مبلمان اداری و نکاتی برای چیدمان آن باید بدانید!

مبلمان اداری

مبلمان اداری همواره به عنوان یکی از اصلی ترین ملزومات در شرکت ها و ادارات می باشد که چیدمان آن یک موضوع تخصصی می باشد.

چیدمان مبلمان اداری آسان‌تر از آن است که ممکن است به نظر بیاید. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مبلمان اداری ژاویز، رعایت برخی از موارد که در مورد چیدمان مبلمان اداری  وجود دارد نه تنها به چینش مبلمان اداری شما ترتیب می دهد بلکه فضا را بهتر می سازد. ایجاد یک فضای باز و فضای آزاد در حین کار شما به شما کمک می کند و حتی می توانید بخشی از آن را برای کمک به کاهش استرس به کار بگیرید. مبلمان اداری ژاویز به نشانی www.javizco.com یکی از شرکت های پیشرو در  زمینه مبلمان اداری در مورد نحوه پیروی از این نکات مطالبی را عنوان نموده که در ادامه با آن همراه باشید:

مبلمان اداری و نکاتی برای چیدمان آن باید بدانید!

۱.ورودی را پاک سازی کنید :

برای معرفی فضا کلی محیط بهتر است ورودی شما چند قطعه مبلمان در خود داشته باشد. اشیای سنگین بصری مانند میز و قفسه های کتاب خود را از داخل حیطه در بیرون کنید تا توهم داشتن فضای بیشتری را داشته باشید. هنگامی که شما برای اولین بار به داخل اتاق می روید، این موارد را از چشمانتان دور کنید تا به شما یک دید کلی از همه فضا  بدهد. سعی کنید تا آنجا که ممکن است چندین چیز را در نزدیکی ورودی نگه دارید، به طوری که فضای بصری را کوچک نکنید یا جریان ترافیک را قطع کنید.

۲.ایجاد تعادل بصری :

توزیع وزن بصری در سراسر اتاق برای ایجاد فضای متعادلی از احساسات است. به عبارت دیگر، تمام موارد مورد نظر خود را در یک گوشه اتاق قرار ندهید و از انتهای دیگر اتاق با دیوار بزرگ و خالی هیچ موردی از مبلمان را نگذارید. تعادل بصری می تواند نه تنها از طریق مبلمان، بلکه با دقت نیز ایجاد شود. اگر در یک انتهای اتاق میز و صندوق های خود را داشته باشید، پس برای رسیدن به این تعادل ، سعی کنید یک هنر بیانیه بزرگ را روی دیوار مقابل بگذارید.

۳.از جریان ترافیک آگاهی داشته باشید :

مبلمان را در یک آرایش قرار ندهید که در آن مردم برای مقابله با آن تلاش می کنند. نه تنها اتاق را تحریک کننده می کند، بلکه می تواند باعث ایجاد استرس بیشتر در شما شود.  برای ایجاد یک طرح طبقه ی اداری، طراحان ما همیشه به خاطر همین دلیل حداقل یک پیاده روی با عرض ۹۱ الی ۹۲ سانتی متر را در نظر می گیرند. قرار دادن قطعات مبلمان در کل فضای طبقه باعث کاهش فضای راهرو می شود. قرار دادن قفسه های کتابچه ای و کابینت های ضمائم نزدیک به میز کارمندی، راه ها را باز می کند، و یک فضای بسیار آسان برای حرکت ایجاد می کند.

مبلمان اداری و نکاتی برای چیدمان آن باید بدانید!

۴.مکان قرار دادن میز :

از دیگر نکاتی که شما زمان چیدمان میز و مبلمان اداری باید به آن توجه داشته باشید این است که آن را در نقطه درستی قرار دهید. بهتر است میز را در مرکز بگذارید تا بتوانید فضایی که در آن می خواهید کارهای خود را انجام دهید تماشا کنید. احاطه داشتن به فضای محیط بسیار اهمیت دارد و شما هم باید به این مورد مهم دقت داشته باشید. میز مدیریت دقیقا باید در مرکز قرار بگیرد تا بتواند تمامی محیط را تماشا کند. در واقع اگر نحوه چیدمان میز و مبلمان به این گونه نباشد وقفه های بسیار زیادی در کار به وجود می آید. به همین دلیل مدیریت باید به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهد و میز خود را در جای درستی بگذارد.

۵. رسمی بودن مبلمان :

یکی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که زمان چیدمان مبلمان اداری باید به آن دقت داشته باشید این است که آنها را به طور رسمی کنار یکدیگر بچینید. دقت داشته باشید مبلمانی که در اتاق مدیریت قرار می دهید باید این ویژگی را داشته باشند در غیر این صورت حالت اداری بودن خود را از دست می دهند. آنها باید به بهترین نحو ممکن چیدمان شوند تا افرادی که می خواهند روی آن بنشینند رسمی بودن فضا را به خوبی متوجه شوند.
در صورتی که فضا از رسمی بودن خارج شود بدون شک آن محیط دیگر رسمیت خود را ندارد. به همین دلیل بهتر است آن دسته از مبلمانی که در اتاق مدیریت چیدمان می شود را به حالت رسمی بچینید. در واقع باید بدانید که فضای اداری بهتر است اداری بودن خود را داشته باشد و افراد نباید در این مکان راحتی بیش از اندازه را احساس کنند. رسمی‌تر بودن مبلمان موجب می شود که شما مشتریان خود را به راحتی بتوانید جذب کنید.

مبلمان اداری و نکاتی برای چیدمان آن باید بدانید!

۶.میز منشی :

شما باید میز منشی را در جایی قرار دهید که بتوانید به راحتی فضا را مشاهده کنید و به فضا مسلط باشید. منشی یکی از افرادی است که در محیط اداری باید به خوبی تمامی موارد و جزئیات را زیر نظر داشته باشد. به همین دلیل باید میز او را در یکی از بهترین بخش های اداره قرار دهید تا بتواند به خوبی محیط را کنترل کند. صندلی ها و مبلمانی هم که در کنار میز منشی قرار می گیرند باید به گونه ای باشند که منشی بتواند به راحتی فضا را زیر نظر داشته باشد.

مبلمان اداری ژاویز یکی از تولید کنندگان مبلمان و پارتیشن اداری همچون برند های ساجیران ، ایستا و باینو می باشد که توانسته با بهره گیری ازبروز ترین ماشین آلات و متخصصین این حوزه محصولات باکیفیت و مدرن تولید نماید.
منبع: javizco.com

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟