عواملی که باید بدانید که بر عمر باتری یو پی اس تاثیر می گذارد

سیستم منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) برق پشتیبان را برای برنامه ها و تجهیزات فراهم می کند. اگر منبع اصلی برق به دلیل آب و هوا، نوسانات نوسانات برق، بلایای طبیعی یا مسائل دیگر قطع شود، UPS برق را برای مدت زمانی از بسته باتری خود تامین می کند.

منبع تغذیه اضطراری تاریخچه جالبی دارد که اولین معرفی آن به سال 1934 میلادی باز می گردد.

تجهیزات خاصی باید 24/7 در مرکز شما بر اساس زمان کار شما کار کنند. سیستم منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) با همین هدف در مناطق مهم تجاری و امنیتی گنجانده می شود. اگر UPS از کار بیفتد، تجهیزات تاسیسات شما ممکن است در مواقع بحرانی برق را از دست بدهند. این عامل می تواند عملیات را مختل کند، باعث از بین رفتن داده ها شود و منجر به از دست رفتن سود در مراکز تجاری و اینترنتی، یا خطرات امنیتی در مراکز مهم شود.

به طور خلاصه، یک سیستم UPS یک دستگاه الکتریکی است که در صورت از کار افتادن منبع برق ورودی یا برق اصلی، برق اضطراری را برای بار فراهم می کند. کسب‌وکارها از سیستم‌های UPS برای محافظت از رایانه‌ها، مراکز داده و سایر تجهیزات الکتروتونیک خود در صورت قطع برق غیرقابل پیش‌بینی استفاده می‌کنند.

عواملی که باید بدانید که بر عمر باتری یو پی اس تاثیر می گذارد

با این حال، حتی اجزای موجود در خود سیستم UPS ممکن است از کار بیفتند. از پایان عمر مفید تا تجربه نقص، سیستم یو پی اس احتمال دارد در بدترین زمان ممکن بدون اینکه شما بدانید از کار بیفتد. با انجام تعمیر و نگهداری مداوم UPS، اطمینان حاصل می کنید که این ژنراتورهای صنعتی در طول سال در بهترین عملکرد خود باقی می مانند.

اهمیت تعمیر و نگهداری یو پی اس

تعمیر و نگهداری UPS به شما این امکان را می دهد که یک تصویر فوری از وضعیت سلامت فعلی سیستم های تجهیزات قدرت حیاتی خود دریافت کنید. شما می توانید عملکرد قطعات را بررسی کنید و هر قطعه فرسوده را سریع تعمیر کنید.

همچنین می‌توانید هرگونه ناهنجاری را که می‌تواند بر عملکرد آینده تجهیزات تأثیر بگذارد مورد توجه داشته باشید و قطعات یدکی خاصی را از قبل سفارش دهید تا در صورت لزوم در دسترس باشند. ما به این کیت قطعات یدکی می گوییم.

عواملی که باید بدانید که بر عمر باتری یو پی اس تاثیر می گذارد

هنگامی که تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم را انجام می دهید، سیستم UPS شما طیف وسیعی از مزایای اضافی را ارائه می دهد. یک سیستم یو پی اس کارآمد علاوه بر کاهش زمان های خاموشی با روشن نگه داشتن ماشین ها در هنگام قطع برق، از تاثیر منفی نوسانات برق و نوسانات برق بر تجهیزات جلوگیری می کند.

تست باتری برای تعمیر و نگهداری UPS

بدون شک جزء حیاتی سیستم UPS باتری آن است. هنگامی که قطعی یا افزایش برق وجود دارد، باتری یو پی اس برق تجهیزات تاسیسات را تامین می کند.

با این حال، باتری ها ماندگاری دارند. شارژ بیش از حد، شارژ کم، دمای شدید، از دست دادن الکترولیت، تهویه نامناسب و عوامل دیگر ممکن است باعث از کار افتادن باتری در سیستم UPS شود.

تست باتری به عنوان بخشی از وظیفه تعمیر و نگهداری UPS به شما امکان می دهد از وضعیت سلامت سلول باتری (SoH) و وضعیت شارژ (SoC) مطلع شوید. باتری باید بتواند بار تجهیزاتی که مستقیماً به سیستم UPS متصل است را مدیریت کند تا از خرابی فاجعه‌بار جلوگیری شود.

آزمایش باتری معمولاً شامل بررسی وضعیت پایانه‌ها، اتصالات، شارژهای شناور و مدارهای باز است. تیم سرویس همچنین تست امپدانس و قرائت ولتاژ را انجام می دهد. مهندسان همچنین محیط کار سیستم UPS و همچنین بررسی آسیب خوردگی سیستم های بین سلولی و بین کابلی را ارزیابی می کنند.

عوامل تاثیرگذار روی عمر باتری یو پی اس

باتری های یو پی اس می توانند راه حلی عالی برای نیازهای برق شما باشند. با این حال، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که آن‌ها در بهترین حالت و مناسب برای این کار کار می‌کنند، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. چندین عامل که می تواند بر عمر باتری باتری های یو پی اس تاثیر بگذارد عبارتند از:

دمای محیط

اطمینان از اینکه دمای محیط 77 درجه فارنهایت یا 25 درجه سانتیگراد پایدار است برای اطمینان از عملکرد بهینه باتری UPS شما بسیار مهم است. فضاهای دارای تهویه مطبوع کمتر در حفظ این مشکل با مشکل مواجه می شوند، اما کارخانه های تولیدی و محل کار در مناطقی که مستعد آب و هوای گرم هستند باید این را در نظر داشته باشند.

ظرفیت نامی باتری که سازنده ارائه می کند بر اساس دمای محیط است، بنابراین مهم است که بدانید اگر دمای کارکرد باتری شما به طور چشمگیری افزایش یا کاهش یابد، طول عمر و کارایی آن تأثیر منفی می گذارد.

به طور کلی، هر افزایش 15 درجه فارنهایت فراتر از دمای محیط 77 درجه فارنهایت، عمر باتری را به نصف کاهش می دهد. دمای سردتر در عوض منجر به کاهش زمان پشتیبان‌گیری باتری می‌شود.

شیمی باتری (سن)

حتی با رعایت دقیق همه توصیه‌ها برای ذخیره‌سازی، نگهداری و استفاده مناسب، باتری یو پی اس شما در نهایت شروع به کاهش عملکرد خواهد کرد. این به این دلیل است که ترکیب شیمیایی باتری با گذشت زمان شروع به از بین رفتن می کند.

بنابراین با بالا رفتن سن، توانایی باتری یو پی اس برای ذخیره و تامین انرژی به اندازه زمانی که نو بود باقی نمی ماند. حتی با شارژ مداوم و کامل، با افزایش سن، توان کمتری ارائه می‌کنند و نمی‌توانند در فاصله زمانی بین شارژ دوام بیاورند. بنابراین، تمام باتری های یو پی اس دارای طول عمر طبیعی هستند و در نهایت نیاز به تعویض آنها خواهند داشت.

چرخه شارژ و دشارژ

یک چرخه دشارژ زمانی شروع می شود که برق معمولی قطع شود و به سمت باتری هدایت شود. این چرخه زمانی کامل می شود که باتری کاملاً شارژ شود، پس از اینکه منبع تغذیه از برق باتری جدا شد – یا با بازگرداندن برق عادی یا از طریق سوئیچ به یک ژنراتور.

با این حال، طول عمر باتری فقط تعداد زیادی چرخه را در بر می گیرد. اگر باتری یو پی اس شما مجبور به تخلیه شود، عمر باتری کلی آن با هر نمونه خالی می شود.

علاوه بر این، فرکانس و طول هر تخلیه بر میزان عمر باتری باقی می ماند. اگر باتری بارها و بارها تخلیه شود یا مجبور شود برای مدتی قبل از اتمام چرخه تخلیه شود، طول عمر آن را بیش از یک تخلیه گاه به گاه و سریع کاهش می دهد.

نگهداری

برخی از باتری ها به عنوان “بدون تعمیر و نگهداری” شناخته می شوند، اما فریب این برچسب را نخورید. هر باتری نیاز به نگهداری گهگاهی دارد. باتری‌های بدون تعمیر و نگهداری نیاز به مداخلات دستی کمتری دارند تا در بهترین حالت خود کار کنند، زیرا نیازی به اضافه کردن آب ندارند، اما هنوز هم نیاز به بررسی دوره‌ای دارند.

ذخیره سازی و ماندگاری

نحوه ذخیره باتری بر کارایی آن تأثیر می گذارد. این به دمای محیط بستگی دارد، زیرا اگر باتری در منطقه ای با آب و هوای خیلی گرم یا سرد نگهداری شود، طول عمر و عملکرد آن ایده آل نخواهد بود.

به همین ترتیب، همچنین مهم است که مکانی که باتری یو پی اس در آن نگهداری می شود دارای تهویه مناسب باشد زیرا این باتری ها باید همیشه در محیط خشک نگهداری شوند. علاوه بر این، حتی در شرایط بهینه، یک باتری فقط باید تقریباً شش ماه بدون استفاده نگهداری شود.

1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)