کاغذ دیواری پذیرایی کوچک؛ 5 نکته مهم برای انتخاب و خرید بهتر!

کاغذ دیواری پذیرایی کوچک؛ 5 نکته مهم برای انتخاب و خرید بهتر!

در دکوراسیون پذیرایی کوچک، همه اجزا موجود از جمله دیوارها، برای ایجاد فضایی باب میل شما اهمیت پیدا می‌کنند. کاغذ دیواری یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای تغییر دکوراسیون خانه است که با صرف هزینه‌ای مناسب، فضای دلنشینی ایجاد خواهد کرد. انتخاب مناسب کاغذ دیواری پذیرایی کوچک، تاثیر بسیاری بر بزرگ‌تر دیده شدن و جذابیت بیشتر فضا دارد. گاهی اوقات به‌دلیل ابعاد کوچک سالن پذیرایی، افراد در انتخاب کاغذ دیواری دچار تردید می‌شوند. در این مقاله، به بررسی ۵ نکته مهم برای انتخاب و خرید کاغذ دیواری پذیرایی کوچک می‌پردازیم تا شما را در این فرآیند یاری کنیم.

1. انتخاب نوع کاغذ دیواری؛ اولین قدم برای خرید کاغذ دیواری مناسب

کاغذ دیواری انواع مختلفی از جمله، مخملی، PVC و کاغذی دارد که برای خرید کاغذ دیواری پذیرایی کوچک باید مشخصات انواع آن‌ها را بدانید. برای انتخاب مناسب‌ترین کاغذ دیواری براساس سلیقه و نیاز خود، لازم است که انواع آن‌ها بشناسید و اطلاعات کافی در مورد هر یک داشته باشید. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی می‌پردازیم.

کاغذ دیواری پذیرایی کوچک؛ 5 نکته مهم برای انتخاب و خرید بهتر!

کاغذ دیواری مخملی؛ مناسب برای دوستداران طرح‌های برجسته

کاغذ دیواری مخملی زمینه‌ای از جنس پارچه یا کاغذ دیواری PVC دارد که نقش و نگارهای روی آن از جنس مخمل پارچه‌ای یا مخمل پلاستیکی است. به‌دلیل وجود نقش و نگارهای مخملی، این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو با مواد شوینده نخواهد بود. کاغذ دیواری مخملی معمولا طرح‌های کلاسیک و رنگ‌های تیره دارد. برای پذیرایی کوچک بهتر است کاغذ دیواری ساده و شیک انتخاب کنید تا فضا دلباز به‌نظر برسد.

کاغذ دیواری PVC؛ بادوام و قابل شستشو برای پذیرایی کوچک

کاغذ دیواری PVC بستری کاغذی است که سطح تزئینی آن با وینیل یا پلی وینیل کلراید (PVC) پوشانده شده است. کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل محکم و با ضخامت مناسب بوده و دوام آن حدود ۵ سال است. این نوع از کاغذ دیواری به‌راحتی پاره نمی‌شود و به‌عنوان کاغذ دیواری پشت تلویزیون لاکچری محسوب می‌شود. کاغذ دیواری PVC قابل شستشو و ضد خش است و به‌همین دلیل گزینه مناسبی برای افرادی است که کودک در منزل خود دارند.

کاغذ دیواری کاغذی؛ انتخابی اقتصادی برای پذیرایی کوچک

دوام کاغذ دیواری کاغذی، معمولا بین ۱ تا ۲ سال بوده و غیرقابل شستشو است. این نوع از کاغذ به‌دلیل نازک بودن، به‌راحتی پاره می‌شود؛ ازاین‌رو، برای اتاق کودک اصلا مناسب نیست. کاغذ دیواری کاغذی، قیمت پایین‌تری نسبت به سایر کاغذ دیواری‌ها دارد. توصیه می‌شود اگر کودک در منزل خود دارید، از کاغذ دیواری کاغذی برای پذیرایی و هیچ فضای دیگری استفاده نکنید.

2. کاغذ دیواری رنگ روشن با پترن کم؛ انتخابی مناسب برای پذیرایی کوچک

در انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک، اندازه و طرح کاغذ دیواری از اهمیت بالایی برخوردار است. برای فضاهای کوچک، بهتر است از طرح‌های محو و جزئی استفاده شود تا احساس کوچکی فضا و بی‌نظمی را کاهش یابد. طرح‌ یا پترن‌های کوچک و محو، خطوط عمودی یا افقی و طرح‌های مینیمال، مناسب برای فضاهای کوچک هستند.

برای دیوارهای پذیرایی کوچک از کاغذ دیواری‌ها با رنگ‌های روشن و گرم استفاده کنید تا فضا روشن، بزرگ‌تر و پرانرژی به نظر برسد. رنگ‌های روشن در فضا احساس عمق بیشتر و فضای بزرگ‌تر می‌دهند و رنگ‌های تیره به ایجاد حس گرمی نیز کمک می‌کنند. همچنین، استفاده از طیف مختلف یک رنگ در کاغذ دیواری، به ایجاد احساس پیوستگی و هماهنگی در طرح کمک خواهد کرد.

3. جهت طرح کاغذ دیواری؛ موثر بر بزرگ و کوچک به‌نظر رسیدن پذیرایی کوچک

هنگام خرید کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک، باید به جهت استفاده از کاغذ دیواری توجه کنید. در صورت بلند بودن دیوارهای پذیرایی بهتر است از کاغذ دیواری با طرح‌های افقی استفاده کنید تا دیوار بزرگ‌تر و خانه دلبازتر به‌نظر برسد.

از سوی دیگر، اگر دیوارهای پذیرایی خانه شما کوتاه‌ هستند، کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی احساس بلند بودن دیوار را القا می‌کنند. همچنین، می‌توانید کاغذ دیواری‌های روشن و بدون طرح انتخاب کنید تا پذیرایی بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

4. توجه‌به همخوانی کاغذ دیواری پذیرایی با دیگر فضاهای خانه

همخوانی متریال‌ها و فضاها در دکوراسیون پذیرایی کوچک، اصولی مهم است که در صورت نادیده گرفتن، فضا کوچک‌تر و به‌هم‌ریخته به‌نظر خواهد رسید. به‌عنوان مثال اگر رنگ پوشش کف پذیرایی طوسی تیره است، کاغذ دیواری رنگ روشن انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین، اگر به‌دنبال ایجاد فضایی شیک و مدرن در پذیرایی هستید، کفپوش و کاغذ دیواری را رنگ روشن و خنثی مانند طوسی یا کرم انتخاب کنید. دراین‌صورت، با وسایل خانه ساده و شیک، سبک دکوراسیون پذیرایی را شیک و مدرن خواهید کرد.

5. کیفیت و مقاومت کاغذ دیواری؛ استفاده برای مدت زمان طولانی از کاغذ دیواری پذیرایی کوچک

در خرید کاغذ دیواری پذیرایی کوچک، حتماً به کیفیت و مقاومت آن توجه کرده تا برای مدت زمان طولانی بتوانید از آن استفاده کنید. کاغذ دیواری با کیفیت بالا باید مقاومتی مناسب در برابر رطوبت، لکه، و خراش داشته باشد. همچنین، از قابل شستشو بودن کاغذ دیواری حتما اطمینان حاصل کنید تا در صورت وقوع لکه روی آن، به‌راحتی تمیز شود. همچنین کیفیت کاغذ دیواری بر نازک یا ضخیم بودن آن تاثیر می‌گذارد که در صورت نازک بودن، ترک‌ها و ایرادهای دیگر دیوار روی کاغذ دیواری نمایان می‌شوند.

کاغذ دیواری پذیرایی کوچک؛ 5 نکته مهم برای انتخاب و خرید بهتر!

انتخاب آسان کاغذ دیواری پذیرایی کوچک در وبسایت لینوم فلکس

در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی کوچک، نکاتی همچون طرح، رنگ، جهت راه‌ها، کیفیت و مقاومت کاغذ دیواری بسیار مهم هستند. ابتدا باید انواع کاغذ دیواری را بشناسید و براساس نیاز خود بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. اشاره کردیم که کاغذ دیواری PVC مقاوم و قابل شستشو است و نوع کاغذی، انتخابی اقتصادی خواهد بود. در نهایت، از منابع معتبر و فروشگاه‌های مورد اعتماد برای خرید کاغذ دیواری استفاده کنید تا از کیفیت مطلوب و مشاوره حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

لینوم فلکس یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه دکوراسیون و کاغذ دیواری بوده که از مشاوران حرفهای برخوردار است. محصولات لینوم فلکس از بهترین و با کیفیت‌ترین‌ها گزینش شده است که پس از طی آزمون‌های استاندارد در بازار عرضه می‌شوند. برای مشاهده محصولات و دریافت مشاوره، وارد وبسایت لینوم فلکس شوید و از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)