۱۰ ویژگی مهم برای خرید از فروشگاه اینترنتی

خرید آنلاین و پیدایش کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین شاپ‌ها بسیار همه‌گیر شده است و بسیار از افرادی که وقت کافی برای رفتن به خرید حضوری را ندارند، می‌توانند به راحتی از طریق گوشی موبایل خریدهای دلخواه خود را ثبت نمایید. اما نکته اینجاست که به کدام فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم؟ چه نکاتی را پیش از خرید غیر حضوری یا آنلاین باید بدانیم؟ این سوالات ممکن است برای همه‌ی ما پیش آمده باشد. برای خرید آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی معتبر می‌توانید به نکاتی که در ادامه به آن‌ها معرفی می‌کنیم، مراجعه نمایید. این در واقع کامل‌ترین راهنمای خرید لوازم خانگی از فروشگاه اینترنتی است که می‌توانید داشته باشید.

۱۰ ویژگی مهم برای خرید از فروشگاه اینترنتی

۱) تنوع در محصولات

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی طیف وسیعی از محصولات را موجود می‌کنند و همواره پس از اتمام، در حال شارژ کردن آن‌ها می‌باشند. بنابراین هر لحظه‌ای که شما قصد خرید لوازم دلخواه خود را داشته باشید، می‌توانید همه‌ی موارد مورد نیاز را از یک فروشگاه به سبد خرید خود اضافه کنید و سپس سفارش را ثبت نمایید. برای خرید یک فروشگاه ایمن را انتخاب کرده و پس از چند روز محصولات موردنیاز را دریافت نمایید. بنابراین تنوع محصولی یکی از مواردی است که سرعت خریدهای شما را بالا می‌برد و موردی مهم در هنگام خرید آنلاین است.

۲) قیمت مناسب، منصفانه و بروز

هر شخصی پیش از خرید حضوری یا غیر حضوری چندین فروشگاه را چک می‌کند و سپس نسبت به انتخاب و خرید اقدام می‌نماید. قیمت تلویزیون یا دیگر لوازم خانگی با استفاده از وب سایت های آنلاین مقدور است. استفاده از قیمت مناسب در فروشگاه‌های آنلاین یکی از مواردی است که سبب جب مشتری می‌شود به شرطی که محصولات فروشگاه‌ها اصلی بوده و از موارد های‌کپی و تقلبی برای ارسال استفاده نکنند. فروشگاهی که از قیمت مناسب ستفاده می‌کند، مشتریان بیشتری دارد. پس لازم است پیش از خرید، قیمت‌ها را چک کنید و بنابه ضمانت کالا و قیمتی متناسب با ارزش کالا، خرید خود را نهایی نمایید.

۳) داشتن درگاه بانکی

درگاه بانکی روشی مطمئن برای خریدهای آنلاین شما است که اعتماد را نسبت به شماره کارت بالاتر می‌برد. درگاه‌های بانکی در آخرین مرحله پس از تکمیل سفارشات شما ظاهر می‌شوند و نیازمند شماره کارت، رمز پویا، تاریخ اعتبار کارت و CVV2 می‌باشند تا سفارش شما را ثبت نمایند. درگاه‌های بانکی امکان پیگیری را بسیار آسان می‌کنند و در صورتی که خرید خود را نهایی نمودید یک قبض را به شما نمایش می‌دهند تا بتوانید سفارش خود را پیگیری کنید.

۴) سرعت سایت

بدون شک سایتی که سرعت پایینی دارد شما را کلافه می‌کند و امکان خرید از آن طاقت‌فرسا خواهد بود. بنابراین خرید از سایت‌هایی که با سرعت بالا صفحات را تغییر می‌دهند و تصاویر و محتواهای آن‌ها خیلی سریع دانلود و پردازش می‌شود، فروش بیشتری خواهند داشت.

۵) عودت کالا

امکان برگشت کالا در صورتی که مشتری از آن راضی نباشد، یکی از موارد جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش مفید است. در این صورت مشتریان شما، فروشگاه شما را به افرادی دیگر نیز معرفی خواهند کرد و شما می‌مانید با تعداد بی‌شماری از مشتری‌های بالقوه که به غیر از شما، انتخاب دیگری نخواهند داشت. راضی نگهداشتن مشتریان و جلب نظر آنان از عوامل مهمی است که سبب معروف شدن فروشگاه‌ها می‌گردد. عودت و برگشت کالاها در فروشگاه نیز یکی از موارد افزایش سطح اعتماد مشتریان به فروشنده می‌باشد. پس در صورت لزوم می‌توانید از فروشگاهی خرید کنید که امکان عودت کالا داشته باشد.

۱۰ ویژگی مهم برای خرید از فروشگاه اینترنتی

۶) گارانتی معتبر محصولات

گارانتی و ضمانت کالاها می‌تواند یکی از موارد مهم در هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی باشد. این گزینه از مواردی است که خرید شما را تضمین می‌کند زیرا هر فروشگاه در صورتی از اصالت محصولات خود مطمئن باشد، می‌تواند ضمانت کالا را به شما ارائه دهد. فروشگاه‌های معتبر برای به هنگام فروش به شما برگه ضمانت کالا را ارائه می‌دهند و در صورت بروز مشکلاتی مرتبط با ضوابطیکه در آن ذکر شده است، نسبت به تعمیر یا تعویض کالا اقدام به عمل می‌آورند. پس خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین معتبر همراه با ارائه برگه ضمانت کالا می‌باشد.

۷) پاسخگویی ۲۴ ساعته

امکان پاسخگویی به صورت تلفنی یا سایر برنامه‌های پیام رسانی به صورت ۲۴ ساعته می‌تواند دلیلی برای یک فروشگاه اینترنتی معتبر باشد. چرا که بسیاری از افراد ممکن است برای کسب اطاعات بیشتر در رابطه با محصولات با شما تماس بگیرند. همچنین جهت بررسی مشخصات کالاها، مقایسه میان دو محصول و برتری یکی از آن‌ها، مشاوره در رابطه با قیمت مناسب‌تر، کیفیت بالاتر و … مواردی هستند که مشتریان ممکن است بپرسند. پس خرید از فروشگاهی که به صورت ۲۴ ساعته امکان پاسخگویی به مشتریان را دارد، یکی از نکات مهم در خرید آنلاین است. اما بدون شک شما زمانی مناسب را برای تماس انتخاب خواهید کرد.

۸) داشتن اینماد یا نشان اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی یا همان E-NAMAD، نشانه‌ای برای افزایش سطح اعتماد هنگام خرید از فروشگاه‌های آنلاین است. این نشان توسط وزارت صنعت معدت و تجارت برای فروشگاه‌ها ثبت می‌گردد و در صورت بروز مشکل، امکان پیگیری آسان می‌باشد. بنابراین فروشگاه‌هایی که این نشن را دریافت نموده‌اند، کاملا قابل اعتماد بوده و خرید از آن‌ها موردی ایجاد نخواهد کرد. این نشان اعتماد در پایین‌ترین بخش پایانی هر صفحه قرار دارد و به آسانی قابل تشخیص و شناسایی می‌باشد.

۹) ارسال سریع

در هر حال شخصی که به صورت آنلاین خرید می‌کند، دوست دارد در اولین فرصت بسته خود را دریافت نماید. خرید از فروشگاه‌هایی که محصولات شما را بلافاصله ارسال می‌کنند بسیار خوشایند است و سبب افزایش رضایت از سطح پیگیری می‌شود. شما می‌توانید شیوه ارسال و تحویل محصولات را به صورت زمان‌بندی تقریبی از قسمت کامنت‌ها و نظرات سایر مخاطبان جویا شوید و بدانید فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید، در ارسال به سراسر کشور چگونه عمل می‌کند.

۱۰) پشتیبانی

در برخی موارد در خدمات هر سایتی ممکن است اختلال به وجود بیاید و این یک امر طبیعی در هنگام خرید و سفارش آنلاین است. اما فروشگاه خواب آن است که که مکشلات شما را به خوبی پیگیری نماید و پشتیبانی خوبی را در انواع موارد به انجام برساند. بازهم در بخش کامنت‌ها و نظرات می‌توانید این مورد را نیز بررسی نمایید و بدانید نحوه خدمات پس از فروش و پشتیبانی سایت و فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید چگونه است.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی ۱۰ ویژگی مهم برای خرید از فروشگاه اینترنتی پرداختیم و خصوصیات یک خرید آنلاین خوب را باهم ملاحظه نمودیم. شما نیز تجارب خود را در رابطه با این موارد با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید. همچنین برای یک خرید آنلاین بدون مشکل، این مقاله را مطالعه کرده و آن را به دوستان خود معرفی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)