راهنمای خرید جک هیدرولیک، چگونه جک هیدرولیک بخریم؟

راهنمای خرید جک هیدرولیک، چگونه جک هیدرولیک بخریم؟

جک هیدرولیک یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها در صنعت است که برای جابه‌جایی اجسام سنگین از آن استفاده می‌شود. جک‌ها انواع و کاربرد مختلفی دارند و باید هنگام خرید آن‌ها به چند نکته مهم توجه کرد. در این بخش با راهنمای خرید جک هیدرولیک، همراه شما هستیم. با مطالعه مطلب پیش‌رو اطلاعات بسیار ارزشمندی درباره این جک‌ها به‌دست می‌آورید و یک خرید بدون‌دردسر را تجربه خواهید کرد.

شناخت انواع جک هیدرولیک بر حسب نیرو یا قدرت، مهم‌ترین فاکتور در خرید جک هیدرولیک

برای محاسبه نیروی جک هیدرولیک از فرمول P=F/A استفاده می‌شود. در این فرمول P برابر با فشار جک، F برابر با نیرو و A همان سطح مقطع است. سطح مقطع در جک‌های دوطرفه، مساحت پشت پیستون یا داخل سیلندر است. زمانی که جک یک‌طرفه باشد، مساحت شفت را در محاسبه استفاده می‌کنیم. برای افزایش قدرت و ایجاد نیرومحرکه در جک‌ها، ماشین‌آلات کشاورزی، بالابرها و سیستم‌هایی از این قبیل از یونیت هیدرولیک استفاده می‌شود. این یونیت‌ها در انواع و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و قیمت متفاوتی دارند. قیمت یونیت هیدرولیک و بزرگ باتوجه به کارایی آن‌ها تعیین می‌شود. هنگام خرید یونیت به اجزای تشکیل‌دهنده آن توجه کنید.

قطر پیستون و میله پیستون، اصلی‌ترین فاکتورهای طراحی جک هیدرولیک

میزان نیرویی که یک جک هیدرولیکی قادر به تولید آن است، از فشار کاری و سطح پیستون تبعیت می‌کند. هرچه قطر پیستون بزرگ‌تر باشد نیرویی که سیلندر می‌تواند تولید کند، بیشتر می‌شود. ایـن موضوع برای سطح میله پیستون به‌صورت معکوس است. یعنی هرچه قطر میله پیستون بیشتر باشد، سـطح موثر اعمال نیرو در جلوی سیلندر کاهش پیدا می‌کند و سـیلندر در برگـشت نیـروی کمتری تولیـد خواهد کرد. قطر پیستون و میله آن در نحوه عملکرد انواع پمپ‌ها هم‌چون پمپ هیدرولیک پیستونی نیز اهمیت بالایی دارد و بازدهی پمپ را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

راهنمای خرید جک هیدرولیک، چگونه جک هیدرولیک بخریم؟

چگونه جک هیدرولیک بخریم؟ بیشینه کورس جک در انواع جک‌های هیدرولیک را محاسبه کنید

زمان مورد نیاز جک هیدرولیک برای طی کردن یک کورس حرکتی کامل، نکته بسیار مهمی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. برای مثال اگر این زمان ۵۰ ثانیه باشد، به این معنی است که جک به ۵۰ ثانیه نیاز دارد تا یک کورس حرکتی کامل را فقط در یک جهت طی کند. این زمان در عملکرد جک تاثیر مستقیم دارد. با اطلاع از طول کورس حرکتی به‌راحتی می‌توان سرعت را محاسبه کرد. با تقسیم طول کورس حرکتی بر زمان مورد نیاز کاربر، میزان سرعت مورد نیاز یک جک نیز برآورد می‌شود. در حالت کلی محدوده کورس مجاز در جک‌های هیدرولیکی بین ۰ تا ۱۰ متر تعیین می‌شود.

پیش از خرید، ماکزیمم فشار وارده بر جک را محسبه کنید

فشار کاری وارد بر جک یکی از فاکتورهای بسیار مهم هنگام خرید این محصولات است. این میزان برای هر جک متفاوت است و در عملکرد آن تاثیر می‌گذارد. برای برآورد قدرت جک هیدرولیک و موارد استفاده از آن به ماکزیمم فشاری که یک جک قادر به تحمل آن است، نیاز دارید تا محاسبات لازم را انجام دهید. برای مثال اگر فشار سیستم ۲۰۰ بار باشد، استفاده از آن در کارهایی که به فشار بیشتری نیاز دارد، به جک آسیب وارد می‌کند و میزان بازدهی آن را کاهش می‌دهد. محدوده فشار استاندارد در سیلندرهای هیدرولیک اغلب برابر با ۲۵، ۴۰، ۶۳، ۱۰۰، ۱۶۰، ۲۰۰، ۲۵۰، ۳۱۵، ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ بار است.

نحوه نصب سیلندر در عملکرد جک هیدرولیکی تاثیر مستقیم دارد

راه‌های مختلفی برای نصب سیلندر به‌کار می‌رود که هر یک تاثیر مستقیمی در نحوه عملکرد جک می‌گذارند. روش‌های فلنج، نصب جانبی و نصب در خط میانی، سه روش رایج برای نصب جک‌های هیدرولیک هستند.

اتصالات فلنجی استحکام بالایی دارند، اما میزان تلرانس آن‌ها پایین است. ازاین‌رو بهتر است در قسمت‌های انتهایی درپوش و اتصالات انتهایی میله که پیستون در حالت تنش قرار دارد، نصب شوند.

نصب و سرویس جک هیدرولیک در روش نصب جانبی بسیار ساده است، اما احتمال ساییدگی و پارگی بالایی دارد. برای جلوگیری از بروز مشکل، باید اتصالات جانبی به‌درستی کنترل شوند و نیروی هیدرولیک مورد پشتیبانی قرار گیرد.

در روش نصب در خط میانی، سیلندر هیدرولیک، کلیه نیروهای جذبی را در خط میانی قرار می دهد. لازم به ذکر است که در این روش باید از بست رول‌پلاک استفاده شود تا لبه‌ها در فشارهای بالا یا شرایط شوک، حرکت نکنند. هریک از این روش‌های اتصال به نوع جک بستگی دارند و در شرایط مختلف به‌کار می‌روند.

راهنمای خرید جک هیدرولیک، چگونه جک هیدرولیک بخریم؟

قیمت جک هیدرولیک صنعتی؛ فاکتوری موثر در انتخاب

برای خرید جک هیدرولیک باید اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید. در ابتدا نیازسنجی کرده و سپس باتوجه به نیاز خود اقدام به خرید جک مناسب کنید. قیمت این دستگاه‌ها یکی از عوامل تاثیرگذار در تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان هستند و به فاکتورهای متعددی از جمله جنس، انداره، کاربرد و کارخانه سازنده بستگی دارند. ساختمان این محصولات پیچیده است و برای تولید آن‌ها از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌شود. ازاین‌رو جک‌های هیدرولیک کالاهای ارزان‌قیمتی نیستند و باید هنگام خرید آن‌ها دقت کافی داشته باشید. با مراجعه به فروشگاه‌ها و مراکز معتبر، از راهنمایی متخصصان بهره‌مند شوید.

خرید جک هیدرولیک دستی و برقی با ضمانت اصالت کال از فروشگاه هیدشاپ

در این بخش به عوامل موثر در خرید جک هیدرولیک پرداختیم و نکات قابل توجه را ذکر کردیم تا صنعتگران عزیز بتوانند به‌راحتی محصول موردنیاز خود را انتخاب و آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

هیدشاپ یکی از بهترین و تخصصی‌ترین فروشگاه‌ها در زمینه فروش انواع قطعات هیدرولیک صنعتی و راه‌سازی است. با مراجعه به این فروشگاه می‌توانید کالای موردنیازتان را از میان محصولات برندهای برتر دنیا انتخاب و خریداری کنید. گارانتی اصالت کالا، قیمت مناسب، ارسال رایگان و پشتیبانی و سرویس تخصصی، از امکاناتی است که هیدشاپ در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد تا خریدی آسان و رضایت‌بخش داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت hydshop.ir شوید یا با شماره ۷۷۷۳۷۱۸۹-۰۲۱ تماس بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟