کیفیت سنگ عباس آباد برای نمای ساختمان

کیفیت سنگ عباس آباد برای نمای ساختمان

یکی از مهم‌ترین مصالحی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، سنگ است. سنگ‌ها بسته به جنس، نوع و رنگی که دارند در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شوند. یکی از مهم‌‌ترین قسمت‌های ساختمان که با سنگ تزیین می‌شود، نمای ساختمان است. به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین بخش ساختمان که باعث جلب توجه بینندگان و خریداران می‌شود نمای ساختمان است.

سنگ عباس آباد یکی از معروف‌ترین سنگ‌های به کار رفته در نمای ساختمان‌ها است. این نوع از سنگ‌های ساختمانی به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند مورد توجه سازندگان ساختمان قرار گرفته‌اند. ما امروز در این مقاله می‌خواهیم در مورد کیفیت سنگ عباس آباد برای نمای ساختمان صحبت کنیم. اگر شما هم مشغول فعالیت در صنعت ساختمان هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سنگ عباس آباد

یکی از معروف‌ترین برندهای سنگ در بازار ایران، سنگ تراورتن عباس آباد است. سنگ عباس آباد انواع مختلفی دارد و در قسمت‌ها مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. معدن سنگ عباس آباد در منطقه ای به اسم نیمور در محلات استان مرکزی قرار دارد. سنگ عباس آباد از ته نشین شدن و رسوب آب در غارها ایجاد می‌شود.

کلسیم، استالاکتیت، استالاگمیت و… برخی از مهم‌ترین ترکیبات این سنگ پر طرفدار است. این نوع سنگ بعد از استخراج از معدن، طی فرایندهای مختلف در کارخانه فرآوری شده و در ابعاد و رنگ‌های گوناگون روانه‌ی بازار می‌شود. این نوع سنگ به صورت موج‌دار و بدون موج تولید می‌شود و طرح‌های مختلفی دارد. هر چقدر موج سنگ منظم‌تر باشد و رنگ آن روشن‌تر باشد سنگ مرغوب‌تر است.

انواع سنگ عباس آباد

سنگ عباس آباد انواع مختلفی دارد که در رنگ و حالت ظاهری متفاوت هستند. انواع سنگ عباس آباد عبارت است از:

-تراورتن عباس آباد موج کبریتی

– موج دار

– دنده گاوی

-بدون موج

-صدفی

-کرم

-ابر و بادی

-سوزنی

کیفیت سنگ عباس آباد برای نمای ساختمان

چرا برای نمای ساختمان باید سنگ عباس آباد بخریم؟

نمای ساختمان جزو اصلی‌ترین قسمت‌های ساختمان می‌باشد که زیبایی ظاهری آن بسیار مهم است. هر بیننده‌ای ابتدا نمای ساختمان شما را می‌بیند و بر اساس نما، در مورد ساختمان شما قضاوت می‌کند. در واقع نمای ساختمان معرف اولیه ساختمان شما به بینندگان و خریداران است. به همین دلیل است که شما نمی‌توانید هر نوع سنگی را در نمای ساختمان استفاده کنید.

یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های موجود در بازار که می‌توانید در نمای ساختمان استفاده کنید سنگ عباس آباد است. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ عباس آباد که باعث شده این نوع سنگ پای ثابت انتخاب مشتریان برای نمای ساختمان‌ها باشد را برای شما عزیزان آورده‌ایم. مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ عباس آباد عبارت است از:

ظاهر زیبا

یکی از مهمترین نکاتی که درانتخاب سنگ نمای ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد، زیبایی ظاهری است. سنگ عباس آباد زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد که می‌تواند ظاهر ساختمان شما را شیک و لوکس نشان دهد. به همین دلیل است که استفاده از سنگ عباس آباد برای نما طرفداران بسیار زیادی دارد.

طول عمر زیاد

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب سنگ نما برای ساختمان اهمیت زیادی دارد، طول عمر سنگ است.

مقاومت بالا

سنگ نمای ساختمان عباس آباد در برابر آلودگی و شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم است و شما می‌توانید با خیالی راحت از این نوع سنگ در نمای ساختمان‌تان استفاده کنید.

درجه سختی زیاد

در صنعت سنگ‌های ساختمانی برای مقایسه سختی انواع سنگ، از مقیاسی با عنوان موس استفاده می‌شود که معمولا عددی در بازه 1 تا 10 است. میزان سختی سنگ عباس آباد 3 و 4 است که نشان دهنده میزان درجه سختی متوسط و بالا می‌باشد.

نظافت آسان

ویژگی مهم دیگری که سنگ نمای عباس آباد دارد، نگهداری و نظافت آسان این نوع سنگ است. یعنی اگر نمای ساختمان شما سنگ عباس آباد باشد، به راحتی می‌توانید قسمت‌های کثیف آن را تمیز کنید.

عایق بودن

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب سنگ نمایی ساختمان مورد اهمیت قرار گیرد، عایق بودن سنگ است. سنگ نمای ساختمان عباس آباد به دلیل اینکه دارای خلل و فرج در سطح خودش است، یک عایق نسبی در برابر صدا و حرارت می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این نوع سنگ در نمای ساختمان‌تان به کاهش مصرف انرژی در ساختمان کمک کنید.

چسبندگی بالا

نکته مهم دیگری که برای سازندگان ملک بسیار مهم است چسبندگی ملات به سنگ ساختمانی است. یکی از نکات مهمی که باعث استفاده از سنگ عباس آباد در قسمت‌های مختلف خانه شده است چسبندگی بالای ملات به این سنگ پرطرفدار است.

رنگ روشن

رنگ روشن و پرجلای سنگ عباس آباد، این نوع از مصالح ساختمانی را به یکی از پرطرفدارترین محصولات صنعت ساخت و ساز دنیا تبدیل کرده است. در واقع هر چقدر رنگ سنگ‌های نمای ساختمان‌ها روشن‌تر باشند به این معنی است که کیفیت بیشتری دارد.

نتیجه گیری

صنعت ساخت و ساز در سرتاسر دنیا در حال پیشرفت است و به موازات رشدی که داشته تغییرات زیادی را تجربه کرده است. نمای ساختمان‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها است که در سال‌های اخیر تغییرات بسیار زیادی داشته است. سنگ عباس آباد یکی از شناخته شده‌ترین مصالح ساختمانی است که کاربرد مختلفی در ساخت یک بنا دارد. مهم‌ترین و البته رایج‌ترین مورد استفاده از این سنگ، در نمای ساختمان‌ها است. در این مقاله مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ عباس آباد را برای شما عزیزان توضیح دادیم. سنگ عباس آباد به خاطر این ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، یکی از بهترین سنگ‌های نمای ساختمان به حساب می‌آید.

2.7/5 - (3 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
2.7/5 - (3 امتیاز)