چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی؛ ایده‌هایی برای نظم دهی به کابینت زیر سینک

چیدمان اصولی کابینت ممکن است در ابتدا موضوعی ساده به نظر برسد. اما اگر نظم دهی اصولی به داخل کشوها و کابینت‌ها را بدانید، متوجه می‌شوید که با کمی خلاقیت می‌توانید فضای بیشتری را در کابینت ایجاد کنید و به علاوه زیبایی و نظم را در شلوغ‌ترین کابینت‌ها نیز ایجاد کنید. کابینت زیر سینک ظرفشویی در اغلب خانه‌ها، ماهیتی متفاوت دارد. این فضا ترکیبی از چیدمان ظروف بزرگ مانند قابلمه‌ها، ظروف پلاستیکی و همچنین شوینده‌ها و مواد پاک کننده یا حتی سطل زبال یا سطل برنج است. به همین دلیل نظم دهی به این کابینت از همه فضاهای دیگر آشپزخانه دشوارتر خواهد بود. اگر شما نیز با چیدمان کابینت زیر سینک دچار مشکل هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. در ادامه ایده‌هایی ساده و ارزان برای چیدمان کابینت زیر سینک به شما معرفی خواهیم کرد.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی؛ ایده‌هایی برای نظم دهی به کابینت زیر سینک

تفکیک فضای کابینت زیر سینک؛ ماهیت کابینت را مشخص کنید

یکی از مشکلات بزرگی که در مسیر نظم دهی به کابینت زیر سینک وجود دارد، تنوع لوازم موجود در آن است. بهتر است ابتدا ماهیت کابینت را مشخص کنید و سپس با توجه به لوازم باقیمانده، تفکیک فضا را انجام دهید. برای مثال نگهداری ظروف مورد استفاده مانند قابلمه به همراه مواد شوینده چندان درست نیست. چراکه ممکن است ذرات شیمیایی باقیمانده روی بدنه شوینده‌ها تبخیر و روی ظروف مصرفی بنشینند. از طرفی قابلمه‌ها به دلیل نامتقارن بودن و چیدمان دشوار، فضای زیادی را در کابینت زیر سینک اشغال می‌کنند. به همین دلیل ممکن است لوازم پاک کننده و سایر لوازمی که در زیر سینک جای دارند با نظم و به صورت اصولی در کابینت قرار نگیرند.

برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم فضایی در کابینت‌های دیگر برای قابلمه‌ها ایجاد کنید. اگر تعداد کابینت شما کم است و فضایی برای قرار دادن سرویس قابلمه ندارید، از استند قابلمه استفاده کنید. استند قابلمه وسیله‌ای برای نگهداری قابلمه است که به صورت آماده قابل خریداری است و نیازی به خرید یراق آلات برای نصب و استفاده ندارد. این استند می‌تواند در گوشه آشپزخانه قرار گیرد و مشکل فضای مورد نیاز برای قابلمه را حل کند.

استفاده از سطل‌های ریلی؛ مدرن و کاربردی

جابجایی سطل زباله یا سطل برنج و آذوقه هنگام هر بار استفاده، باعث می‌شود تا نظم در کابینت زیر سینک به هم بریزد. این اتفاق با کمک لوازم مدرن آشپزخانه حل شده است. سطل زباله کابینتی می‌تواند با ثابت شدن در کنج کابینت، علاوه بر ایجاد فضای خاص، به نظم دهی کابینت زیر سینک نیز کمک کند. این سطل‌ها اغلب ریلی هستند و با بیرون کشیدن به صورت کشویی می‌توانید از آنان استفاده کنید. فضای ثابت سطل، نظافت ساده و استفاده بهینه از فضا از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع سطل زباله است.

استفاده از لوله‌های زیر سینک؛ با خلاقیت فضاسازی کنید

از آنجایی که بیشتر مواد پاک کننده به شکل اسپری خریداری و نگهداری می‌شوند، می‌توانید با یک خلاقیت کوچک، بخش زیادی از فضای کابینت را خالی کنید. به این ترتیب که اسپری‌های پاک کننده را از بخش اهرم، روی میله‌ها آویزان کنید. با این کار در کف کابینت فضای بیشتری برای قرار دادن سایر لوازم ایجاد خواهد شد. برای این کار می‌توانید به جای استفاده از لوله‌های آب زیر کابینت، لوله‌هایی با قطر کم را در بخش بالاتر کابینت نصب کنید.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی؛ ایده‌هایی برای نظم دهی به کابینت زیر سینک

استفاده از کشوهای پلاستیکی و سبدهای حصیری؛ تفکیک مواد شوینده با روشی مدرن و ارزان

بسیاری از لوازمی که در کابینت زیر سینک قرار دارند، حجم و شکلی یکسان دارند. برای مثال لوازمی مانند ظروف شیشه‌ای، ظروف مایع ظرفشویی و سایر شوینده‌ها و ابزارهایی مانند شیشه شوی می‌توانند به سادگی در سبدهای حصیری یک اندازه در کنار یکدیگر دسته بندی شوند. برای اینکه فرایند نظم دهی بهتر صورت گیرد، سعی کنید که علاوه بر شکل ظاهری به ماهیت لوازم نیز توجه کنید. برای مثال اسپری‌های پاک کننده را در یک سبد خاص و شیشه‌های حاوی عرقیجات یا مواد خوراکی را در سبد دیگر قرار دهید. نظم‌دهنده‌ها و قفسه‌های پلاستیکی نیز این روزها با ابعاد و طرح‌های متنوع در بازار وجود دارند.

همچنین علاوه بر تقسیم‌کننده‌های پلاستیکی، نظم‌دهنده‌های فلزی و ریلی متنوعی نیز در بازار وجود دارند که هم فضای کابینت را سامان می‌بخشند و هم با سطل زباله ریلی هماهنگی دارند. این نظم دهنده‌ها شکل و ساختاری مانند سبد سوپری مواد غذایی دارند و با ابعاد مختلف قابل سفارش هستند.

از فضای درب کابینت غافل نشوید!

با نصب انواع گیره و ارگنایزر های آویز در بخش داخلی درب کابینت، می‌توانید از این فضا نیز برای نگهداری بعضی از لوازم استفاده کنید. بنابراین هیچ ایده و خلاقیتی را در نظم دهی به کابینت دست کم نگیرید. نصب حوله، دستکش آشپزخانه، سبد نگهداری پلاستیک‌ها و دستمال‌های گردگیری روی درب کابینت، یا ایجاد فضایی برای ابزارهای شستشو مانند فرچه، یا حتی قرار دادن قفسه‌های باریک برای نگهداری ظروف کوچک روی درب کابینت می‌تواند تا حد زیادی به نظم دهی کابینت زیر سینک کمک کند.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی؛ ایده‌هایی برای نظم دهی به کابینت زیر سینک

خرید لوازم نظم دهی استاندارد و کاربردی

برای خرید لوازم نظم دهی باید حساب شده و دقیق عمل کنید. ابتدا به خوبی فضای کابینت را بسنجید و یک برآورد کلی از چیدمان در ذهن خود داشته باشید. برای خرید انواع تجهیزات داخل کابینت از سطل زباله کابینتی تا انواع نظم دهنده کابینت و سوپری، خرید از تجهیز یراق را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه اینترنتی می‌توانید بهترین لوازم نظم دهی و انواع یراق آلات را با کیفیت فوق العاده خریداری کنید. برای مشاهده انواع محصولات، به سایت تجهیز یراق مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟