محلات شهران را بشناسید

محلات شهران را بشناسید

شهران از جمله محله‌های خوش آب و هوایی است که در شمال غربی پایتخت قرار دارد. محلهٔ شهران جزء منطقه ۵ شهرداری تهران به شمار می‌آید. اگر به پارک جنگلی کوهسار رفته باشید به احتمالا از محله شهران شمالی گذر کرده‌اید. پارک جنگلی کوهسار در شمال غربی محله شهران قرار دارد. محلهٔ شهران ارتفاعات زیبا و آب و هوای کوهستانی دارد. در دوران گذشته محلهٔ شهران بخشی از روستای کن به شمار می‌آمد و با نام (آب پیک) شناخته می‌شد. در گذر زمان جمعیت محله آب پیک افزایش پیدا کرد و این محدوده به شهران تغییر نام یافت.  محله شهران دارای امکانات رفاهی و گردشگری فراوانی است که از جمله مهم‌ترین آنها مجاورتش با پارک جنگلی کوهسار و وجود بوستان‌ها و پارک‌های سرسبز است. اگر علاقمند به طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار هستید و قصد خرید خانه در شهران را دارید، به سایت‌های آنلاینی چون دیوار، کیلید، شابش مراجعه کنید تا با مظنه خانه‌های این ناحیه آشنا بشوید.

 محلات شهران

محلات شهران به دو منطقه شهران شمالی و شهران جنوبی تقسیم می‌شود. مرز جدا کننده بین این دو محله بزرگراه آبشناسان است که از جمله بزرگترین و مشهورترین میدان‌های محله شهران شناخته می‌شود.

محله شهران شمالی

محله شهران شمالی از وضعیت آب‌وهوایی مطلوب و دل‌انگیزی برخوردار است. قدمت خانه و ساختمان‌های این محدوده، حدودا به ۲۵ سال قبل بازمی‌گردد. برای رسیدن به پارک جنگلی کوهسار باید از محله شهران شمالی گذر کنید. نزدیکی شهران شمالی به پارک جنگلی و معروف کوهسار بر روی خانه‌ها و آپارتمان‌های این محدوده بی‌تاثیر نبوده است. در کل محله شهران شمالی، طرفداران زیادی در بین کسانی که علاقه‌مند به طبیعت‌گردی هستند، دارد. بهتر است بدانید که قسمت‌های جنوبی منطقه شهران شمالی مانند خیابان عسگری، خیابان وسک و خیابان نیمایوشیج جزء بهترین خیابان‌های شهران شمالی محسوب می‌شوند. اینجا علاوه بر امکانات رفاهی و گذر خوب و کوچه‌های عریض، به دلیل نزدیکی به کوهستان، آب‌وهوای تمیز و خنکی دارند.

شهران جنوبی

محله شهران جنوبی کوچه‌های دنج و خلوتی دارد. در این منطقه، خیابان‌های مهمی چون خیابان مخابرات و خیابان کانون و برادران طوقانی در منطقه شهران جنوبی قرار دارند. شهران جنوبی از نظر امکانات رفاهی در مقایسه با شهران شمالی در وضعیت بهتری قرار دارد، در نتیجه ترافیک بیشتری هم دارد. بنابراین اگر ساکن این محله شوید، برای خرید نیازها و مایحتاج خود لازم نیست از خودرو استفاده کنید؛ بلکه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به فروشگاه یا مرکز خرید مورد نظر مراجعه کنید.

بافت محله شهران

محلهٔ شهران در سال‌‏های اخیر تغییر و تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. محلهٔ خوش آب‌وهوای شهران که در سال‏‌های گذشته با خانه‏‌های ویلایی‌‏اش شناخته می‌‏شد، امروزه در راستای افزایش جمعیت و گسترش ساخت‌وسازهای شهری، خانه و ساختمان های قدیمی، جای خود را به آپارتمان‏‌ها و برج‏‌های لوکس و لاکچری داده است. وجود طبیعت‌‏گردی‏‌های متنوع و امکانات رفاهی چون مراکز درمانی، مدارس مقاطع مختلف، مراکز خرید، پارک ها و بوستان‌ها و… محلهٔ شهران محله شهران را بیش از پیش مورد توجه سرمایه‌گذاران و انبوه سازان قرار داده است. کوچه‏‌های وسیع و خیابان‏‌های عریض و طویل شهران تنها نشانه ای از بافت و ساختار زمان‌های قدیم این منطقه است. خیابان‏‌ها و کوچه‏‌های فراخ، یک مزیت برای ساکنان این محله به حساب می‌‏آید؛ زیرا با توجه به عریض بودن این کوچه‌‏ها، ساکنان محله به راحتی می‌‏توانند جای پارک مناسبی برای خودروی خود پیدا کنند و دیگر دغدغهٔ پارک خودرو را نداشته باشند. از دیگر مزایای بافت شهری محله شهران، دسترسی به اتوبان‌‏های مهم تهران است که رفت‏‌وآمد را در این محله آسان کرده است.

 امکانات رفاهی و گردشگری محله شهران

شهران، محله‌‏ای است که به لحاظ وجود مراکز تفریحی، گردشی و طبعیت‌‏گردی در سطح خوبی قرار گرفته و در میان پایتخت‌‏نشینان شهرت زیادی دارد. پرطرفدارترین و مشهورترین مراکز تفریحی و گردشگری این محدوده، پارک جنگلی کوهسار است. بوستان جنگلی کوهسار یا پارک جنگلی کوهسار از جمله بزرگ‌ترین پارک جنگلی شمال‌غرب، استان تهران است. همچنین محلهٔ شهران، از پارک‌‏های کوچک‏‌تری به نام؛ پارک سرداران شهید، پارک بهار آزادی، پارک معلم، پارک طوقانی و…. برخوردار است. از دیگر امکانات محلهٔ شهران می‌توان به ویژگی‌هایی چون؛ دسترسی به اتوبان‌های پر تعدد، مراکز خرید و مراکز اداری و تجاری، آب و هوای پاک و دلپذیر، خیابان‌های پهن، آپارتمان‌های نوساز و…اشاره کرد.

محلات شهران را بشناسید

https://divar.ir/s/tehran/buy-apartment/north-shahran

 دسترسی و حمل و نقل در محله شهران

این محله در بین چند اتوبان پر تردد، اتوبان‏‌های همت، آب‌شناسان، نیایش و باکری قرار گرفته و به تمام نقاط تهران دسترسی دارد. در محلهٔ شهران، ایستگاه‏‌های تاکسی و اتوبوس تعبیه قرار دارند که ساکنان را تا ایستگاه مترو ارم سبز می‌‏رسانند و برعکس. وجود اتوبان‌‏های بزرگ و ایستگاه‏‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی، راه‏‌های ارتباطی ساکنان محله شهران را راحت‌تر کرده است. همچنین در شهران  مترو خط ۶ تهران در حال راه‌اندازی دو ایستگاه است که یکی انتهای بلوار نظری واقع شده و دیگری جنب مجتمع «ا پی جی» قرار گرفته است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟