چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

در سال‌ های اخیر به خصوص از زمان شیوع کرونا بارها شنیده ‌ایم که مدل «کار از راه دور» یا فریلنسر در بسیاری از محیط‌ های کاری پیاده‌سازی شده است. این مدل در کشور ما به دلیل اپیدمی کرونا دچار تحول سریعی شده است. البته این وضعیت شرایطی مانند عدم توانایی در مدیریت زمان ، نداشتن انگیزه و کارآمد نبودن را به همراه داشته ؛ به خصوص برای کسانی که عادت به کار در خانه را ندارند. در این مقاله به چند نکته اساسی برای بهینه تر کردن کار در خانه می پردازیم.  

یک فضای کاری برای خود انتخاب کنید

فضایی را برای کار ایجاد کنید و به مغز خود بگویید: “اگر اینجا هستم ، باید کار کنم.” به همین دلیل داشتن یک فضای کاری برای کار در خانه بسیار مهم است. اگر اتاقی در خانه خود دارید که می توانید آن را به عنوان اتاق مطالعه قرار دهید ، از این قسمت در حین کار در خانه استفاده کنید. اگر اتاق خصوصی ندارید ، فضاهایی مانند اتاق نشیمن ، اتاق خواب و بالکن بسته را به عنوان محیط کار در نظر بگیرید. انتخاب نقطه ای که در آن کار خواهید کرد برای کارآمدتر بودن بسیار مهم است.

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

پیشنهاداتی برای ایجاد اتاق مطالعه

هنگام ایجاد اتاق مطالعه برای کار در خانه ، هدف شما باید این باشد که فضا را به روشی بسیار مینیمال تزئین کنید. زیرا یک منطقه شلوغ ، هر چقدر هم که مرتب باشد ، ممکن است نامرتب به نظر برسد و این باعث می شود حواس شما پرت گردد. میز تحریر ، قفسه کتاب در صورت نیاز جعبه های کوچک برای نگهداری اسناد مهم ترین وسایلی هستند که در این اتاق قرار می دهید.

این باید در اولویت شما باشد که میز کار به اندازه کافی بزرگ باشد تا نیازهای شما را برآورده کند. هنگام انتخاب صندلی ، باید محصولی را انتخاب کنید که در طول روز احساس راحتی نمایید. صندلی ای که از کمر و پشت شما حمایت می کند ممکن است برای کار راحت مناسب باشد. در صورت تمایل ، بالشتک های کمری روی صندلی نیز می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

برای کار در خانه ، رنگ های زنده نباید در اتاق غالب باشند و همچنین از رنگ های تیره شدید پرهیز کنید. استفاده شدید از رنگ های تیره مانند مشکی ، خاکستری تیره ، قهوه ای و بنفش فضایی خسته کننده ایجاد می نماید. همچنین استفاده شدید از رنگ های زنده مانند زرد ، قرمز و نارنجی می تواند باعث حواس پرتی شود.

بسیار مهم است که ناحیه ای که میز کار خود را در آن قرار می دهید نور خورشید را دریافت کند. نداشتن نور کافی باعث می شود که در تمرکز با مشکل مواجه شوید. به همین دلیل ، نصب لامپ روی میز کار ، به ویژه برای کارمندانی که در اتاق های بدون نور فضای کاری ایجاد می کنند ، مهم است.

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

پیشنهاداتی برای ایجاد یک فضای کاری در هر اتاق

در دسترس بودن منطقه هنگام انتخاب محل کار در خانه مهم است. برای کارایی شما نیز اهمیت دارد که مکانی را پیدا کنید تا حد امکان ساکت باشد و اعضای خانواده مزاحم شما نشوند. همچنین محل کار شما باید سازماندهی شود. از بهم ریختگی در منطقه اجتناب کنید. اگر منطقه ای که در آن کار می کنید نامرتب است ، قبل از شروع کار ، مواردی که حواس شما را پرت می کند جمع آوری نمایید.

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

اجازه ندهید آسایش خانه ، کیفیت کار شما را پایین بیاورد

با توجه به اینکه خانه جایی است که ما در آن راحت ‌تر هستیم ، کاملاً بدیهی است که برای رهایی از این راحتی در حین کار باید تمرین ‌هایی انجام دهیم! به عنوان مثال ، پوشیدن لباس‌ های مناسب به جای لباس خواب ، می‌ تواند به مغز شما کمک کند تا از منطقه راحتی خود خارج شود و در نتیجه کارآمدتر فعالیت کنید. علاوه بر این ، تقریباً غیرممکن است که در حین تماشای یک سریال یا برنامه تلویزیونی به طور همزمان کارایی داشته باشید.

خرید 41 مدل استند بادکنک بسیار با کیفیت و قیمت مناسب

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

ساعت کاری خود را تعیین کنید

یک بار دیگر بر موضوعی که شما از آن آگاه هستید تأکید می کنیم ؛ کار در خانه مستلزم نظم و انضباط است. بنابراین ، اگر می‌خواهید بهینه کار نمایید ، باید برنامه ای ایجاد نمایید که انگار در دفتر کار می‌ کنید. با تعیین ساعت شروع و پایان کار می توانید اولین و مهم ترین گام خود را به سمت نظم کاری منظم بردارید.

چنین نظم کاری می تواند باعث افزایش بهره وری شما شود. بنابراین باید یک استراحت ناهار داشته باشید یا حتی در فواصل زمانی معین با تقسیم زمان استراحت کنید. همچنین توصیه می کنیم وقت ناهار خود را جلوی کامپیوتر نگذرانید.

پس چگونه می توانید زمان خود را تقسیم کنید؟ به عنوان مثال ، می توانید 25 دقیقه کار کنید و فقط روی کار خود تمرکز کرده و سپس 5 دقیقه استراحت نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید 50 دقیقه بدون وقفه کار نموده و استراحت 10 دقیقه ای را انتخاب کنید.

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

از تکنیک های مدیریت زمان کمک بگیرید

تکنیک های کارآمد کار در خانه هم مربوط به نظم بخشیدن به خود و هم استفاده بهینه از زمان است. برای مدیریت کارآمد زمان ، باید برنامه ریزی کرد. یکی از پیشنهادات برای کسانی که در خانه کار می کنند این است که برنامه ریزی کنند در چه روزی کارهایی را که باید انجام دهند با تهیه یک لیست هر هفته انجام دهند. به این ترتیب می توانید سطح اضطراب و استرسی را که می تواند ناشی از عدم برنامه ریزی باشد به حداقل برسانید. همچنین توصیه می کنیم نگاهی به تکنیک های مدیریت زمان بیندازید که به شما امکان می دهد کار خود را به ترتیب فوریت و اهمیت مرتب کنید.

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

اجازه ندهید حواس تان پرت شود

اشاره کردیم که محیط کاری نامرتب یکی از عواملی است که می تواند حواس شما را پرت کند. علاوه بر آن ، چیزهای زیادی وجود دارد که می ‌تواند حواس افرادی را که کار در خانه دارند پرت کند ؛ مانند شبکه ‌های اجتماعی ، کارهای خانه‌ ، صدای ایجاد شده توسط سایر افراد خانواده.

اول از همه ، کاری که باید انجام دهید این است که در طول مدتی که کار می کنید وارد حساب های رسانه های اجتماعی یا سایت های دیگر که به کار شما مرتبط نیستند نشوید. برای این کار ، از زمان استراحت خود استفاده کنید.

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

اگر خانه خود را با خانواده یا هم اتاقی خود به اشتراک می گذارید ، صدا و عناصر دیگر می توانند باعث وقفه در کار شما شوند. در چنین شرایطی ، سعی کنید خود را در یک منطقه مناسب برای کار قرار دهید. توصیه می کنیم هنگام کار در خانه با هدفون کار کنید.

خرید 39 مدل زنجیر مردانه بسیار شیک با قیمت عالی

اگر در تمرکز مشکل دارید ، تمرینات تنفسی انجام دهید. نفس آهسته از طریق بینی و بازدم از طریق بینی و تمرکز بر جریان تنفس در سراسر بدن تکنیک بسیار مفیدی برای رهایی از افکاری است که در ذهن شما می چرخند و شما را به بن بست می کشانند. زمانی که حواس ‌تان پرت است و یا نمی‌ توانید به ‌طور مؤثر از زمان استفاده کنید ، از این تکنیک استفاده نمایید.

تصاویر بیشتر:

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

لیست قیمت 41 مدل سه تار ساخت بزرگترین استادان + خرید

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

چطور می توان شرایط کار در خانه را بهینه تر کرد؟

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
دکوراسیون دفتر کار اداری ، دکوراسیون دفتر کار خانگی ، دکوراسیون دفتر کار در منزل ، عکس دکوراسیون دفتر کار مدرن و امروزی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)