چگونه مبل و پرده را با هم ست کینم؟

وقتی صحبت از دکوراسیون منزل به میان می آید، ترکیب مناسب مبلمان و لوازم جانبی می تواند تفاوت را در ایجاد فضایی منسجم و از نظر بصری جذاب ایجاد کند.

مبل اغلب مرکز یک اتاق نشیمن است، بنابراین انتخاب پرده های عالی برای تکمیل آن ضروری است.

در این مقاله نکات و ترفندهایی در مورد انتخاب پرده هایی که با مبل شما مطابقت دارند ارائه می دهیم تا بتوانید فضایی منسجم و از نظر بصری جذاب ایجاد کنید که نشان دهنده شخصیت شما باشد.

نکاتی برای ست کردن مبل و پرده

درک نظریه رنگ

چگونه مبل و پرده را با هم ست کینم؟

درک تئوری رنگ یکی از جنبه های مهم فرآیند طراحی داخلی است، به خصوص هنگام تطبیق مبل و پرده. با تعیین اینکه کدام رنگ ها با هم هماهنگ هستند شروع کنید.

انتخاب رنگ های مشابه می تواند راهی عالی برای دستیابی به ظاهری منسجم و یک پارچه در رنگ های مکمل یا سه گانه باشد. به یاد داشته باشید که یکی از عناصر کلیدی هنگام بازی با رنگ‌ها، متعادل کردن سایه‌های پررنگ با رنگ‌های کم‌رنگ‌تر بدون غلبه بر بقیه چیدمان مبلمان است.

یک ترکیب خوب از دو یا سه رنگ، فضایی دلپذیر را ایجاد می کند که کل طراحی اتاق را به هم نزدیک می کند.

پالت رنگ موجود اتاق خود را در نظر بگیرید

چگونه مبل و پرده را با هم ست کینم؟

اغلب، پالت رنگ اتاق می تواند راهنمای شما در انتخاب مبلمان و لوازم منزل باشد. هنگام انتخاب مبل و پرده به طور خاص، رنگ های موجود در اتاق را در نظر بگیرید تا ظاهری هماهنگ ایجاد کنید. یک فضای داخلی منسجم می تواند فضایی جذاب ایجاد کند که به مهمانان اجازه می دهد احساس خوبی در خانه داشته باشند.

استفاده از الگوها و چاپ

چگونه مبل و پرده را با هم ست کینم؟

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید، هماهنگ کردن رنگ‌ها، چاپ‌ها و الگوها است، به‌ویژه هنگام انتخاب مبل و پرده. اگر به درستی انجام شود، ترکیب پارچه هایی که چندین رنگ دارند می تواند فضایی جذاب و در عین حال آرام ایجاد کند. به عنوان مثال، مخلوط کردن راه راه با گل ها یا جامدات با الگوهای هندسی، حال و هوای پر جنب و جوشی را به فضای شما می بخشد در حالی که آن را متعادل و از نظر بصری دلپذیر نگه می دارد.

بافت و پارچه

چگونه مبل و پرده را با هم ست کینم؟

بافت ها و پارچه ها دو مورد از مهم ترین مولفه هایی هستند که هنگام تصمیم گیری برای هماهنگی مبل و پرده باید در نظر گرفته شوند. بافت یک بعد بصری به اتاق اضافه می کند و حسی لمسی ایجاد می کند.

برای انتخاب پارچه برای هر عنصر، به حال و هوای مورد نظر فکر کنید – یک مبل ال شکل مخملی همراه با یک پرده مجلل تافته (پارچه ابریشمی) ممکن است فضایی مجلل ایجاد کند. در عین حال، یک مبل کتانی میتواند به طور ایده آل در خانه با پوشش پنجره بوم باز ظاهر شود. امکانات برای ترکیب بی پایان است.

انتخاب اندازه مناسب

چگونه مبل و پرده را با هم ست کینم؟

هنگام انتخاب مبل و پرده، اندازه آنها را نسبت به اتاق در نظر بگیرید. مبلمان نباید بیش از حد فضای فیزیکی را مصرف کند، زیرا این امر می تواند آن را برجسته نشان دهد و از نظر بصری فضا را کوچک کند. با این حال، داشتن قطعات خیلی کم یا خیلی کوچک می تواند دعوت کننده نباشد.

برای اینکه هماهنگی لازم بین فضای کوچک و مبلمان شما وجود داشته باشد بهترین گزینه مبل تخت خواب شو است. با خرید مبل تخت شو ظریف و جمع و جور هم در فضا صرفه جویی کرده اید و هم در عین حال فضای بیشتری در اختیار دارید.

مبل تختخواب شو میتواند در عین حالی که فضای شما را مصرف نمیکند و جای زیادی نمیگیرد میتواند به شما فضای ذخیره سازی با توجه به باکسی که در زیر آن تعبیه شده است بدهد.

سوالات متداول

چه رنگی پرده و مبل اتاق را بزرگتر نشان می دهد؟

انتخاب پرده ها و مبل هایی با رنگ روشن یکسان برای بزرگتر نشان دادن اتاق یک انتخاب هوشمندانه است. ترکیب رنگ‌های بژ، سفید و آبی با ایجاد حس تداوم در سراسر اتاق، توهم فضایی بزرگ‌تر را ایجاد می‌کند.

هنگامی که به دنبال پرده یا مبلمان هستید، سعی کنید سایه هایی را انتخاب کنید که حداقل کنتراست بین آنها وجود داشته باشد. ته رنگ های همسان که در هر رنگ گره می خورند نیز می تواند حسی مطبوع به محیط بدهد. استفاده از این تکنیک می تواند یک منطقه کوچک را به چیزی تبدیل کند که بی نهایت گسترده تر از قبل به نظر می رسد.

آیا پرده های من باید روشن تر یا تیره تر از مبل من باشند؟

هر اتاق متفاوت است و هر سبکی منحصر به فرد است. هنگام انتخاب پرده های خود در رابطه با مبل، گزینه ها بسیار زیاد است. اگر می‌خواهید ظاهری دراماتیک ایجاد کنید، پرده‌هایی را انتخاب کنید که تیره‌تر از مبل هستند – این کنتراست چشم‌نوازی ایجاد می‌کند که به اتاق عمق و بعد می‌افزاید.

از طرف دیگر، اگر ظاهری ملایم را ترجیح می‌دهید، پرده‌های سبک‌تری را در مقایسه با مبل در نظر بگیرید – این نرمی و پیچیدگی را به دکوراسیون شما می‌افزاید. هر نگاهی که تصمیم می گیرید، به یاد داشته باشید که همه چیز برای زنده کردن دید شماست.

خلاصه

مطابقت با مبل و پرده های شما می تواند به راحتی و به طور موثر، ظاهری منسجم در فضای زندگی شما ایجاد کند. با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند رنگ، الگو و بافت، می توانید ترکیبی عالی از مبل و پرده را بیابید که مکمل یکدیگر هستند و اتاق خود را به هم گره می زنند.

همچنین به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب مبلمان و دکوراسیون پنجره، سبک کلی و زیبایی فضای خود و عملکرد اتاق را در نظر بگیرید.

منبع: سایت مبل تختخواب شو آرا سوفا

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟