راهنمای خرید ویلا در شمال

زمانی که در شهر های شلوغ و پر از جمعیت و ترافیک همراه با آلودگی هوا زندگی می کنید اگر اندوخته مالی داشته باشید یکی از بهترین تصمیماتی که می توانید بگیرید خرید ویلا در یکی از خوش آب و هوا ترین شهر های شمالی کشور می باشد که حداقل گاهی یکبار به آنجا سر زده و از زندگی در دل طبیعت لذت ببرید، از نظر روانی نیز تاثیرات مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

خرید ویلا به راحتی خرید آپارتمان نقلی نیست و اگر قصد دارید سرمایه و پس‌اندازتان را صرف خرید ملک ویلایی کنید باید به نکات ویژه‌ای توجه کنید. در این مطلب قصد داریم به چند نکته درباره خرید ویلا در شمال بپردازیم.

ساخت و ساز ویلا در شهرهای شمالی

اولین و مهمترین عامل، شرایط اقلیمی استان‌های شمالی کشور است. آب و هوای مرطوب، جاذبه های دیدنی شمال ، بارندگی‌های فصلی و… شرایطی بسیار خوشایند را ایجاد نموده و به خصوص برای افرادیکه به بیماری‌های تنفسی مبتلا هستند، زندگی در چنین مناطقی از هر درمانی دارویی بهتر اثر می‌کند. اگر جاهای دیدنی تهران

در استان‌های شمالی کشور موقعیت کشاورزی برای تنوع وسیعی از محصولات وجود دارد. من جمله می‌توان به کشت و کار برنج، باغ های مرکبات، مزارع چایی و… اشاره نمود.

راهنمای خرید ویلا در شمال

ویلای ساحلی یا ویلای جنگلی ؟

ویلای ساحلی به ویلایی گفته می‌شود که کنار خط ساحلی و با فاصله‌ای اندک از دریا ساخته شده‌ است. از مزایای ویلای ساحلی می‌توان به چشم‌انداز مستقیم به دریا، شنیدن صدای امواج دریا، دسترسی راحت به ساحل، دسترسی آسان به جاده‌های اصلی و امکانات شهری و دسترسی آسان در فصل‌های سرد سال اشاره کرد.اما ویلاهای ساحلی یک عیب بزرگ دارند و آن این است که به خاطر نزدیک بودن به ساحل دریا در ماه‌های گرم سال (تیر و مرداد) هوای اطرافشان به شدت شرجی می‌شود که شاید برای بسیاری از افراد قابل تحمل نباشد. ضمن اینکه ویلاهای ساحلی به خاطر زمین‌های ماسه‌ای نسبت به ویلاهای جنگلی تنوع گیاهی کمتری دارند. بنابراین اگر دوست دارید در محل ویلایتان از طبیعت سبز لذت ببرید ویلای ساحلی مناسب شما نیست.

ویلای مستقل یا ویلای شهرکی ؟

اگر در استان‌های شمالی کشور گشت و گذار کرده باشید، گروهی از ویلاها را مشاهده می‌کنید که به صورت متمرکز در قسمتی از مناطق خاص بنا شده‌اند. این ویلاها نزدیک به هم و به دور از مرکز شهر هستند. بنابراین در مورد خرید ویلای شهرکی به دو نکته توجه کنید. آیا تمایل دارید در خارج از شهر اقامت داشته باشید؟ آیا نزدیک بودن ویلاها به یکدیگر و محدود شدن اختیارات شخصی شما، مسئله آزاردهنده‌ای نیست؟ ویلاهای مستقل در نزدیکی شهر بوده و از سویی دیگر از شلوغی جمعیت در ویلاهای شهرکی دور خواهید ماند، البته لازم است در مورد امنیت ویلاها نیز صحبت کنیم. در ساخت و ساز ویلاهای شهرکی حتماً بحث نگهبان برای شهرک در نظر گرفته می‌شود در صورتیکه امنیت ویلاهای شخصی تماماً بر عهده خودتان خواهد بود.

راهنمای خرید ویلا در شمال

خرید ویلای قانونی و مناسب

همانگونه که بیان کردیم، مجوزهای رسمی برای ساخت و ساز ویلا را بررسی کنید. لازم است قبل از شروع پیمانکاری ویلا مهندسین ناظر مجوزهای لازم را کسب کنند در غیر این صورت احداث ویلا غیر قانونی خواهد بود، بنابراین در زمان خرید ویلا حتماً این مدارک را بررسی کنید.

در زمان خرید ویلا در شمال حتماً موقعیت جغرافیایی را در نظر بگیرید. ویلاهایی که در مناطق خطرناک همانند حریم رودخانه، دامنه کوه و… بنا شدهاند نه تنها از بلایای طبیعی در امان نبوده بلکه برای زندگی نیز خطراتی در کمین شما خواهد بود. این موضوع وقتی اهمیت پیدا می‌کند که شما با خود بچه‌های کم سن و سال به همراه داشته باشید.

راهنمای خرید ویلا در شمال

قبل از خرید ویلا در شمال، شش دانگ بودن سند ویلا را بررسی کنید

یکی از مواردی که خریداران هنگام خرید ویلا در شمال دقت کمی به آن دارند و پس از قطعی شدن خرید ویلا با مشکلات مربوط به آن مواجه می‌شوند، شش دانگ بودن سند ویلا است.ویلایی که قصد خرید آن را دارید باید به صورت شش دانگ به نام خریدار سند خورده باشد و هیچ گونه ابهامی در این باره وجود نداشته باشد.به عنوان مثال برخی از املاکی‌ها قرارداد بین خریدار و فروشنده را به صورت قولنامه‌ای تنظیم می‌کنند و ادعا دارند که سند به نام پیمانکار است و پس از اتمام ساخت ویلا فروشنده ویلا را به نام خریدار سند خواهد زد. این موضوع برای ویلاهای شهرکی که به صورت عمده ساخته می‌شوند بیشتر صدق می‌کند.

خرید ویلا

وضعیت پرنوسان اقتصاد در سال‌های اخیر و افزایش فشار شهرنشینی موجب شده خرید و فروش ویلا رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

ویلاهای ساحلی نسبت به ویلاهای جنگلی دسترسی بهتری به امکانات شهری دارند، اما قیمتشان بالاتر است. خرید ملک و زمین ویلایی ساحلی و جنگلی بسیار سلیقه‌ای است.

ویلاهای شهرکی امکاناتی را دارند که ویلاهای مستقل ندارند، اما در این ویلاها حریم شخصی محدودتری دارید.
پیش از خرید تعیین کنید به ویلایی با چه اندازه‌ای نیاز دارید. اگر خانواده‌ای پرجمعیت هستید سراغ ویلاهای دوبلکس یا تریپلکس و اگر خانواده‌ای کم‌جمعیت هستید سراغ ویلاهای فلت بروید.

منبع : جاهای دیدنی ایران

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟