغام آنها با زمینه های مختلف نظیر دکوراسیون موفق به توسعه راهکار عملی برای کفپوش های تصویری سه بعدی شده است.
ویکاور دارای تنوع بالا طرح، امکان سفارشی سازی در طراحی و تفاوت در متریال اجرا بسته به نوع بهره برداری می‌باشد.
همچنین امکان بهره گیری از تکنیک های خطای دید و ‌طراحی دگرگون سه بعدی وجود دارد. این امکان میتواند در راستای اهداف طراح داخلی برای القای احساس، ابعاد، رنگ و ساختار متفاوت باشد.

تصاویر و طراحی

تصاویر آماده آلبوم ویکاور شامل مجموعه از بهترین عکس‌های دو بعدی و نیمه سه بعدی با کیفیت بالا می‌باشد. مشتری میتوانید با توجه به مشخصات هر تصویر که شامل ابعاد مناسب اجرای آن طرح می‌باشد، اقدام به سفارش بر اساس پلان مورد نظر نماید.
در کنار مجموعه آلبوم متفاوت نسبت به سایر شرکت‌ها، امکان سفارش طرح اختصاصی برای کفپوش مهیا شده است.
طرح اختصاصی می‌تواند در قالب تکنیک های دوبعدی، دوبعدی خطای دید، نیمه سه بعدی و دگرگون سه بعدی باشد. همچنین طراحی بنا بر سفارش مشتری و نیازمندی های مربوط به محل اجرا امکان سفارشی سازی برای متراژ و نقشه های مختلف را خواهد داشت.

تفاوت تصاویر دوبعدی، نیمه سه بعدی و دگرگون سه بعدی

از نظر ما تصاویر چاپ شده برای استفاده به عنوان پوشش تصویری را میتوان به چهار دسته دو بعدی، دو بعدی خطای دید، نیمه سه بعدی و دگرگون سه بعدی دسته بندی نمود.
تصاویر دوبعدی:
این تصاویر همان عکس های عادی ثبت شده با دوربین یا مونتاژ شده از صحنه های عادی می‌باشد. استفاده از این تصاویر بر روی زمین به خاطر عدم تطابق زاویه عکس با زاویه بیننده نسبت به سطح مورد نظر نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت. تنها در زمانی که تصویر یاد شده یک تصویری گرافیکی بدون اولویت زاویه مانند نقوش گرافیکی یا یک نقشه و … باشد استفاده از تصاویر عادی توضیح خواهد داشت.

ویکاور نسل آینده پوشش  های تزیینی سه بعدی (کف ، دیوار و سقف)

 

تصاویر دوبعدی خطای دید:

همانطور که اشاره شد خطای دید طیف گسترده ای دارد. تکنیک های طراحی خطای دید گرافیکی در این تصاویر میتواند خالق نقوشی جذاب و تاثیرگزار باشد. این نقوش می‌توانند برداشت بینندگان از فضای محل اجرا را تغییر دهد. مانند تصاویر که زمین را نا هموار، فاصله دیوارها را بیشتر و زمین را عمیق نشان میدهند. این طراحی‌ها در معماری مدرن بسیار پرکاربرد و جذاب می‌باشند

ویکاور نسل آینده پوشش  های تزیینی سه بعدی (کف ، دیوار و سقف)

تصاویر نیمه سه بعدی:

این تصاویر به نحوی ویرایش یا ثبت شده اند که زاویه، نورپردازی و سایه در آنها مطابق بر سطح مورد نظر مثلا کف زمین باشد. این ویژگی ها سبب میشود بیننده در هنگام مشاهده طرح برداشت فضایی سه بعدی از کف آن محل داشته باشد. بیشتر طرح های آماده مجموعه آلبوم ویکاور را این سبک از تصاویر تشکیل داده اند. این تصاویر به دلیل طراحی در زوایای عمومی قابلیت استفاده در قالب موارد را دارند.

ویکاور نسل آینده پوشش  های تزیینی سه بعدی (کف ، دیوار و سقف)

تصاویر دگرگون سه بعدی:

این تصاویر مراحل طراحی دشوارتر و زمان‌بری دارند. با اجرای این تصاویر بر روی سطح مورد نظر، بیننده آن را در یک زاویه خاص کاملا سه بعدی برداشت می‌کند. این موضوع به دلیل طراحی دگرگون شده و خطای دید در این تصاویر می‌باشد. طراحی این نوع تصاویر درحاضر تنها توسط شرکت ویداوین انجام می‌شود. برای طراحی این تصاویر مراحل متعددی برای ایده پردازی، پاسخ نیازمندی مشتری و طراحی انجام می‌شود که پروسه زمانبری است. تکنیک طراحی این تصاویر همانند نقاشی های سه بعدی می‌باشد که دو نمونه پروژه های ویداوین در این زمینه در زیر آمده است.

ویکاور نسل آینده پوشش  های تزیینی سه بعدی (کف ، دیوار و سقف)

 

ویژگی های فنی، تنوع، کاربردها و مقایسه روش ها

متریال و جنس

ویکاور به دو روش امکان اجرا پیدا می‌کنند. هر دو روش بارها مورد آزمایش قرار گرفته تا بهترین نتیجه را در کنار طراحی مناسب رقم بزنند. این روش ها هر کدام دارای ویژگی های خاصی بوده تا نیازمندی های متفاوت مشتریان و رضایت آنها را در پی داشته باشد.

 

 ویژگی پوشش PVC پوشش Epoxy
 ماندگاری میانگین۴ سال ۱۵ سال
 ثبات رنگ و ضد UV دارددارد
 خاصیت آنتی استاتیک دارد دارد
 طیف نمایش رنگ با محافظ 12 میلیون رنگ ۸ میلیون رنگ
 نسبت کنتراست تصویر ۱:۶۰۰۰۰ ۱:۹۰۰۰۰
 مقاومت در برابر سایش و خراشیدگی دارد دارد
 ضخامت نهایی بعد از اجرا ۲۸۰ میکرون حداقل ۵۰۰ میکرون
 مدت اجرا برای هر مترمربع ۱۰ دقیقه ۴۵ دقیقه
 زمان لازم برای بهره برداری بلافاصله ۸ الی ۲۴ ساعت
 نیاز به زیرسازی ندارد دارد

معرفی ویکاور با محافظ PVC، ساختار و ویژگی های آن

این تکنیک اجرا یعنی ویکاور با روکش محافظ PVC مزیت ها و ویژگی های خاصی دارد. این ویژگی ها به معنی برتری یا کاستی در کیفیت خروجی پوشش نیست و تنها هزینه و نوع کاربری متفاوتی دارد. ویژگی های اساسی پوشش PVC به شرح زیر می‌باشد:

  • امکان برداشتن پوشش ویکاور بدون هزینه و تخصص توسط مشتری
  • سرعت نصب بسیار بالا در مقایسه با نوع اپوکسی
  • هزینه اقتصادی نسبت به ویکاور با محافظ اپوکسی
  • بهینه برای تغییر دکوراسیون های موقت و نیمه موقت
  • امکان چاپ و اجرا در ابعاد متفاوت
  • امکان نصب بر روی سطوح دیگر مانند سقف، دیوار و …

ویکاور اپوکسی چیست؟

این پوشش به صورت یکپارچه با مقاومت بسیار بالا در برابرحلال های شیمیایی و سایش و غیر قابل نفوذ در برابر مایعات اجرا می‌شود. ویکاور اپوکسی بصورت کاملا یک دست بر روی سطوح مختلف مانند بتن، سنگ، سرامیک و … با ضخامت های مختلف تا ۴میلیمتر قابل اجرا می باشد. اجزای اصلی این پوششها معمولاً از رزین اپوکسی با ساختار آروماتیک و بر پایه بیس فنل A می باشد.

ویکاور نسل آینده پوشش  های تزیینی سه بعدی (کف ، دیوار و سقف)

 

مزایای ویکاور اپوکسی چیست؟

  • دارای یکپارچگی و عدم وجود درز
  • چسبندگی فوق العاده به سطوح بتنی
  • مقاومت مکانیکی بسیار بالا و افزایش مقاومت شیمیایی بالا در برابر اسیدها ،قلیاها و حلالها
  • عدم جذب آب و روغن
  • سهولت در شستشو و پاکسازی
  • مقاومت سایشی بسیار بالا
  • زیبائی و قابلیت ترمیم سریع و آسان
  • بدون گرد و غبار و آلودگی های محیطی

این پوشش به دلیل دارا بودن خواص مکانیکی و شیمیایی بسیار خوب جهت کلیه سطوحی که در معرض مواد شیمیایی، گازوئیل، بنزین، روغن و… قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پوشش آنتی استاتیک (کانداکتیو)
  • آنتی باکتریال
  • آنتی داست  ضد گرد و غبار
  • فلکسیبل یا منعطف

تاثیر ویکاور در روحیه و تصورات بینندگان

طی آزمایشات و تحقیق بر روی کارمندان یک شرکت تبلیغاتی در انگلستان، تصاویر و تابلوهایی که به واقعیت نزدیک تر هستند و حس نزدیکی بیشتری به زندگی ایده آل انسان را دارند، الگوها و ایده های خلاقانه تری را برای پروژه های این شرکت به ارمغان آورده اند. از این رو استفاده از سرویس ویکاور مثلا بعنوان کفپوش های سه بعدی که خود روشی برای به واقعیت نزدیک تر کردن کف محیط میباشد، میتواند درحس تصورات و تخیل بینندگان که بطور مداوم از آن ها دیدن میکنند تاثیر مثبت داشته باشد.
در نتیجه شرکت های اجرا کننده ویکاور باید دقت داشته باشند که برای داشتن وجه تمایز، جلوگیری از تکرر طرح ها و واقعی نشان دادن این سرویس جذاب اهمیت زیادی دارد. پس باید به نحوی طراحی و اجرا نمایند که تمام تصورات شخصی مشتری را بتواند با کیفیت بصری مطلوب، اجرا نمایند.

ویکاور نسل آینده پوشش  های تزیینی سه بعدی (کف ، دیوار و سقف)

فضاهای مناسب برای استفاده از ویکاور

درپایان به این سوال میپردازیم که این پوشش های سه بعدی مناسب چه فضاهایی هستند؟
باید گفت که این پوشش ها در طراحی دکوراسیون دفاتر اداری، منازل (اتاق ها، سالن ها,سرویس های بهداشتی، حمام)، استخرها،سالن های ورزشی، فروشگاه ها، مارکت ها و راه پله ها قابلیت اجرا دارند. قابل توجه است که طراحی سه بعدی برای فضای پله از تکنیک خطای دید بر روی چند سطح نشات گرفته که متاسفانه در سطح جهان، تعداد طراحانی که این توانایی را دارند، بسیار معدود است.

ویکاور سرویسی نوین و توسعه یافته کفپوش های سه بعدی

بر اساس تخصص و تجربه در زمینه طراحی خطای دید و ادغام آنها با زمینه های مختلف نظیر دکوراسیون و توسعه راهکار عملی برای کفپوش های تصویری سه بعدی ویکاور ایجاد شده است.
پوشش ویکاور دارای تنوع بالا طرح، امکان سفارشی سازی در طراحی و متراژ و نیز تفاوت در متریال اجرا بسته به نوع بهره برداری می‌باشد.

ویکاور نسل آینده پوشش  های تزیینی سه بعدی (کف ، دیوار و سقف)

همچنین امکان بهره گیری از تکنیک های خطای دید و ‌طراحی دگرگون سه بعدی وجود دارد. این امکان میتواند در راستای اهداف طراح داخلی برای القای احساس، ابعاد، رنگ و ساختار متفاوت باشد.ویکاور سرویسی است که با استفاده تکنیک های روز دنیا قابلیت رقابت و حتی برتری نسبت به نمونه های خارجی کفپوش های سه بعدی را دارد.البته ویکاور مزیتی دیگر نسبت به نمونه های جهانی کفپوش سه بعدی دارد و آن این است که ویکاور با در نظر گرفتن متد های دکوراسیون سقف و دیوار این دو المان مهم در ساختمان را نیز در سرویس پوشش های تصویری سه بعدی قرار داد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت کتاب آموزش اجرا رایگان و نحوه ی استفاده از این سرویس به سایت ویداوین مراجعه کنید.

www.vidavin.com

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
جدیدترین مدل های کفپوش ، خرید کف پوش های سه بعدی ، رنگ ها و طرح های متفاوت دیوار پوش pvc ، کفپوش سه بعدی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)