نحوه نصب کاشی دیواری

نصب کاشی‌های دیواری یک پروسه‌ی چهار مرحله‌ای است که شامل آماده سازی سطح، طراحی، استفاده از چسب کاشی و کاشی و در نهایت استفاده از دوغاب و بندکشی می‌شود. آماده سازی سطح و نوع چسب کاشی استفاده شده، به محل کاشی کاری بستگی دارد. برخی از دیوارها را می‌توان به راحتی کاشی کرد اما برخی دیگر پیچیده هستند و نیاز به دخالت افراد ماهر دارند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سرامیک کار در تهران باشید می‌توانید سفارش نصب کاشی  ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نحوه نصب کاشی دیواری

آماده سازی سطح:

کاشی‌های دیواری می‌توانند روی دیوارهای گچی نصب شوند اما در مناطقی که با آب در تماس هستند، بهتر است از سیمان استفاده شود. تخته‌های سیمانی ضدآب نیستند اما در صورت خیس شدن نیز از بین نمی‌روند. از تمیز، صاف و خشک بودن سطح اطمینان حاصل کنید. اگر دیوار رنگ شده است، بهتر است روی آن را سنباده بکشید.

طراحی:

طراحی برای شروع کاشی کاری را بهتر است از مرکز دیوار شروع کنید. با استفاده از تراز، خطوط صاف افقی و عمودی بکشید به طوری که کاشی‌ها در آن‌ها جای بگیرند. دقت کنید که در این مرحله برای دوغاب و بندکشی نیز فضایی بین کاشی‌ها اختصاص دهید.

نحوه نصب کاشی دیواری

انتخاب و استفاده از چسب کاشی:

با توجه به مکانی که قصد کاشی کاری در آن را دارید، چسب مختص این کار را انتخاب کنید. مثلا برای مکان‌های نظیر حمام، چسب‌هایی که پایه‌ی سیمانی دارند بسیار مناسبند. چسب را با توجه به دستورالعمل کارخانه مصرف کنید. دقت کنید که خطوط کشیده شده در مرحله قبل، با چسب پوشانده نشوند.

نصب کاشی‌ها:

اولین ردیف کاشی‌ها را روی دیوار قرار دهید. با دست آن‌ها را محکم به روی چسب فشار دهید تا فیکس شوند. با استفاده از گیره‌های جداکننده، فاصله‌ی بین کاشی‌ها را حفظ کنید زیرا در این فواصل قرار است دوغاب ریخته شود. بسیاری از کاشی‌های دیواری خود دارای قسمت‌هایی هستند که محل بندکشی را مشخص می‌کنند. حالا وقت این است که اولین ردیف و ستون را کاشی کاری کنید.

اگر دارید حمام و یا اطراف وان را کاشی می‌کنید، یک فاصله ی یک هشتم اینچی بگذارید تا در آن فاصله درزگیر بریزید. این فاصله با درزگیر مناسب پر می‌شود و از شکسته شدن کاشی‌ها جلوگیری می‌کند.

نحوه نصب کاشی دیواری

برش دادن کاشی‌ها:

در هنگام پروسه‌ی کاشی کاری، ممکن است نیاز داشته باشید یک سری از آن‌ها را برش دهید تا بهتر جا شوند. با یک کاتر یا اره‌ی مخصوص کاشی، این کار به راحتی انجام می‌شود.

بندکشی:

بعد از اینکه چسب کاشی کاملا خشک شد، می‌توانید بندکشی کنید. این مرحله با استفاده از دوغاب انجام می‌شود. قبل از استفاده از دوغاب، گیره‌ها را از بین کاشی‌ها جدا کنید.

دوغاب را با استفاده از دستورالعمل‌های مناسب تهیه کنید. با استفاده از یک ماله، درون شیارهای بین کاشی‌ها، از دوغاب پر کنید. دوغاب اضافی را حتما از سطح کاشی‌ها بزدایید. با استفاده از یک اسفنج و آب، سطح را تمیز کنید و سپس اجازه دهید تا دوغاب به خوبی خشک شود. با خشک شدن دوغاب و درزگیری، این مرحله تمام است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟