با معروف ترین تابلوهای نقاشی جهان آشنا شوید

سالانه میلیاردها دلار در حراج‌های بین‌المللی برای خرید و فروش تابلوهای نقاشی در گردش است؛ اما فقط تعداد بسیار کمی از آن‌‌ها به شهرتی که واقعا لیاقت دارند می‌رسند. این داستان در حالی است که در جهان نقاشی‌های معدودی وجود دارد؛ بیشتر افراد ممکن است حداقل یک‌بار این نقاشی‌ها را دیده باشند. معروف‌ ترین تابلوهای نقاشی جهان که ارزش‌گذاری مادی روی آن‌ها امکان‌ناپذیر است؛ در موزه‌ها نگهداری می‌شوند. واژه «معروف» در این مقاله یک اصطلاح ضمنی محسوب می‌شود؛ در واقع این واژه برای بررسی اینکه در پنج سال گذشته کدام نقاشی‌ها در صدر نتایج گوگل قرار داشتند، در نظر گرفته‌شده است. فهرستی که در این مقاله ارائه شده به ترتیب از کمترین به بیشترین سرچ همراه با پاره‌ای از توضیحات در اختیار شما قرار گرفته. 

تابلو گرنیکا؛ معاصرترین نقاشی از لیست معروف‌ترین‌ها

جدیدترین نقاشی حاضر در لیست نقاشی گرنیکاست که توسط «پابلو پیکاسو» در سال 1937 آفریده شده. این نقاشی سبک متمایز پیکاسو را نشان می‌دهد و بیان‌کننده وحشت‌های بی‌وقفه در دوران حمله نازی‌ها به اسپانیا است. گرنیکا امروز در موزه «رینا سوفیا» واقع در مادرید محافظت می‌شود.

با معروف ترین تابلوهای نقاشی جهان آشنا شوید

تابلو جیغ؛ الهام‌گرفته از یک پانیک

در طول قرن بیستم و هنگام جنگ داخلی اسپانیا، نازی‌ها نیرو هوایی جدید خود را در شمال اسپانیا به قیمت جان انسان‌های بی‌گناه آزمایش کردند. یک سوم از جمعیت 5000 نفری ساکن گرنیکا در این بمب‌باران کشته یا زخمی شدند. تابلوی جیغ نیز از بمباران هوایی آلمان در شهر باسک در طول جنگ داخلی اسپانیا الهام گرفته شده است.

تابلوی جیغ توسط «ادوارد مونک» نقاش مشهور نروژی در اوایل قرن 20 کشیده شد. در حال حاضر این نقاشی در موزه «بلودر بالا» در وین، استرالیا نگهداری می‌شود. تابلو جیغ یکی از تابلوهای معروف در سبک نقاشی مدرن است. مونک این طراحی را از یک حمله پانیک که در 1892 متحمل شده بود الهام گرفت. نقاش بسیار هنرمندانه، نحوه و محل وقوع حمله را به نمایش گذاشته. ادوارد مونک در این باره می‌گوید: «درحال پیاده‌روی در اسلو بودم. خورشید درحال غروب بود و ابرها مانند خون، قرمز بودند. صدای جیغی در سرم حس کردم که از طبیعت عبور کرد.»

تابلو شب‌ پرستاره؛ برگرفته از تاریک‌ترین روزهای هنرمند

«ونسان ون گوگ» نقاش تابلوی مشهور شب پرستاره در سال 1889 این اثر را خلق کرد. این نقاشی نسبتا انتزاعی نمونه بارز استفاده ابتکاری و جسورانه ون‌گوگ از قلم‌موهای ضخیم است. رنگ‌های آبی و زرد چشمگیر این نقاشی فضای لوکس و رویایی را خلق می‌کند. ارزش همه آثار این فهرست و نقاشی‌هایی که در موزه نگهداری می‌شوند تا حدی بالاست که خرید تابلو و ارزش‌گذاری درباره این دسته از آثار را به یک کار خیالی تبدیل کرده است.

ون گوگ زمانی که این نقاشی را کشید در آسایشگاه سن پل در جنوب فرانسه در جست‌وجوی راهی برای رهایی از افسردگی بود. نمای کلی این تابلوی نقاشی معروف مشاهدات او از پنجره روستا، خاطرات و احساساتی که در آن زمان برانگیخته شده بود را بیان می‌کند.

با معروف ترین تابلوهای نقاشی جهان آشنا شوید

تابلو شام آخر‌؛ معروف‌ترین تابلو نقاشی مذهبی

احتمالا کمتر کسی است که نقاشی تابلو شام آخر را ندیده باشد. «لئوناردو داوینچی» نقاش پرآوازه ایتالیایی خالق اثر شام آخر است. این اثر هنری در اواخر قرن 15 ام کشیده شده و الان در «سانتا ماریا دل گرازیه» میلان ایتالیا نگهداری می‌شود. این تابلو چندین بار مورد سرقت قرار گرفت و در بازار برای خرید تابلو نقاشی به فروش گذاسته شد اما بعدها مجددا این اثر را به موزه بازگرداندند.

تابلو شام آخر در دوره‌ای کشیده شده است که هنوز المان‌های مسیحی پررنگ بود. طبق آموزه‌های مسیحی، شام آخر آخرین وعده غذایی بود که عیسی با حواریون در میان گذاشت. این داستان یک آموزه محوری از مسیحیت است؛ در عهد جدید مسیحیان شام آخر را مبنای مراسم عشای ربانی خود قرار دادند.

با معروف ترین تابلوهای نقاشی جهان آشنا شوید

تابلو مونالیزا؛ زنی با چهره معمولی اما لبخندی عجیب

چهره یک زن نه چندان زیبا اما با صورت و لبخندی مرموزانه که توسط لئوناردو داوینچی در قرن 16 ام کشیده شده، به معروف‌ ترین تابلو نقاشی در جهان مبدل شده است. در طول تاریخ این نقاشی نیز بارها به سرقت برده شد.بسیاری از افراد علاقه خاصی به این اثر داشته و دوست دارند از آن به‌عنوان تابلو دفتر کار یا منزل استفاده کنند. این نقاشی اولین پرتره ایتالیایی شناخته می‌شود که از فاصله بسیار نزدیکی کشیده شده است.

با دیدن مونالیزا اولین پرسشی که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند این است که این خانم چه کسی است؟ آیا واقعا شخص وجود حقیقی داشته یا خیر؟ بسیاری از مورخان معتقدند این پرتره از خانم «لیزا ژوکوندو» همسر یک فلورانسی ثروتمند در آن دوره بوده است. در ادامه به حقایقی جالب درباره مونالیزا، که هرکسی نمی‌داند، می‌پردازیم:

  • عده‌ای از منتقدان زمانی بر این باور بودند که مونالیزا یک سلف-پرتره محسوب می‌شود.
  • نقاشی بر روی بوم‌های معمولی کشیده نشده است
  • به احتمال بالایی مونالیزا یک نقاشی نیمه‌کاره است.
  • این نقاشی با چندین پادشاه فرانسوی زندگی کرده.
  • در حال حاضر تابلو پشت یک شیشه ضد‌گلوله نگهداری می‌شود.

اکنون تابلو مونالیزا در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود و هم‌چنان بعد از گذشت 500 سال الهام‌بخش عده کثیری از هنر دوستان در سراسر جهان است.

چیدمان دکوراسیون منزل با تلفیقی از هنر و آثار معروف هنری

در این مقاله به معرفی معروف ترین نقاشی‌های جهان پرداختیم. تابلوهای نقاشی بزرگ یا کوچک، به‌تنهایی یا گروهی به‌عنوان بخشی از دیوار اتاق شما، عمق و غنای بیشتری به محیط می‌بخشند. با انتخاب یک تابلو نقاشی بسته به سلیقه فرد، اتاق مربوطه شخصی‌سازی و احساسات فرد نمایان‌ می‌شود. استفاده از تابلوهای نقاشی احساس کامل بودن به اتاق می‌دهد و فضا را متحول می‌کند. البته مهم است که اثر هنر مناسبی انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد.

کلیه تابلو‌ها و آثار معروف هنری را می‌توانید در سایت شادوشیک مشاهده کرده و سفارش دهید. انواع تابلوهای کلاسیک، مدرن، لوکس و لاکچری در شادوشیک با امکان ارسال رایگان در شادویشک قابل‌سفارش هستند. هنردوستان عزیز می‌توانند بسته به نوع سلیقه و دکوراسیون خانه یا محل موردنظرشان از آثار هنری معروف در منزل و محیط کار خود بهره ببرند

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟