بهترین زمان سفر به گرجستان

بهترین زمان سفر به گرجستان

انتخاب زمان مناسب برای سفر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که تفریحات، سرگرمی‌ها و حتی هزینه‌ها می‌توانند بسته به زمان سفر تغییر کنند. از همین رو توصیه می‌شود که توریست‌ها قبل از برنامه‌ریزی برای سفر تمامی شرایط را سنجیده و بهترین زمان را برای رزرو تور با توجه به مقصد گردشگری انتخاب کنند. از آنجایی که تور گرجستان یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های مسافرتی در بین گردشگران است در این نوشته لازم دانستیم تا به بررسی بهترین زمان سفر به گرجستان بپردازیم. پس اگر شما نیز قصد رفتن به این کشور زیبا و دیدنی را در سر دارید اما هنوز زمان دقیق سفر خود را انتخاب نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم مطالب زیر را از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر آب و هوا

اولین و مهم‌ترین پارامتری که باید در انتخاب بهترین زمان سفر به گرجستان در نظر گرفت، مثل هر مقصد گردشگری دیگری شرایط آب و هوایی آن است. چرا که دمای هوا، میزان بارندگی و … مستقیما بر روی تفریحات شما در طول سفر تاثیر خواهند گذاشت. به عنوان مثال برای کسانی که دوست دارند باتومی را به عنوان مقصد گردشگری خود در سفر انتخاب کنند تا بتوانند از سواحل زیبا و تفریحات دریایی آن استفاده کنند، هیچ زمانی به اندازه تابستان مناسب نخواهد بود. به همین صورت برای کسانی که اهل اسکی و دیگر تفریحات زمستانی هستند، سفر در فصل سرما توصیه می‌شود.
بنابراین نمی‌توان از لحاظ هوایی ماه خاصی را به عنوان بهترین زمان برای همراه شدن با تور گرجستان معرفی کرد. اما در حالت کلی ماه‌های ژوئیه تا آگوست (اواسط تیر تا اواسط شهریور) به عنوان اوج فصل توریستی در گرجستان معرفی می‌شوند. چرا که در این فصل شرایط آب و هوایی برای لذت بردن از اغلب تفریحات کشور مناسب است.

بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر جشنواره‌ها

اگر علاقه زیادی به حضور در مراسم‌های سنتی و فرهنگی مردم گرجستان دارید، توصیه می‌کنیم قبل از برنامه‌ریزی حتما از تاریخ فستیوال‌های محلی این کشور مطلع شوید. گرجستان به عنوان یکی از کشورهای قدیمی با پیشینه تاریخی غنی سالانه میزبان مراسم‌های پرشور متعددی می‌شود. بهترین زمان سفر به گرجستان از این نظر فصل بهار و تابستان خواهد بود. چرا که بهار یکی از پرطرفدارترین فستیوال‌های گرجی به نام عید پاک را در خود جای داده است. این مراسم در یکی از روزهای ماه آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) برگزار شده و از جذابیت خاصی به خصوص در کلیساهای مهم کشور برخوردار است.
از دیگر مراسم‌های دوست داشتنی گرجی، جشنواره توشوبا (Tushetoba) نام داشته و در اوایل آگوست (مرداد ماه) برگزار می‌شود. این یک فستیوال باشکوه کوهستانی بوده و با برنامه‌هایی از قبیل تیراندازی با کمان، اسب‌سواری، اجرای رقص‌های محلی و موسیقی همراه است. مورد بعدی از فستیوال‌های تابستانی می‌توان به جشنواره‌های موسیقی و فرهنگی به خصوص جشنواره جاز و آرت ژن اشاره کرد. البته که در فصل‌های پاییز و زمستان نیز جشنواره‌هایی در این کشور برگزار می‌شوند اما فستیوال‌های تابستانی و بهاری از شور و شکوه دوچندانی برخوردار هستند.

بهترین زمان سفر به گرجستان

بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر جمعیت

بسیاری از گردشگران دوست دارند تا خلوت‌ترین زمان را برای سفر خود با تور گرجستان انتخاب کنند. چرا که در فصل‌های خلوت سال بازدید از جاذبه‌های گردشگری بسیار جذاب‌تر خواهد بود. به عنوان مثال توریست‌ها می‌توانند عکس‌های بسیار زیبایی را حین بازدید از مکان‌های تاریخی و طبیعی ثبت کرده و با فراغ بال از آن‌ها دیدن کنند. در حالی که در فصل‌های شلوغ سال با برخی محدودیت‌ها همراه خواهند بود. از طرفی دیگر در فصل‌های خلوت سال قیمت‌ها نیز شکسته شده و با کمترین هزینه می‌توان به کشور گرجستان سفر کرده و خاطرات به یادماندنی را برای خود ثبت کرد. از طرفی دیگر در فصل‌های خلوت احتمال روبرو شدن با شرایط نامساعد هوایی و همچنین محروم شدن از برخی تفریحات وجود دارد.
از همین رو برخی دیگر از گردشگران ترجیح می‌دهند که در اوج فصل توریستی سفر کرده نهایت بهره را از مسافرت خود ببرند. فصل تابستان به عنوان اوج فصل توریستی در گرجستان شناخته شده و اگر این ماه‌های سال را برای سفر خود انتخاب کنید با انبوهی از گردشگران روبرو خواهید شد. در حالی که زمستان فصلی خلوت در گرجستان بوده و تقریبا هیچ توریستی را نمی‌توان در خیابان‌ها و اماکن دیدنی آن پیدا کرد.

بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه

یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب بهترین زمان سفر به گرجستان مثل هر مقصد گردشگری دیگر، مربوط به هزینه‌های سفر است. به این معنا که همه افراد دوست دارند تا در ارزان‌ترین زمان سفر کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید که بودجه محدودی برای سفر با تور گرجستان دارید، توصیه می‌کنیم در ماه‌های خارج از فصل توریستی از این کشور زیبا دیدن کنید. چرا که ارزان‌ترین زمان سفر به گرجستان ماه‌هایی است که گردشگران کمتری در آن حضور دارند. ماه‌های خیلی سرد و همچنین خیلی گرم جز خلوت‌ترین و در نتیجه ارزان‌ترین زمان‌ها برای سفر به گرجستان محسوب می‌شوند. در حالی که با فرا رسیدن روزهای خوش آب و هوای سال کم کم تعداد توریست‌ها رو به افزایش بوده و در نتیجه شاهد بیشتر شدن قیمت هتل‌ها، بلیط هواپیما و در نهایت تورهای ارائه شده توسط آژانس‌های گردشگری خواهیم بود.

بهترین زمان سفر به گرجستان

رزرو بهترین زمان سفر به گرجستان با مقتدرسیر

چنانچه تا این قسمت از نوشته همراه ما بوده باشید متوجه خواهید شد که نمی‌توان بازه زمانی خاصی را به عنوان بهترین زمان برای همراه شدن با تور گرجستان معرفی کرد. چرا که بسته به سلیقه افراد این بازه زمانی متفاوت خواهد بود. در هر صورت مقتدرسیر تابان برای گردشگران این فرصت را فراهم می‌کند تا بهترین زمان سفر به گرجستان را با توجه به شرایط و انتظارات خود از سفر انتخاب و رزرو کنند. به طوری که حتی اگر تصمیم ناگهانی برای سفر به این کشور را گرفته باشید، می‌توانید برای رزرو تورهای لحظه آخری گرجستان با بهترین قیمت اقدام کرده و سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. تورهای ارائه شده توسط این آژانس مسافرتی عموما به دو مقصد پرطرفدار باتومی و تفلیس یا ترکیبی از هر دو بوده و در هر زمانی برگزار می‌شوند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید تصمیم‌گیری در مورد تاریخ سفر و سپس تماس با یکی از شماره‌های ۷۵۲۱۲-۰۲۱ و ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟